1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vista en een motola SBV5121e modem bij multikabel pakket A

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door spooky986, 27 mei 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na de help desk gebeld te hebben, ondervond ik het nauwelijks ondersteunen van vragen over Vista en een handleiding die slechts voor XP en ouder geschreven is. Nu is het voor mij ook de eerste keer achter dat besturingssysteem en bovendien heb ik ADSL en geen kabel internet.

    In Xp als ik adsl zou aanleggen begin ik met de CD en installeer de netwerkkaart software en nog wat software voor het modem stel daarna via configuratie scherm --> internetverbindingen, netwerk verbinding instellen of wijzigen --> via automatic detect de DHCP settings mijn IP. Dan even reseten en klaar! En een werkend netwerk met maar 1 pc zou ik op een vast IP adres zetten, maar dat is bijzaak, eerst moet ik verbinding hebben.

    Maar nu heb ik geen CD met software en een verkeerde beschrijving en een besturingssysteem wat ik niet goed ken.

    Ik deed:
    -Start-netwerk-netwerkcentrum,adapter eigenschappen en daar gechecked of IP en DNS aanwijzing op automatisch staat. Is zo. Daarna nieuwe verbinding maken, tevergeefs. Er is wel iets van een locale verbinding maar niet met internet.

    Wat ik nog niet gedaan heb maar de volgende keer zeker als eerste nakijk:
    - eerst even alle kabels eruit, dan modem aan draad verbinden met modem en dan pc. Volgens de PC winkel zou het automatisch goed moeten gaan maar bij mij dus nog niet.

    Wie met vista ervaring kan mij helpen?
    :wink:
     
  2. Hangt er nog een router tussen of hangt de PC direct aan het modem ?

    In principe moet je de PC zo instellen dat hij automatisch ip adres krijgt (een VISTA pc staat standaard uit de doos al zo, dus dat zou gelijk goed moeten gaan) en dan gaat alles automatisch. Misschien gooit een firewall roet in het eten ?

    - Krijgt de PC wel een ip-adres toegewezen ?
    - Een kabelmodem accepteert maar 1 PC, dat controleert hij met het MAC-adres (een unieke code die elke pc-netwerkkaart of router heeft). Als je er ooit een andere pc op gehad hebt moet je eerst de modem even resetten (uit en aan zetten), daarna kun je een andere of nieuwe pc aansluiten.

    Je moet even het volgende checken:
    - Alle kabels aansluiten tussen PC en modem
    - Modem en PC uit
    - Modem aan, wachten tot alle lampjes normaal branden en hij dus online is.
    - PC aanzetten, nu gaat pc een ip-adres ophalen en krijgt hij verbinding als het goed is.

    Daarna even in een commando-venster ("opdrachtprompt" onder "bureau-accessoires" aanklikken) intikken:
    "ipconfig" (of voor meer info "ipconfig /all") - zonder de "-tekens

    Daar kun je zie of je een ip-adres gekregen hebt en nog wat meer info. Het zou kunnen dat je ethernet kabel defect is bijvoorbeeld en dan krijg je ook geen IP. Zou ook kunnen dat instellingen in windows zoals firewall de boel verstoren, maar dat is van afstand moeilijk te beoordelen.

    Je kunt kijken of je met http://192.168.100.1 wel in de inlogpagina van het modem komt, dan weet je dat de verbinding naar het modem werkt, en kan het probleem in instellingen of firewall zitten of in het signaal van het modem. Weet je zeker dat je modem wel 'online' is ?? Werkt telefonie via het modem wel ?

    Misschien helpen deze punten je een beetje op gang, laat anders wat antwoorden op de vragen weten, misschien kunnen we je verder helpen.
     
  3. Wat krijg je als je in Configuratiescherm\Netwerkcentrum op het icoontje netwerk klikt? Hier zou een overzicht van je router moeten komen..
     
  4. Ik heb geen router, het is gewoon super simpel 1 modem en 1 pc. Ik ga zo zoals beschreven eerst de modem aanzetten, dan pas verbinding met de draden maken en dan hopen dat het wordt herkent. Ik heb jullie reacties uitgeprint en ga bij die kennis zonder internet even uitproberen.
     
  5. Ga even via het netwerkcentrum naar de "status weergeven" van de netwerkkaart.. Ze je netwerkkaart nu uit via uitschakelen..

    Ze nu het modem uit, 30 sec wachten, dan weer aan.. Via netwerkverbindingen beheren de netwerkkaart weer aanzetten, door erop te bubbelklikken.. Dubbelklik er dan nogmaals op, en klik op probleem vaststellen.. Bij een probleem, klik op netwerkadapter op nieuw instellen..

    Dit zou moeten werken..
     
  6. Uiteindelijk van alles en nog wat geprobeerd oa nieuw netwerk instellen maar eigenlijk ging het onverwachts goed toen ik even de stroom van het modem haalde met de pc aan. Net die ene reset was nodig en sindsdien werkt het bij hem prima. Bedankt idereen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina