1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Slecht voorgelicht bij overstap

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door NoClaim, 24 jun 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben onlangs overgestapt van Tiscali naar Multikabel. Voorheen was ik een tevreden klant van MK, maar na een helder moment van prijsbewust zijn was ik eens buiten MK omgaan kijken. Tiscali was het geworden, maar na een jaar kom ik weer terug gerend naar MK. Telefonie van Tiscali is slecht en of dit aan Tiscali ligt of aan de door hun geleverde VOIP router / Firmware....het was slecht.

    Goed dat was even off topic.

    Bij een overstap wil je liefst naadloos van ene provider overgaan naar de ander. Dus ik bel helpdesk MK op met het verhaal, oude klant wil weer graag terug naar MK met internet en telefonie (behoud van nummer).
    Dit was ruim 2 maanden van te voren, aangezien Tiscali een opzegtermijn van 2 maanden hanteert.....ben je te laat, zit je er weer een jaar aanvast.
    De dame aan de telefoon geeft mij aan dat ik het beste Tiscali per direct kan opzeggen (dan hoef je ook niet bang te zijn dat je te laat bent met opzeggen). Ongeveer 5 weken voor einde contract moet ik de nieuwe MK bundel aanvragen en daarbij aangeven dat ik nummerbehoud wens voor telefonie.

    Zo gezegd, zo gedaan. Ik doe ruim 5 weken van te voren de aanvraag voor een powerbundel. Na een week geen bevestiging ontvangen. Weer gebeld met helpdesk en die wisten me te vertellen dat er een kleine achterstand zou zijn met verwerken van de aanvragen, maar dat ik voor het eind van die week een bevestiging zou moeten hebben ontvangen.
    Eind van die week niets ontvangen en dus weer gebeld met de helpdesk. Daar kon men geen aanvraag vinden.
    De dame aan de telefoon was zo aardig om de aanvraag telefonisch te doen. Dus toen het op het telefonie gedeelte aankwam en ik aangaf dat ik nummerbehoud wilde, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was omdat ik zelf telefonie bij Tiscali zou hebben opgezegd. Tiscali en elke andere provider kan blijkbaar maar 1 mutatie per telefoonaansluiting doen (zo werd mij verteld) en aangezien de mutatie 'lijn opzeggen' was ipv. 'lijn porteren' was die mutatie dus al doorgevoerd. Het had alleen gekund als MK de opzegging had gedaan.

    Mijn verbazing was groot te noemen. Heb ik op advies van de helpdesk bij MK Tiscali opgezegd en nu zegt dezelfde helpdesk dat ik de opzegging aan hun had moeten laten. Hoe het is, is het maar ik heb dus een nieuw nummer

    - MK heeft blijkbaar mensen op de helpdesk zitten die niet weten hoe het werkt (kwalijk en zeker als je een product verkoopt)
    - MK heeft blijkbaar de administratie (nog) steed niet goed op orde....kwijtraken van aanvragen is voor mij niets onbekends bij MK, dit is mij ook al overkomen toen MK net met digitale telefonie begon.

    Ene kant blij dat ik weer bij MK zit.....internet en telefonie zijn zonder meer betrouwbaar. Andere kant minder blij omdat ze blijkbaar nog steeds niet alles goed op orde hebben..... :idea:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina