1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Grrrrrr het is weer zo ver.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door kustlijn, 1 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaterdagavond op 14 juli, mijn vrouw wil tv kijken, alle digitale kanalen eruit.
    Geen enkel kanaal aanwezig op de digitale ontvanger terwijl deze bijna altijd aanstaat.
    Later op de avond de helpdesk gebeld 09002020151 welke mij mee deelde dat ik de stekker eruit moest trekken van de digitale ontvanger zodat deze opnieuw de zenders kon inlezen. Mijn type ontvanger is de Humax IR-FOX C.
    Wij konden gelukkig nog wel TV kijken via de analoge kanalen.
    Deze storingen komen wel veel in het weekend voor.
    Met de analoge tv zenders zijn eigenlijk bijna nooit storingen.
    Sinds ik digitaal kijk valt het mij op dat er wel erg vaak signaal onderbrekingen zijn.

    Mamiku30
     
  2. Dat moet een probleem met jouw ontvanger zijn of met je signaal, want ik heb gisteravond de hele avond digitaal gekeken en geen problemen gehad. Het was dus geen storing van het digitale TV systeem zelf.

    Werkt het nog steeds niet bij jou ?
    Hoe lang heb je al digitale TV ? (kan het niet zijn dat je proefkijk periode verstreken is en dat je vergeten bent je smartcard aan te melden waardoor de kanalen nu geblokkeerd zijn ?? )
     
  3. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    heb je de laatste Firmware update al geinstalleerd?
    Hierbij zou het vastlopen (zwart beeld) van de Humax-IR-FOX-C verholpen moeten zijn.

    Menu>Installatie>Software Update
     
  4. multikabel wordt groter en groter. dan komt er een andere directie en die verkwanselt dus de boel aan casema. de kijker en luisteraar heeft niets te vertellen en je moet dus maar afwachten welke zenders je nog kunt ontvangen. zie mijn kritiek op het feit dat dus een kwaliteitszender als Performance eraf is gehaald en daar weer een jongerenzender voor in de plaats komt. ik kreeg onlangs een mailtje dat volgens multikabel performance nauwelijks bekeken werd en dus weg moest. ik heb zomaar het idee dat ik persoonlijk nog wel wat andere zenders kan aanwijzen die nog veel minder kijkers trekken maar die blijven gehandhaafd. bovendien wie bepaalt dat een zender wel veel kijkers trekt of minder. aan ons wordt niets gevraagd. wij moeten het maar slikken als er ineens andere zenders komen. maar wel veel geld betalen voor de ontvangst. maar ik heb wel ongeveer 14 zenders als tmf, vh en mtv en nog moet er weer een muziekzender bij alleen voor jongeren volgens multikabel.
    vroeger kwam multikabel bij tests altijd als de beste distribiteur uit de bus. maar ik zou willen voorstellen multikabel nu maar als laatste op de lijst te zetten. zij hebben echt lak aan hun klanten. zij zouden er dan bij casema de nadruk op moeten leggen dat de digitale zenders die multikabel had in het pakket behouden blijven al dan niet goed bekeken. maar niet casema nu de dienst uit laten maken. ik krijg dus performance niet meer door maar in de elektronische programmagids kan ik nog steeds zien wat performance allemaal uitzendt. het is om te huilen als je ziet wat je allemaal mist. ik was een serie daar aan het volgen over het leven van Verdi. ja dat is nu dus over. maar nogmaals als kijker heb je nu eenmaal niets bij de grote heren te vertellen. zij maken wel uit wat goed voor je is. :cry:
     
  5. Tja, dat antwoord van Multikabel valt in de categorie standaard antwoorden. Als er een kanaal wordt weggehaald dan kan je er vergif op innemen dat ze met deze verklaring komen. Die verklaring aantoonbaar maken doen ze niet. Je moet ze maar op hun blauwe ogen geloven. Ook zo'n dooddoener is "Ons marktonderzoek heeft uitgewezen dat...". Altijd weer opvallend dat er op de diverse forums helemaal niemand aanwezig is die voor een dergelijk marktonderzoek is benaderd. Wat een toeval toch!

    En zo hebben al die managers een heel arsenaal van niet verifieerbare en nietszeggende standaard antwoorden voor de meest uiteenlopende zaken. Je kan het zo gek niet verzinnen of er is wel verklaring voor zodat Multikabel geen blaam treft, wat de consequentie ook mag zijn voor hun klanten.
     
  6. mamiku30 schreef:

    Later op de avond de helpdesk gebeld 09002020151 welke mij mee deelde dat ik de stekker eruit moest trekken van de digitale ontvanger zodat deze opnieuw de zenders kon inlezen. Mijn type ontvanger is de Humax IR-FOX C.

    heb je de laatste Firmware update al geinstalleerd?
    Hierbij zou het vastlopen (zwart beeld) van de Humax-IR-FOX-C verholpen moeten zijn.

    Menu>Installatie>Software Update

    Ik weet dat er software updates zijn. Maar wie garandeers mij dat er dan geen nieuwe problemen onstaan? Als een apparaat of software goed werkt is een update niet altijd nodig, tenzij de leverancier voorschrijft dat het nodig is (MS$ met Xp en Office en Vista bijv.).
    Bestaat er een lijst met items wat gewijzigd is in de Humax software?

    mamiku30
     
  7. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik garandeer zelf helemaal niets.... :lol:
    Maar ikzelf heb (had?) nu al bijna een jaar lang last van een (on)regelmatig vastlopende Humax decoder waarbij de stekker eruit moest om alles weer aan de gang te krijgen. :?
    Met de laatste firmware update lijkt dit probleem nu eindelijk, via een zgn "recovery work-around", onder controle te zijn.

    Zie ook dit onderwerp:
    Ervaringen Humax IR-FOX C single tuner SDTV ontvanger
     
  8. En dat is nu net wat Multikabel doet:

    Je hebt van Multikabel een brief gehad over nieuwe kanalen indeling en daar staat heel duidelijk dat je de nieuwste software versie moet installeren om te zorgen dat je ontvanger geen problemen heeft met de extra en nieuwe kanalen. Zie http://www.multikabel.nl/softwareupdate

    Hier staan de huidige versies van de software:
    http://www.multikabel.nl/producten/radio-en-tv/digitale-televisie/geschikte-digitale-ontvangers/


    Voor de ontvanger die jij gebruikt kun je gerust updaten, ik heb hier ook de laatste versie geinstalleerd en die is bij mij goed werkend.

    Maar wat ik nog steeds niet begrepen heb:
    Ging je digitale TV nu weer werken nadat je de stekker eruit en erin hebt gedaan, of heb je nog steeds een zwart beeld ??
     
  9. Nadat ik de stekker eruit en daarna er weer in gedaan had (een aan/uit knop heeft de Humax niet) werkte alles weer normaal.

    Iets anders: kun je zenders waar je niet voor betaal uit de zenderlijst verwijderen zodat je alleen de zenders over houd waar je volgens je abonnement recht op heb?
     
  10. Dat is dus een foutconditie die met de laatste software update verholpen zou kunnen zijn.
    Je kunt de zenders die je wilt gebruiken in een favorietenlijst zetten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina