1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Helft digitale kijkers kijkt ook "ouderwets"

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door mvennik, 18 jun 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben niet zo bang voor die problemen, wordt vanzelf wel opgelost dmv firmware updates en zo niet krijg je toch je geld wel terug, kan ik in ieder geval nog een tijd genieten van 2 tuners ;)
     
  2. Als je analoge signaal zo slecht is als wat je eerder schrijft, dan hoef je ook niet te verwachten dat digitaal wel goed beeld zal gaan geven. Ook digitaal zal een goede bron moeten hebben om knap beeld te kunnen geven...
     
  3. ik heb al heel lang digitaal en dat is altijd prima, signaal is 94%, het is alleen op bepaalde analoge zenders bedroevend, in mijn slaapkamer is het nog erger, daar heb ik nu alleen analoog met 10m kabel en een tv versterker en kanalen als discovery channel en rtvnh zijn gewoon helemaal niet te bekijken zo slecht is het.
     
  4. Sorry maar ik vind het een vreemd verhaal. Al zeker als er 8 monteurs zijn geweest die het alle 8 niet weten, en het daar bij laten!

    Vraag me dus af wat hier niet klopt, want signaal op digitaal 94% maar op analoog prut is mi praktisch niet mogelijk.

    Misschien kan iemand dit even ophelderen?
     
  5. Een monteur zal testen of het signaal op de 2-gatsdoos goed is. Als dat daar slecht is laat hij de installatie niet zo achter. De kabels / splitters / versterkers daarachter zijn de verantwoording van de klant. Op verzoek kan een monteur wel helpen met een huisinstallatie, maar dat is niet gratis. Multikabel geeft trouwens tips op de site hoe je een goede huisinstallatie kunt maken:
    http://www.multikabel.nl/service-desk/veelgestelde-vragen/?id=405

    Heel belangrijk is het om de juiste kabels en ook pluggen te gebruiken. Ook de kwaliteit van de splitters en versterkers is belangrijk. Je moet echt metalen pluggen gebruiken en niet van die plastic behuizingen. Door steeds meer stralende apparatuur en kabels in en om het huis heb je anders snel last van instraling op je bekabeling.
     
  6. right, ze hebben niks gedaan en konden niks vinden, ook op hun eigen apparatuur was het signaal beroerd en toch deden ze er niks aan, ik heb dagen thuisgezeten voor ze en niks geen oplossing, wel een keer een nieuwe wcd gehad want die bleek slecht en heel oud te zijn en ook de kabel er achter werd iets ingekort. Toen had ik het wel even gehad met al die monteurs over de vloer, maar het tv signaal is hier nooit goed geweest, redelijk op z'n best.

    Ik heb 1 kabel lopen naar de digitale tv, dat is een dubbel afgeschermde profigold met ferrietfilter van 3m, korter red ik niet. Voor de rest zijn alle andere kabels ook dubbel afgeschermd en met filters. Ook de monteurs hebben al geconstateerd dat er niets aan de hand was met mijn bekabeling, de kabel van hier naar de kast (of andersom) is gewoon of te lang of slecht maar daar konden ze niets aan doen. Einde verhaal.
     
  7. Reden waarom ik het zo een vreemd verhaal vind is dat je echt niet wilt weten hoeveel moeite er bij mij een paar jaar terug is gedaan door de monteurs om mn internet verbinding goed te krijgen die toen erg slecht was.

    Bij een kennis van me is zelfs een groene kabel uiteindelijk vervangen, heeft wel lang geduurd, maar is wel gedaan!!

    Als die kabel trouwens een slecht punt heeft wat natuurlijk kan door bv een slechte las is dat simpelweg ook op te meten waar dat punt zich dan bevind. Nou ja goed als ik even door peins zijn er nog wel meer redenen te bedenken waardoor mijn twijfels over deze situatie zijn.

    Laatste puntje, hoe kan je digitale signaal 94% zijn als die kabel zo slecht is :?:

    Laat die laatste vraag maar zitten, heb al gelezen dat je digitale signaal ook helemaal niet zo goed is.
     
  8. Tsja, ik blijf dat een heel vreemd verhaal vinden, want jij zegt dat Multikabel zelf zou zeggen dat het signaal wat ze aan jou leveren eigenlijk te slecht is, maar dat ze daar niets aan willen doen ?? En dat al 8 monteurs hetzelfde zeggen ?? Zo kennen wij Multikabel niet.

    Wel vreemd dat je internet nog wel werkt, want dat is juist meestal het eerste wat er mee stopt.

    Maar als je wilt kunnen wij jou geval wel aankaarten bij Multikabel en bij hen navragen of ze er nog eens extra naar willen kijken en vaststellen of het signaal wat Multikabel levert echt zo slecht is en of dat niet beter zou kunnen. Geef in dat geval even jouw gegevens aan me door via email (naam/adres) dan kan ik aan onze contacten bij Multikabel vragen om dit uit te zoeken. (je kunt mij mailen door op de email-knop te klikken die onder mijn berichtjes staat)
     
  9. het is alweer een hele tijd geleden en heb nadat ik op x-tra ben overgegaan geen grote problemen meer gehad (onder power had ik downloadsnelheden van 2kbps hooguit), sindsdien heb ik er niet meer bij stilgestaan en gezien het nu werkt heb ik geen zin weer alles overhoop te gooien en monteurs over de vloer te krijgen.
    Volgens mij opperden ze wel dat de kabel opgegraven kon worden maar dat zou heel lang duren ofzo.

    Zolang ik verder geen problemen heb (tv is niet zo belangrijk, als ik alles maar kan zien) laat ik het lekker zo, al dat gedoe altijd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina