1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Grrrrrr het is weer zo ver.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door kustlijn, 1 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goed, alle gekheid op een stokje. Ik speelde even de advocaat van de duivel. In tegenstelling tot wat Multikabel op de Storingen en Onderhoud webpagina aangeeft is er wel gewoon signaal op de commerciele kanalen.

    Natuurlijk heb ik even met behulp van een DVB-C PC-TV kaart en wat analyse tools gekeken of er iets aan die signalen veranderd was en dat is niet het geval. Dat kan dan maar één ding betekenen, namelijk dat Multikabel gewoon vannacht de nieuwe digitale pakketten structuur heeft ingevoerd en dat is gigantisch mis gegaan. Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Momenteel worden door het Irdeto systeem niet de juiste decoderingssleutels verzonden die bij de verschillende pakketten horen met als gevolg dat de ontvanger de kanalen niet kan decoderen en er dus geen beeld is.

    Ik vind het een bijzonder kwalijke zaak dat Multikabel dit soort wijzigingen gewoon in het weekend uitvoert, terwijl je dan weet dat als er ook maar iets misgaat er veel klanten last van zullen hebben en het probleem meestal pas opgelost wordt op maandag als alle werknemers van de afdeling Digitale TV zich er mee gaan bemoeien.

    Zoals ik al eerder in mijn opmerkingen min of meer aangaf is het natuurlijk ook zeer slechte zaak dat Multikabel nog steeds de arrogantie heeft om te denken dat ze dit soort wijzigingen onaangekondigd zonder problemen te kunnen doorvoeren. Bij eerdere grootschalige wijzigingen die mis zijn gegaan heb ik er al eens opgewezen dat @Home en Casema tenminste nog een brief versturen aan alle klanten wanneer de wijzigingen exact plaatsvinden. Als klant weet je dan wat er aan de hand is als er iets misgaat en dat het niet aan je eigen huis installatie zal liggen. Het scheelt ook weer veel telefoontjes naar de helpdesk die je toch niet kan helpen omdat Multikabel zelf weer eens aan het klooien is.

    Aangezien Mulitkabel niet waarschuwt zal ik het maar doen: Hoogstwaarschijnlijk komt per 15 juli het signaal bij Casema vandaan. Er moet dan dus overgeschakelt gaan worden van het signaal van Multikabel naar het signaal van Casema. Neem van mij aan dat er ook rond die datum weer veel zal misgaan.
     
  2. Toch baseer je je alleen op (sterke) vermoedens. Ik wacht liever even de bevestiging af via onze eigen kanalen of er idd vannacht al is omgeschakeld. Kan iemand btw bevestigen of de HD hier iets over heeft gezegd? want die zouden dat toch moeten weten?
    Als HD medewerker zou je dan toch geweldig over je nek gaan als je eigen bedrijf je niet even op de hoogte zou stellen?
     
  3. Klopt, echter zoals ik al aangaf baseer ik mij niet alleen op vermoedens. Ik heb het signaal van Multikabel onderzocht met een DVB-C PC-TV kaart en analyse tools. Alles dat ik kan controleren ziet er normaal uit. Ik kan echter niet controleren of de Irdeto Entitlement Management Message (EMM) datastreams en de Entitlement Control Message (ECM) message datastreams de juiste informatie versturen aangezien die datastreams zelf ook gecodeerd zijn. Maar het feit dat ontvangers momenteel niet in staat zijn om de ontvangen datapakketjes van een aantal kanalen te decoderen geeft maar één ding aan en dat is dat de decoderingssleutels die via de EMM en ECM datastreams verzonden worden niet passen. De conclusie is dan dat aan het genereren en verzenden van die decoderingssleutels iets gewijzigd is en laat het "toevallig" vandaag nu 1 juli zijn. De dag waarop de nieuwe pakketten structuur ingaat.

    Ik begrijp dat jullie liever de officiele verklaring van Multikabel willen afwachten en willen geloven. De eerste onwaarheid staat echter al in de officiele aankondiging van Multikabel op de Storingen en Onderhoud webpagina, namelijk dat er geen signaal is op de commerciële zenders. Dat is niet correct. Er is wel signaal, maar het is niet van de encryptie te ontdoen door het ontbreken van de juiste decoderingssleutels. Wat dat betreft zouden al deze fouten zo opgenomen kunnen worden in het Digitale kanalen met foutieve codeerinstellingen topic.
     
  4. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Interessant, met mijn Humax Fox decoder kan ik wel gewoon de TXT pagina's bekijken van de zenders die de E34 melding geven.
    Het signaal is er dus wel.. :)
     
  5. En nog leuker is dat ik ook ondertiteling zag op een paar kanalen waar ik een "Preview Periode verlopen" melding kreeg. Weet even niet meer welke dat was, dacht een discovery kanaal.
     
  6. Kloppen (afgezien van de kanalen die op "zwart" staan) wel de nieuwe pakket-indeling bij jullie ????

    Ik heb bij mij even rondgekeken wat ik nu heb, maar daar is niet echt een touw aan vast te knopen. Het lijkt of ik alleen het digitaal basispakket over heb, de meeste andere zenders geven nu een "E19 - Preview periode verlopen" melding. Echter zie ik nu wel bijvoorbeeld "MGM" die ik niet in mijn oude "plus" pakket heb zitten. Ook heb ik de extra radiokanalen van "Music-Choice" nog steeds en die horen ook niet meer bij het digitaal basispakket.

    Overigens had ik nu juist alle zenders moeten hebben omdat ik ingegaan was op de aanbieding om voor hetzelfde bedrag als voor pluspakket tot 1 december het totaalpakket te krijgen.
     
  7. Nee klopt niks van de indeling. Ik zou het totaal pakket moeten hebben maar ik heb op dit moment haast geen kanalen.
     
  8. Hier is het ook mis, nederlandse zender er af (rtl 4, 5 7 en SBS zenders),
    maar ook comedy central en TMF liggen er af.
    Zenders die ik niet meer hoor te hebben (ik ben overgestapt naar standaard pakket, dus minste wat je kan krijgen) heb ik nog gewoon...als RTL duitsland (yeay, kan ik tenminste F1 nog op 2 kanalen zien...belgie en duitsland :? )

    Mijn eerste reactie was inderdaad: "ja hoor, MK! Ze leren het nooit" :(
     
  9. @ Archie: Waarschijnlijk hebben ze dat neergezet, geen signaal is op de commerciële zenders, om het voor de normale kijker simpel/makkelijk te houden. Als niet ingeweide in de DTV-techniek maakt het mij niet uit of de encryputie niet werkt. Ik zie alleen maar dat er geen beeld is.

    En om dit begrijpbaar te maken zetten ze dus waarschijnlijk neer: geen signaal...
     
  10. om het simpel/makkelijk te houden zou het ook wel mooi zijn als MK een update kan geven van de mogelijke oplostijd...ik krijg het idee dat er vandaag niets aangedaan kan/gaat worden.

    Als je bij uitvoering van werkzaamheden een fout maakt, kan je deze toch ( normaal gesproken ) terug draaien ( een zng. fall-back plan )???
    Dat mag / kan nooit langer duren dan de eerste werkzaamheden...of als je er vanuit gaat dat alles goed gaat en je geen fall-back plan hebt, dan heb je heeeel lang nodig om e.e.a. te herstellen.

    we zullen het gaan zien.

    Maar blij wordt je er niet van...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina