1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verbindingsmeter

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door migroen, 14 jun 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze weer een paar keer de verbindingsmeter geprobeerd om de snelheid te meten. Maar deze wil niet meer meten. Na een paar seconden zie ik de melding dat deze is afgebroken.

    Zijn er meer leden waar de meter niet meer wil beginnen met meten.
     
  2. Ik zelf maak gebruik van een Extra abonnment en vind die meter sowieso alles behalve betrouwbaar... nog voordat de snelheid er in zit stopt hij al met meten!

    Resultaat is dat mijn verbinding volgens die meter niet goed is, maar ik haal voor de rest keurig mijn snelheid... :roll:
     
  3. De verbindingsmeter is voor de snelste abonnementen inderdaad geen goede meting meer, in dat geval is het beter om de online snelheidstest van Multikabel zelf te doen via http://speedtest.multikabel.nl.

    Zelfs daar kan de snelheid te laag weergegeven worden indien er heel veel mensen tegelijk de speedtest doen. Als je echt een stresstest wilt doen kun je vaak beter een 100Mbyte uncompressed data bestand downloaden van de ene speedtest site en tegelijk hetzelfde van de andere. Je totale snelheid geeft dan een goede indicatie (dus beide speeds die je tijdens het downloaden ziet dan optellen).
    Bijvoorbeeld deze twee:
    http://speedtest.multikabel.net/100mb.nul en
    http://ns0.multikabel.net/100mb.nul

    De "oude" speedtest pagina waar je tussen de 2 servers kunt kiezen zit nog hier:
    http://ns0.multikabel.net/index2.html
     
  4. Probleem is vaak dat je van de helpdesk wel weer gebruik moet maken van deze meter. Op zich werkte de meter qua indicatie voor mij altijd voldoende.

    Maar werkt de meter bij jullie wel of loopt hij daar ook niet door. :wink:
     
  5. Apart, ik heb behoorlijk snelheidssproblemen gehad, echter altijd via de site moeten testen, nooit is de vraag naar de verbindingsmeter mij gesteld. (gelukkig in mijn geval :wink: )
     
  6. Werkt inderdaad niet goed, even een snel onderzoek laat zien dat de server waar hij een testbestand vanaf haalt daar niet meer op reageert. Ik zal een navragen of daar iets gewijzigd is en of dat teruggezet kan worden. Anders is de snelheidsmeter onbruikbaar geworden namelijk ...
     
  7. Precies dat was ook mijn mening vandaar de vraag.

    Dank voor de actie. :P
     
  8. Cees,

    Daar is iets aangepast en we zullen kijken of we dat weer actief kunnen krijgen.

    Bye,
    Raymond.
     
  9. uploaden heel traag: nog geen 30Kb/s

    Ik heb net een e-mail gestuurd naar Multikabel, omdat het uploaden onzettend traag gaat; nog geen 30Kb/s.

    Tevens laat de de downloadtest (http://speedtest.multikabel.nl) een downloadsnelheid zien van 301 Kb/s. Als dit klopt, is dit ook veel te traag, want ik betaal voor 2500 Kb/s.

    Herkent iemand dit probleem?
     
  10. Re: uploaden heel traag: nog geen 30Kb/s

    Doe je dan de 'realtime speedtest' ?? en wat zie je als complete resultaat staan ??

    Ik zie dan bijvoorbeeld (met power):
    Code:
    Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.
    
    Uw downloadsnelheid is 6465 kbps (808 KB/s)
    Had je als resultaat 301 KB/s of 301 kbps ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina