1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verbindingsmeter

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door migroen, 14 jun 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste Cees,

    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb de test nog een keer gedaan, en er staat het volgende:

    Deze test genereert 4096 KB (4 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.

    Uw downloadsnelheid is 2422 kbps (303 KB/s)


    Die 2422 hoort neem ik bij de 2500 van mijn Family bundel?

    Het uploaden gaat volgens het uploadvenster van box.net heel erg traag. Ik zou graag willen weten waar dit aan ligt.
     
  2. Ja je downloadsnelheid is normaal.
    Snelheid kan op 2 manieren uitgedrukt worden, in bits-per-seconde of in bytes-per-seconde (of kilo(keer 1.000) / mega (keer 1.000.000)

    (Een byte is 8 keer zo groot als een bit, en wordt met een hoofdletter B aangeduid)

    Daarom geeft de speedtest beide getallen zodat er eigenlijk geen verwarring kan ontstaan. Wat jij ziet is 303 KB/s ofwel 303 kilobytes per seconde, als je dat maal 8 doet krijg je 2424 kilobits per seconde.

    Je family abonnement is theoretisch 2500 kilobits per seconde, maar daar gaat altijd wat van af, dat komt vanwege de manier waarop het internet protocol werkt, jouw computer moet bevestiging geven op de data en de data zit ingepakt in een soort data-envelop wat ook wat data nodig heeft, dus netto kan je 10% minder overhouden, zelfs bij volle snelheid. Een beetje afhankelijk wat voor data je precies download.

    Je upload bij Family is maximaal 512 kilobits per seconde, en dat is weer ( 512/8 ) 64KByte/seconde, ik weet dus niet zeker wat je bedoeld met de upload van 30 kb/s, als dat echt kilobits is, dan is het erg traag, is het KB ofwel bytes, dan is het 50% van je maximale snelheid, wat weliswaar traag is, maar dat hoeft niet persé aan je verbinding te liggen. Het kan ook aan de tegenpartij liggen waar je mee bezig bent, als die niet sneller accepteert of als de verbinding daarheen slecht is kom je nooit hoger.

    Je kunt je upload misschien testen via http://www.speedtest.nl zo lang de MGV-verbindingsmeter niet werkt, daar kun je zowel upload als download testen. Niet altijd even nauwkeurig, maar als je een aantal keren achter elkaar test krijg je wel een indruk of je een beetje in de buurt van die 512/64 komt. Ik verwacht dat je ook zo'n 10% lager zou moeten kunnen halen.

    box.net ken ik zelf niet, maar als ik naar www.box.net toe surf zie ik dat die website heel traag is op dit moment. Ergens onderweg zit het lijntje duidelijk vol:
    Code:
     4  nl-ams1-rb-02-10G-3-4.multikabel.net (213.132.191.202)  7.986 ms  7.422 ms  7.817 ms
     5  if-4-2.core2.AD1-Amsterdam.teleglobe.net (80.231.81.17)  12.135 ms  11.557 ms  12.059 ms
     6  ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net (4.68.110.225)  536.361 ms  540.068 ms  535.754 ms
    Bovenstaande geeft aan dat bij "level-3" de lijn ineens ontzettend vertraagt en dat zit buiten het Multikabel netwerk, daar zal je probleem met upload speed dus ook wel zitten. Ik vermoed dat je dan bij speedtest.nl wel een goede upload zal zien.
     
  3. Beste Cees,

    Ik wil je eerst even bedanken voor de uitgebreide manier waarop je mijn vraag beantwoord. Je helpt me echt verder, heel fijn!

    Ik ben nu weer aan het uploaden naar box.net en hij geeft nu een hogere gemiddelde snelheid aan: 60,66 Kb/sec.

    En http://www.speedtest.nl geeft dit ook aan: 62.8 KByte/sec (=502 kbps)

    Dit komt dus overeen met de Family snelheid.

    Blijkbaar was het een tijdelijk dip. Hopelijk blijft dat zo.

    Nogmaals bedankt voor de hulp!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina