1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

humax resetten

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door lister252, 9 jun 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi mensen na enkele weken prima gedraaid te hebben met mijn humax kastje moet ik nu minimaal 1x per dag het kastje "resetten" door de spanning er even af te halen. Anders blijft het beeld zwart.

    gr. JOhn
     
  2. Wat bedoel je precies met "zwart"?

    Krijg je dan ook geen menu's meer in beeld ?
     
  3. Ik krijg wel menu en list in beeld en spelletjes doen het ook.
     
  4. Hoelang is "enkele weken" precies? En hoe is de beeldkwaliteit als je wel beeld hebt? Zitten er dan veel storingen/onderbrekingen in het beeld of kan je dan probleemloos kijken? Wordt er nog een foutmelding weergegeven als het beeld zwart blijft?
     
  5. Had zelf gisteren ook ineens een probleem. Alle lampjes uit van de decoder en kon hem niet meer aan krijgen. Na de stekker eruit gehaald te hebben deed hij het gelukkig weer.

    Verder draait hij bij mij prima maar wel vreemd dat er nu wat dingen gebeuren dus dacht meld het ook maar. Mogelijk zijn ze bij MK weer eens iets aan het uitvoeren.
     
  6. hoi, beeld is zeer goed (nu wel af en toe blokjes en haperen sinds vanmiddag) verder geen storingscode.
     
  7. Als je af en toe blokjes ziet dan is er vermoedelijk iets mis met je signaal-aansluiting. Dus de coax-kabel.

    Je kunt je signaal controleren op de Humax :
    Druk op de "menu" knop
    Kies "Status"
    Kies "Signaalontvangst"

    Je ziet dan verschillende dingen:

    Sterkte - niet zo heel belangrijk zelf zie ik daar maar 8% maar ontvangst is goed.
    Kwaliteit - moet normaal 100% zijn
    BER [E-6] - Dit moet normaal 0 zijn, als hier een hoger getal staat valt er af en toe data weg.

    Als de BER niet nul is moet je de "antenne-kabels" even nalopen en desnoods even via een andere kabel aansluiten.
     
  8. Ok duidelijk, bedankt. De vraag over het resetten heb ik ook aan multikabel gemaild. Het antwoord/resultaat horen jullie nog.
     
  9. Zoals beloofd de reactie multikabel. Ik zelf heb er al een paar dagen geen last meer van. Voor diegene die soortgelijke problemen hebben hieronder de tekst van multikabel.
    -
    Naar aanleiding van uw e-mail van 9 juni j.l. meld ik u, dat een reset niet dagelijks nodig zou moeten zijn.

    Wanneer u de decoder reset, neemt u de smartcard uit de decoder en haalt de stekker voor minstens een halve minuut uit het stopcontact. De decoder gaat zich weer aanmelden en vraagt via het scherm binnen een minuut of u de smartcard weer wilt invoeren.
    Daarna kunt u even via instellingen de frequntie (514000) controleren en het netwerkID (8888) zodat de decoder alle zenders weer gaat zoeken.

    De decoder na gebruik niet uitzetten maar standby en ongeveer één maal per week een nachtje aan laten staan, zodat hij bij gehouden wordt met de updates.

    Mocht dit het probleem niet oplossen dan zou u de kabels kunnen controleren / vervangen.

    Voor verdere informatie kunt u ons bereiken onder nummer 0900 2020215
    -
     
  10. In het kader van energiebesparing zeker?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina