1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Grrrrrr het is weer zo ver.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door kustlijn, 1 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Een stap in de goede richting als de geboden informatie actueel wordt gehouden door personeel van de afdeling Digitale TV. Vooral voor actuele kwesties zoals de storing van de afgelopen dagen is van belang dat er regelmatig status updates worden gegeven om de klanten te actief informeren over de voortgang en er ook relevante adviezen worden gegeven. Het heeft immers geen zin om standaard het advies te geven om een ontvanger te resetten als ze bijvoorbeeld weten dat ze binnen een bepaalde tijd een handeling gaan uitvoeren waarna de kans groot is dat de klanten opnieuw een reset moeten gaan uitvoeren. In een dergelijk geval zou het actieve aan de klant moeten zijn om nog even af te wachten tot het volgende advies. Op zo'n manier heeft het echt toegevoegde waarde.
     
  2. die site had er al moeten zijn dat had een hoop telefoomtjes richting M.K. gescheeldt maaruh M.G.V. bedankt voor jullie inzet hier heb ik wat aan
    (als ze hem nu ook actueel houden)
     
  3. Blokjes en zo is meestal een slecht signaal, misschien je coax kabel niet goed in de ontvanger door het vele resetten ???

    Hier werkt nu alles, behalve Performance Channel, die geeft een E19, maar dat kanaal zou verdwijnen per 1 juli, dus dat is "normaal" denk ik.

    Verder alleen nog kanaal 56 (Extreme Sports) met een zwart beeld, wel geluid en ook subtitles op het zwarte beeld. De rest werkt hier nu goed.
     
  4. Hallo Cees

    daar was ik eerst ook bang voor, maar na controle leek het goed.
    De blokjes zijn inmiddels ook weer weg.

    Ik weet nog begin dit jaar, dat ontzetend veel problemen had met de regionale zenders.
    Geen of zeer slecht beeld ( blokjes ect), waarvan MK vertelde dat het aan mijn instalatie lag.
    Ik heb er vervolgens niets aangedaan, omdat ik meende dat het gewoonweg niet aan mijn kant lag.
    Meerdere malen gaf MK aan dat dat bij mij moest liggen.

    Ondanks dat ik er niets aan gedaan heb, is het beeld plots goed geworden.
    En er was niets bij mij veranderd.

    Ik wil hier mee vertellen dat dat heel wel bij multikabel kan liggen, ook al beweren ze iets anders
     
  5. Het heeft ook ff geduurd maar ook ik heb alle zenders weer.
    Behalve bij National Geo Wild daar heb ik wel geluid en ondertiteling maar geen beeld.

    Alles al geprobeert, stekker eruit voor een paar minuten, kanalen opnieuw instelllen, en de decoder aan aantal uur op het kanaal laten wat niet goed werkt maar tot nu toe geen resultaat.
    Heeft iemand nog een andere optie.
    (behalve MK bellen)
     
  6. Tuurlijk kan dat, bij de regionale zenders had destijds iedereen daar last van en zat het dus gewoon in de feed.
    Als meerdere mensen op dezelfde zender op dezelfde tijd blokken zien zit het in de feed en dus het probleem bij Multikabel.

    Heb jij "alleen" last hiervan, kan het nog steeds aan Multikabel liggen, maar dan aan de aansluiting in je huis of in de wijkkast.

    Ik reageerde omdat de door jou genoemde verschijnselen bij mij niet optraden en ikzelf ook een aantal keren de box naar voren heb moeten halen om de boel te resetten door de stekker uit de 230V te halen (die bij mij achter de box zit). Daarbij kan een coax stekker natuurlijk los schieten of een kabel breken. Maar zou natuurlijk kunnen dat jouw verschijnsel bij iedereen kortdurend te zien was en al verholpen toen ik dit las....
     
  7. Klopt, heb ik ook. Gisteravond bij zowel National Geographic Wild als bij Extreme Sports was er wel geluid maar geen beeld. Even afwachten tot dit ook gefixed wordt dus. Ligt in elk geval niet aan jouw spullen.
     
  8. Wat is hier nieuw aan? Een dergelijke pagina stond zelfs op de oude website van Multikabel al. Enige verschil wat ik ontdek is dat het nu geen algemene is, maar specifiek voor dtv...
     
  9. Bij mij is ook bijna alles weer op orde zoals voor 1 juli.
    Alleen een ding is vreemd en ik heb nog niemand over gehoord, als ik Eurosport 2 aanzet wordt het beeld binnen vijf seconde zwart.
    Het geluid en de EPG blijven wel werken.
    Zijn er meer mensen met dit probleem (Samsung DCB-H360R), bij mij is dit probleem sinds 1 juli.
    Ook opnieuw instaleren heeft niets opgeleverd.
     
  10. Op de normale storingen pagina staan alleen storingen zonder verdere info, dus alleen "er is een storing" en "opgelost".

    Deze pagina is bedoeld voor moeilijkere problemen, bugs, onvolkomenheden, dingen die nog niet goed werken etc. Dat zou je 'issues' noemen, wat op deze pagina nu als "kwesties" is vertaald.

    De bedoeling is dat van zo'n probleem ook de voortgang is te volgen, dus als er nieuws is, of een tijdelijke oplossing of andere tussentijdse meldingen zou dat in de 'kwestie' zichtbaar moeten worden.

    Je ziet hier ook "laatst bijgewerkt" staan en nog wat dingen.

    Ook is het dan een mogelijkheid om te zien of bepaalde problemen al bekend zijn bij Multikabel en wat de voortgang is, anders zou het probleem aangemeld kunnen worden.

    De normale storingspagina is meer bedoeld voor een complete uitval van een dienst of in een bepaald gebied.

    In het kader van openheid wat er gebeurd is het een goede zaak dat klanten kunnen zien wat er nog loopt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina