1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Traag de hele dag

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door trudyh, 28 mei 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook ik heb dit probleem (woonplaats Hoorn).
    Ik heb de snelheidstest gedaan. Na ongeveer 2 minuten kwam de melding dat mijn downloadsnelheid 182 kbps (23 kb/s) is. Terwijl ik dus ook een family abo heb! Wordt er niet vrolijk van :cry:
     
  2. Het gaat sinds vandaag weer een stuk beter. Hopen dat het zo blijft!
     
  3. Nou Ik heb dus ook een probleem. Vandaag is mijn snelheid zo slecht. Heb mijn pc gescand op virus en spyware, niets gevonden.

    Heb diverse keren de speed test gedaan en haal niet eens 100kb snelheid terwijl ik een power abonnement heb en normaal toch 300 tot 800 kb kan halen.

    Ik merkte het aan mijn peer tot peer programma. De snelheid was zo langzaam. Ook de sites laden slecht.
    Heb net multikabel opgebeld maar ben er nog niet veel wijzer van. Mijn snelheid was eerst niet goed en toen ik mijn firewall uit deed beter?

    Alleen merk ik er weinig van hier en weet niet wat ik er verder mee moet.
    Ik ga nu een speedtest doen, heb p2p uit.


    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 30.0 KByte/sec (=240 kbps) :(
    Upload: 17.3 KByte/sec
    (=138 kbps ip.v de 120 die ik normaal haal

    Ik kan kijken als ik mijn XPfirewall uitzet of dat scheelt.
    Heb ook mijn anti virus programma al uit.

    Ok nog een test:
    download: 16.7 KByte/sec
    (=134 kbps

    Wie o wie weet wat ik nu nog kan doen?
    Ik woon in regio 2105
     
  4. Het is bij mijn vandaag ook heel slecht. Ik heb een power abbo dus normaal zo'n 800 KB/S maar vandaag nog geen 100 KB/S mijn postcode gebied is 1654. is er een probleem? dit is de eerste keer dat ik dit heb en op meerdere computers het zelfde probleem.
     
  5. En als je eens probeert dit bestandje te downen? http://ns0.multikabel.net/10mb.bin (Via AMS-IX)

    Ervaar zelf ook op bepaalde momenten traagheid maar als ik een testfile download via de AMS-IX server haal ik wel gewoon mijn snelheid :)
     
  6. Het begon met 177kb maar al heel snel ging de snelheid naar beneden en download dit met ca 60 kb. veel te langzaam 68 nu
    Dank voor je reactie.
     
  7. Oke. Toen ik belde bleek er wel een probleem te zijn volgens mij in gebied Egmond, maar weet dat niet zeker.
     
  8. Even een update.
    Ik heb de hele dag nauwelijks kunnen internetten. Toen ik naar bed ging, de pc uit en de stekker van het modem er maar uitgehaald.
    Ik heb trouwens een motorola modem.

    De volgende dag de pc aan, weer langzaam, dus ik begon al weer te balen maar gek genoeg opeens was het probleem opgelost.
    Ik behaal weer mijn oude snelheid.


    Hoe kan dit toch? :?:
    Vanochtend in het begin ook heel langzaam maar na 5 tot 10 minuten loopt hij weer als een treintje

    ben iig blij dat ik dit forum heb ontdekt.
    Kan nu geen speed test doen. O wacht kan wel een download test doen. (mijn upload speed is nu in gebruik)
    ........................
    814.9 KByte/sec (met kruisje wordt dus niet opgeslagen):D
    Zo hoort het. Ben erg blij.
    Upload is nu
     
  9. Als je dit dagelijks hebt, dan moet je de helpdesk bellen...

    Iedere en iedere keer als je er last van hebt, moet je gewoon bellen. Vraag om 1 ticketnummer, en blijf dat nummer gebruiken. Laat ze hem niet sluiten als je er nog last van hebt!

    Na een aantal meldingen zullen ze een monteur voor je inplannen. De service van MK in deze afdeling is echt heel goed. Je moet alleen eerst even door het molentje heen..

    Voordat je de HD gaat bellen.. Zorg dat je geen router aan je modem hebt hangen. En zorg dat de firewall van je pc uit is, en dat er geen programma's als kazaa, bittorent enzo draaien.
     
  10. Geen router èn geen firewall is een slecht idee, dan is de kans groot dat je computer snel gehacked is. Als je dit toch wilt doen om te testen of dit een oorzaak is, doe dit dan kort en zet daarna de firewall weer aan.

    Maar het zijn wel de eerste dingen die de helpdesk gaat noemen (en dat bedoelde Thomas ermee neem ik aan):
    - het kan aan een slechte router liggen
    - het kan aan een slecht functionerende firewall liggen
    - het kan aan p2p programma's liggen
    - het kan liggen aan het feit dan er een virus of trojan op de PC zit.

    Dus het kan geen kwaad om je voor te bereiden op die vragen en dit alvast uit te sluiten door dit zelf even te testen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina