1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Grrrrrr het is weer zo ver.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door kustlijn, 1 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsjonge dat mijn Panasonic nog niet vastzit. Hij is weliswaar van alle kanten van slag op die zwarte kanalen (Taalkeuze flitst meteen weer weg, EPG List niet te selecteren). Bewijst me toch wel dat die software 1 spaghetti is en dat er verdraaid weinig synchronisatie info in de data zit. Doet me een beetje denken aan het begin van mijn tijd als programmeur.

    tis al met al toch een heel kwetsbare wijze van werken qua definities en uitvoering in het hele traject van voor tot achter. Ik ben bang dat het met deze opzet tot in lengte van dagen een duffe ellende blijft.
     
  2. Het is gewoon een schande dat multikabel dit doorvoert zonder iedereen er van op de hoogte te stellen, en dit nog wel in het weekend, baal er stevig van.
     
  3. rtl werkt weer

    de rtl`s enz doen het weer behalve natuurlijk rtl7 :?
     
  4. update

    inmiddels doet rtl7 het ook weer :lol:
     
  5. Dat ze daarmee ook naar de klanten toe de indruk wekken dat het een probleem is met de aanlevering van het bronsignaal bij Multikabel komt ze ook niet verkeerd uit.

    Nogmaals als Multikabel ze eerlijk is in zijn communicatie dan zouden ze gewoon het Oorzaak veld correct kunnen invullen. Ze moeten nu toch wel eens weten waarom "Geen signaal digitale commerciele zenders" is en dat vul je in bij oorzaak. Dat voorkomt speculatie.

    Om elf uur meld ik hier dat er nog steeds geen melding op de Storingen en Onderhoud pagina staat en vervolgens staat er om half twaalf een melding dat er wat mis is die ze dan ook nog eens een keer dateren op negen uur 's morgens terwijl het al na twaalf uur 's nachts mis aan het gaan was.
     
  6. Ik denk dat er wel aan gewerkt wordt op dit moment, want ik zie nu kanalen die er vanmorgen niet waren, en anderen (MGM) die ik vanmorgen ineens had zijn nu weer weg.
     
  7. Elke 188 bytes zit er een synchronisatie punt in de data van het signaal. Namelijk de start marker van een nieuw data pakket. Elk data pakket heeft ook nog een CRC veld dat de ontvanger dient te controleren om te bepalen of het data pakket correct is overgekomen. Ik denk (speculatie) dat het gedrag van de Panasonic dus meer zegt over de kwaliteit van software.
     
  8. Helemaal met je eens. Dit soort wijzigingen begin je op maandag ochtend om 06.00 zodat je twaalf uur de tijd hebt om alle handelingen uit te voeren en te testen. En je stelt je klanten op de hoogte per brief waarin je één en ander duidelijk uitlegt en aangeeft dat van 06.00 tot 18.00 digitale TV waarschijnlijk maar sporadisch beschikbaar zal zijn.
     
  9. Het lijkt mij dat er nu alleen maar 'reparatie' aan de gang is van de puinhoop die er vannacht om 0200 uur automatisch van gemaakt is. Het lijkt verdacht veel op een automatische actie vanuit een script afgelopen nacht.

    Niet alleen kanalen op zwart, maar ook de pakket indeling klopt geen deuk van. Ik had nu alle kanalen open moeten hebben, maar ik heb juist heel weinig kanalen over, de meeste hebben een E19. Wat ik nog heb is het standaardpakket, digitaal basispakket en enkele willekeurige andere kanalen.
     
  10. Ik zag volgens mij al eerder dan 0200 uur wat kanalen wegvallen. Ik lag tenminste voor twee uur in bed. Misschien dat ze dat automatische script in batches hebben gedraait voor elk nieuw pakket?

    Met die opmerking "Dit soort wijzigingen begin je op maandag ochtend..." doelde ik overigens niet op het repareren van de fouten, maar met het invoeren van de pakket structuur wijzigingen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina