1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Traag de hele dag

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door trudyh, 28 mei 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij mij is internet de hele dag traag. Twee weken geleden of zoiets was dat ook al, toen ging het weer goed en nu is het weer zeer langzaam allemaal.
    Ik heb alles gecheckt op virussen en spyware maar de programma's vonden niks.
    Hebben nog meer mensen hier last van? Op de site van Multikabel worden geen storingen of werkzaamheden vermeld. Ik woon in Aalsmeerderbrug.
     
  2. Moeilijk zo iets van te zeggen, misschien reageren er mensen uit jouw buurt. Maar in zo'n geval kun je beter even met de helpdesk bellen. Die kunnen op afstand zien of je signaalkwaliteit van het modem goed is. Ik zou dan wel bellen op het moment dat het echt traag is. Verder kan het een probleem in jouw kabelsegment zijn waarvoor capaciteits-uitbreiding nodig is.

    Wat voor resultaten zie je als je de online snelheidstest doet op http://speedtest.multikabel.nl en wat voor abbonement heb je ??
    De directe link naar die test is:
    http://speedtest.multikabel.nl/speedtest.php
     
  3. Ik heb Family bundel. De snelheidstest heb ik net gedaan en dit zijn de resultaten:
    Deze test genereert 4096 KB (4 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.
    Uw downloadsnelheid is 2406 kbps (301 KB/s)

    Het duurt ongeveer 40 seconden voordat Marktplaats op het scherm staat, 's avonds om 23.30 uur. Ik werk met XP en IE 6.
     
  4. De downloadsnelheid klopt wel.

    Ik vermoedt dat Multikabel wat problemen heeft met de DNS server, ik hoorde een collega daar van de week ook al over. Hij heeft toen een backup DNS server in zijn router opgenomen, het probleem was toen meteen over..

    Maar ik zou eerst de regulieren manier even proberen via de helpdesk.. Komt daar niets uit, dan kunnen we altijd verder gaan kijken..

    Thomas
     
  5. Heb je dat dan bij alle sites, of alleen bij marktplaats ?
    Bijvoorbeeld dit forum is dat net zo traag ?

    Het zou natuurlijk aan de marktplaats site kunnen liggen als je het daar alleen hebt. Als het daar druk is bijvoorbeeld.

    Als het een probleem met de DNS servers zou zijn, zou ik denken dat iedereen bij Multikabel dan hetzelfde probleem heeft na 2300 uur en die indruk heb ik niet.

    Je verbinding is op zich goed, want anders haalde je die snelheid niet op de speedtest site. Het probleem moet dus in iets anders zitten.

    Als je het bij meer sites hebt en bij anderen weer niet zou je dan eens een lijstje met voorbeelden door kunnen geven, misschien dat meer mensen dan eens kunnen testen rond die tijd.
     
  6. Nee het is bij alle sites. Vandaag gaat het wel weer, nu zijn alleen nog de e-mail en de nieuwsgroepen niet vooruit te branden. Nou goed, er zit verbetering in zullen we maar zeggen. Een van de drie gaat al beter :-)
     
  7. Is je computer soms ook nog met andere dingen bezig ?
    Heb je een peer-to-peer programma draaien misschien ? Als die op de achtergrond je verbinding volgebruikt kun je dit ook krijgen.
     
  8. Nee ik heb geen P2P en voor zover ik weet draaien er, behalve AVG, geen andere programma's mee.
     
  9. Ik heb de laatste dagen hetzelfde probleem, emails lang onderweg, regelmatig SMTP-server time-outs en langzame opbouw van de sites.
     
  10. Ja precies dat is het. Niet leuk voor jou natuurlijk maar ik ben toch blij dat ik niet de enige ben....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina