1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen Film1 op tv met CAM maar wel via Samsung decoder.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Esy ®, 28 jun 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Gisteravond wilde ik Harry Potter kijken op Film1 en omdat mijn Samsung decoder soms een andere beeldvulling geeft (zwarte balken boven en onder) dan mijn Loewe met CAM module besloot ik op de tv over te schakelen.
    Wat schetst mijn verbazing, "No signal" als melding. :?
    Alle andere kanalen wel ontvangst maar geen Film1.

    Zou het kunnen wezen dat ivm de nieuwe pakketkeuze per 1 juli MK heeft vergeten 1 smartcard goed in te stellen?

    Eric

    Update: Ik heb zojuist de HD gebeld en die hebben de smartcards gesynchroniseerd. Zo maar eens testen of het weer werkt.
     
  2. Kan het niet zo zijn dat er inmiddels wat kanalen zijn gewisseld van transport-stream ? Die Loewe moet je dacht ik handmatig instellen. Misschien moet je even kijken of de topic van Archie met de streams nog steeds overeenkomt met jouw instellingen op de TV.
     
  3. Ik denk dat CeeS gelijk heeft. "Geen signaal" is volgens mij precies wat het zegt, namelijk geen signaal. Dat heeft verder niets te maken met de CAM en/of smartcard. Kennelijk heb je geen Film1 meer direct op de Loewe TV gekeken sinds 26 april, want toen is de Film1 Transport Stream verhuisd van de 426 MHz frequentie naar de 466 MHz frequentie. Even opnieuw die 466 MHz frequentie handmatig scannen zou het probleem moeten oplossen.
     
  4. .. en dat is nu precies wat we bedoelen dat het niet voldoet aan onze specificaties. Elke aanpassing op het netwerk zal dit product niet meenemen in zijn service lijst..
     
  5. Probleem opgelost ! :)

    Ik denk dat jullie gelijk hebben. De synchronisatie door MK haalde niets uit. Daarna heb ik de tv op jullie advies naar nieuwe zenders laten zoeken.
    Die vond er 36 (allemaal zenders welke ik niet hoef te zien) maar Film1 zat niet bij die 36.
    Toch deed Film1 het daarna weer.
    Nu snap ik niet veel van de techniek achter de digitale tv dus zou je zeggen dat het scannen niets uit moet hebben gemaakt daar Film1 nog steeds op dezelfde plek zit.
    Ik zou verwachten dat ie ze dan als nieuwe zender zou hebben gevonden....

    Maar zoals gezegd, ik snap er niet veel van... :wink:

    Bedankt voor het meedenken!

    Eric
     
  6. Bij de verhuizing van de ene frequentie (426 MHz) naar de andere (466 MHz) is er verder niets aan de Service Informatie van de betreffende Transport Stream veranderd. Het opnieuw scannen heeft weldegelijk zijn effect gehad, aangezien de Film1 kanalen opnieuw gevonden werden en aan de hand van de Service ID van die kanalen zag de Loewe dat de oude frequentie niet meer correct was en heeft dat aangepast. Als gevolg daarvan werden die kanalen niet als nieuw aangemerkt en zullen de Film1 kanalen netjes op jouw voorkeursplek in de lijst zijn blijven staan, maar nu verwijzend naar de nieuwe frequentie.

    Voor de volgend keer bij de "Geen signaal" melding dus gewoon even de Loewe laten zoeken naar nieuwe kanalen. Als het kanaal niet echt verdwenen is, maar alleen verplaatst dan lost het opnieuw scannen het probleem dus op.
     
  7. Je kan dit inderdaad specificeren als een bug in de DVB implementatie van de Loewe TV. Maar ach, zo zitten er ook genoeg bugs in de aanbevolen kabel ontvangers die pas later ontdekt worden. Vroeger moest je ook even met de analoge TV opnieuw scannen als er een kanaal van frequentie gewijzigd was, dus waar hebben we het eigenlijk over?

    De mensen die geïnteresseerd zijn in dergelijke oplossingen met een geïntegreerde DVB-C tuner worden op dit forum voldoende gewaarschuwd dat dit soort problemen zich kunnen voordoen met wijzigingen in de Transport Streams en het niet automatisch oppikken daarvan door dergelijke apparatuur. Met de hulp die ze via dit forum krijgen is een dergelijk probleem meestal snel opgelost.

    Ga je met een probleem met een aanbevolen kabel ontvanger naar de helpdesk dan komt men meestal niet verder dan te adviseren om de ontvanger een volledige reset te geven en deze voortaan in de meterkast aan te sluiten...
     

  8. ArChie een duidelijk antwoord, ik snap het. :)

    Nogmaals dank!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina