1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Trage download tijdens "piekuren"

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Hepyro, 27 mei 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi :)

    Ik heb al geruime tijd last van een tragere download snelheid tijdens de zogenaamde "piekuren" d.w.z. vanaf laat in de middag tot ongeveer 23:00uur 's avonds :)

    Mijn postcode gebied is 1741 (Schagen dus) en het probleem speelt al een aantal weken (5 a 6), nu heb ik anderhalve week terug een monteur gehad en die erkende ook het probleem (dat het dus aan de capaciteit van het netwerk ligt) alleen kon hij nog niet precies zeggen wanneer het verholpen is omdat bepaalde onderdelen besteld moeten worden en die op het moment nog niet voorradig zijn.

    Nu vraag ik me af of ik eventueel bij Multikabel restitutie van abbonementsgelden kan indienen aangezien mijn verbinding al geruime tijd last heeft van dit probleem en ze nog niet in staat zijn om het op te lossen (maar ondertussen betaal ik wel gewoon de volle mep!)

    Mss kan iemand me hier adviseren? :)

    PS: ik heb trouwens het Power abbo en zou normaal rond de 750KB/s moeten halen maar zakt in tot rond de 200KB/s 's avonds
     
  2. hoe test je dat? download je op de nieuwsgroepen , of je heb je dat op speedtest.multikabel.nl getest?
     
  3. Gewoon de MGV verbindings meter (te downloaden op speedtest.quicknet.nl) :)
     
  4. Er kan een vertekend beeld onstaan van je snelheid omdat er veel mensen tegelijk de speedtest draaien de laatste tijd. Dan gaat de snelheid van de speedtest wel omlaag, maar dat komt in dat geval doordat de server waar de testbestanden afgehaald worden het niet aankan en lijkt het dus of je verbinding traag wordt.

    Natuurlijk kan ook je verbinding zelf traag zijn en dan is er echt iets aan de hand, maar je moet even zeker maken dat het niet het effect is wat ik hier boven beschrijf.

    Je kunt eventueel de online speedtest kunnen proberen of die hetzelfde resultaat geeft, of kijken wat voor snelheid je haalt als je van 2 verschillende bronnen tegelijk download met 2 vensters in internet explorer. Bijvoorbeeld het 100Mbyte bestand op de speedtest pagina ophalen en ook een ander groot bestand vanaf een andere site en dan op het oog de beide snelheden optellen.

    Je kunt op de speedtest pagina nu niet meer kiezen tussen beide servers in Amsterdam en Alkmaar, je komt altijd in Amsterdam, maar de andere server is er nog wel en kun je eventueel ook gebruiken. De beide servers waar je het testbestand af kunt halen zijn:
    http://ns0.multikabel.net/index2.html
    http://speedtest.multikabel.net/

    Als echt je snelheid niet gehaald wordt en dit door Multikabel erkend wordt dan kun je een brief sturen aan klantenservice met het verzoek om restitutie van (een deel van) je abonnementsgeld. Als je bijvoorbeeld gezien over de hele dag gemiddeld niet boven 'family' komt zou je voor kunnen stellen om dat verschil terug te krijgen. Zoiets is in het verleden wel eens gehonoreerd, maar dan moeten er natuurlijk wel aantoonbaar problemen in jouw deel van het netwerk zijn. Maar als de monteur je vertelt heeft dat er een capaciteitsgebrek is en gewacht wordt op uitbreiding in jouw segment zou dat dus kunnen kloppen.
     
  5. Dank voor je uitgebreide reactie! Ik heb de traagheid ook bij andere sites en downloads dus het ligt helaas echt aan de verbinding, ik ga morgen weer eens bellen met de helpdesk om te polsen wanneer ze denken dat de uitbreiding gerealiseerd kan worden, gaat het nog een tijdje duren dan zal ik ws. toch pogen om restitutie in te dienen ;)
     
  6. Update

    Ik heb nog even een paar keer de speedtest gechecked die CeeS aangaf en het lijkt (tot mijn stomme verbazing) dat het idd aan de speedtest zelf ligt en het daardoor lijkt dat de snelheid minder is...ik weet het nog niet 100% zeker maar als ik een bestand download vanaf de AMS-IX locatie gaat het gewoon vlot, kies ik echter een testbestand vanaf Alkmaar dan is ie wel traag (altijd tijdens de piekuren) dus mss zitten er dan inderdaad veel mensen tegelijkertijd erop, waardoor het lijkt alsof het aan de verbinding ligt. Enfin, nog even goed testen dan maar ;)
     
  7. Ik heb sinds gister hetzelfde eeuvel (postcode 1777). Ook via speedtest.bbned.nl kun je testfiles downloaden en dat gaat hier met een snelheid van rond de 270 KB/s. Ga ik met 4 threads downloaden van de news-server dan kon ik niet over 400 KB/s heen. Ik vind het wat aan de lage kant voor Power.
    Ook als ik het test file download van AMS-IX dan gaat het snel en via Alkmaar is het traag. Maar vreemd is wel dat het testfile van AMS-IX het enige is op het internet dat ik met een beetje vaart binnen krijg.
    (de tijd van het forum loopt trouwens niet goed)
     
  8. Heb je die traagheid ook alleen tijdens de zogenaamde "piekuren"? Ik heb het iig aangekaart bij Multikabel (heb zojuist even gesproken met de helpdesk) en ze gaan ernaar kijken (waarom Alkmaar wel traag is maar als je AMS-IX server gebruikt het wel gewoon op normale snelheid is) ;)
     
  9. Cees heeft dat al eens beantwoord, als ik mij niet vergis heeft dat met drukte op de server te maken.
     
  10. Dat weet ik maar die speedtest via de AMS-IX was het enige op het hele wereldwijde web dat ik met een knappe snelheid kon downloaden. De rest dus alles behalve de file van AMS-IX is/was niet vooruit te branden. Ik ben nu niet in de gelegenheid om te testen. Zal dat vanavond wel weer eens proberen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina