1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Grrrrrr het is weer zo ver.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door kustlijn, 1 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Je hebt gelijk Adriaan, Eurosport 2 valt uit, maar beeld en teletekst en epg blijven gewoon werken. Ze maken er ook een puinhoop van.

    Weet Archie misschien niet wat er aan de hand. Voor de rest maar even afwachten.
     
  2. Het is dus nog steeds niet helemaal opgelost? Als iemand met een Totaal Pakket abonnement en als het even kan nog meer premium kanalen nu eens even een overzicht maakt van alle kanalen die niet normaal functioneren, dan wil ik wel even kijken of er nog iets bijzonders aan die kanalen te ontdekken is. Als Multikabel hier toevallig meeleest dan kunnen ze die informatie misschien gebruiken om de boel op te lossen en af te ronden.

    Het zou overigens wel prettig zijn als Multikabel op die kwesties pagina zelf zou aangeven met welke kanalen zij denken nu nog problemen te hebben. Tijd voor een update.
     
  3. Tot gisteravond ging het om extreme-sports en national-geographic-wild, maar die zijn nu weer normaal werkend. Verder geeft Performance Channel een E19, maar die zou per 1/7 uit het pakket verdwijnen, dus dat kan bewust zijn.

    Even snel langs wat kanalen scannend zag ik een zwart beeld zonder geluid op Sailing Channel, maar weet niet of daar nu een uitzending is.

    Eurosport-2 werkte hier normaal met beeld en geluid zojuist om 20:30 uur op een Panasonic.

    Dus wat mij betreft op het eerste gezicht werkt verder alles normaal nu. (hoewel ik niet alle kanalen vanavond helemaal gecontroleerd heb)
     
  4. Cees ik heb het gecontroleerd op mijn Panasonic en hier werkt Eurosport ook goed, maar niet op mijn Samsung 360.
    En zou het komen dat het contract met Performance gewoon op 1 juli is gestopt.
     
  5. Even wat uitleg voor het geval dat mensen zich afvragen wat nu eigenlijk een "provisioning systeem" is.

    Met het provisioning systeem wordt het Irdeto Conditional Access System (CAS) bedoeld. In het Irdeto systeem worden de smartcards van klanten geregisteeerd, wordt bij elke smartcard vastgelegd op welke pakketten de klant een abonnement heeft genomen en is van elk pakket vastgelegd welke kanalen erbij horen. Op basis van die informatie worden dan de zogenaamde Entitlement Management Message (EMM) berichten aangemaakt die via alle Transport Streams naar de ontvangers worden gestuurd. Die EMM berichten worden gebruikt door de smartcard om te kunnen bepalen voor welke kanalen je wel en niet gerechtigd bent om te mogen kijken. Als de EMM informatie voor je smartcard ontbreekt of niet correct is dan krijg je de bekende E19 melding omdat de smartcard niet expliciet verteld wordt dat je wel mag kijken naar het kanaal.

    Als de smartcard registratie en/of de bijbehorende vastgelegde pakket abonnementen en/of de kanalen verdeling over de pakketten corrupt is geraakt dan heeft dat tot gevolg dat er mensen niet langer digitale kanalen kunnen kijken hoewel het digitale TV signaal nog wel gewoon aanwezig is. De ontvanger kan echter het kanaal niet decoderen (van encryptie ontdoen) omdat de smartcard één van de benodigde decoderingssleutels niet vrij wil/kan geven.

    Dit komt overeen met het gedrag dat we de laatste dagen met z'n alleen hebben kunnen ervaren. De hamvraag is waarom de informatie die is vastgelegd in het Irdeto systeem corrupt is geraakt. Er moesten wel per 1 juli een groot aantal wijzigingen worden doorgevoerd in die vastgelegde informatie in het Irdeto systeem:
    • Er moesten 5 nieuwe pakketten worden gedefineerd;
    • Het oude Plus pakket moest worden verwijderd;
    • De kanalen verdeling over de verschillende pakketten moest worden aangepast;
    • De aan het Standaard pakket gekoppelde abonnement moest worden aangepast;
    • De aan de geregisteerde smartcards gekoppelde abonnementen moest worden aangepast door het verdwijnen van het pluspakket.
    • De door de klanten gekozen vervangende pakketten voor het plus pakket moesten geactiveerd worden;
    • Etc.
    De kans bestaat dat er bij het doorvoeren van al die wijzigingen vanaf 1 juli om middernacht iets mis is gegaan waardoor de informatie in het Irdeto systeem corrupt is geraakt met als gevolg de storing van de afgelopen dagen. Pure speculatie mijnerzijds natuurlijk, maar het is mij net iets te toevallig dat de storing van het Irdeto systeem optrad op het moment dat de genoemde wijzigingen doorgevoerd en geactiveerd moesten worden.
     
  6. Ik heb enkel een totaal pakket.

    Sailing kanaal , wat normaal zou moeten uitzenden staat op zwart, zonder een foutcode.
    Performance geeft inderdaad E19 aan.

    Verder ontvang ik wat ik moet ontvangen, de digitale radio heb ik niet gemonsterd.

    Wat mij wel opvalt, is dat op de volgende kanalen, sinds maandag het lang duurt voordat ik beeld heb.
    Het gaat om de volgende kanalen:
    Multikabelkanaal
    ZDF
    VRT 1
    NASN

    Het zou kunnen zijn dat het aan mijn decoder ligt, maar het duurt soms wel 20 seconden voordat ik beeld heb.
     
  7. Er zouden nog een aantal kanalen verdwijnen per 1 juli. Zijn die ook weg? Zoniet waarom dan wel al Performance op dit moment? En als Performance bewust niet meer doorgegeven wordt dan hoort dit kanaal uit de kanalenlijst verwijdert te worden.

    Maar goed hiervoor heeft Multikabel die Kwesties pagina in het leven geroepen waarop ze zouden kunnen aangeven wat er met Performance aan de hand is en of daar nog verandering in komt voor 15 juli. Wij zijn hier namelijk al weer aan het speculeren geslagen en doen aannames die misschien helemaal niet terecht zijn.
     
  8. Alle kanalen doen het prima, behalve:

    - Eurosport 2, wel geluid, teletekst, epg, maar geen beeld.
    - Sailing channel, zwart beeld, krijg geen melding.
    - Performance channel, preview periode verlopen (E19)

    Ik HD ontvanger van Samsung, en ben woonachtig in Schagen.

    Alleen zou er vanaf 1 juli ook nieuwe zenders bijkomen i.p.v. 15 juli. Ik snapt het niet meer. Op de multikabel staat bij tips bij de storing:

    Een aantal zenders van de digitale keuzepakketten zijn nog niet actief. Deze zullen op een nader moment worden aangeboden. Het betreft de volgende zenders:
    Aljazeera
    Nick Jr.
    Hiversum Best
    CBBC (dit staat niet op de site!!!).
    CBeebies
    TMF Party
    TMF NL

    Nou Archie heb jij contacten met Multikabel, misschien of hij of zij wat weet.

    Ik wacht met SPANNING af. :roll:
     
  9. Het lijkt er dus op dat we weer ontvanger afhankelijke problemen hebben. Moedeloos word je daar van.

    Heb je op beide ontvangers een reset uitgevoerd door de ontvanger eerst naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan vervolgens weer een netwerk installatie uit te voeren? Zo niet dan graag doen en Eurosport even opnieuw testen.
     
  10. Ik heb geen contacten met Multikabel (ze vinden me niet zo aardig). Ik kan hooguit zelf wat onderzoeken en het hier melden als ik wat vind in de hoop dat Multikabel het leest.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina