1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan ik mijn digitale decoder uitlenen?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Esy ®, 18 mei 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 1. Ze zijn abonnee bij Multikabel.
    2. De smartcard zat er op dezelfde manier in als bij mij thuis.
    3. De 2 ontvangers worden allebei technisch ondersteund door Multikabel (Samsung 9401 en Philips 2020)
     
  2. Misschien was dat het probleem. In de handleiding van de Samsung DCB-9401R staat:
    En in de handleiding van de Philips DCR 2020/03 staat:
     
  3. Ik denk dat na activering van de smartkaart de ontvanger en de kaart wel degelijk aan elkaar gekoppeld worden. Ik heb twee ontvangers en twee smartcards, één met plus abonnement en één standaard. Ze zijn niet onderling verwisselbaar. Dus alleen je kaart uitlenen gaat niet, volgens mij.
     
  4. Ik weet niet wat je bedoelt met ze zijn niet onderling uitwisselbaar. Soms is het wel zo dat als je een kaart in een andere decoder stopt deze de eerste keer een melding geeft als "E06-4 Smartcard-fout" of "E05-4 Ongeldige smartcard". Er uit halen en opnieuw proberen werkt dan wel.

    Ik heb 2 kaarten, en je wilt niet weten in hoeveel decoders die al hebben gezeten. Echt monogaam zijn ze niet...
     
  5. Maar zijn het ook verschillende abonnementen?
     
  6. Nee, zelfde abonnementen. Wat maakt dat uit? Abonnement is gekoppeld aan kaart, dus de kaart met plusabonnement zou in elke decoder het plusabonnement moeten laten zien.

    Maar wat bedoel jij dan met onderling uitwisselbaar?
     
  7. Als ik de (plus abonnement) card uit de huiskamer in de decoder van de slaapkamer doe, ook een Samsung, krijg ik een melding :"ongeldige kaart" of iets dergelijks. Maar misschien ben ik te ongeduldig geweest en had ik een paar minuten moeten wachten
     
  8. Nee, je hoeft niet een paar minuten te wachten, gewoon er uit halen en opnieuw er in steken. Ik weet ook niet waarom dit gebeurt, maar ik heb het vaker gezien, en je kan het meteen opnieuw proberen.
     
  9. Ik heb hier een zelfde situatie, 2 ontvangers en 2 verschillende abonnementen. En ik kan je vertellen, het werkt gewoon. het is zelfs hotswap, hoed de decoder niet een uit te zettten, wel ff opletten dat je je smartcard goed in de decoder zit.

    Maar om terug te komen op het Topic.......

    Ja, je kan je decoder uitlenen. Zolang de rekening maar betaald wordt zal Ziggo het een worst wezen waar hij staat.

    Dit is meteen ook de renden waarom ze gestopt zijn met het leveren van extra smartcards op een abonnemet. Het schijnt dat ze er achter zijn gekomen dat er mensen waren die op 1 abonnemet meerdere smartcards hadden, alleen deze stonden bij andere mensen thuis.

    Bij een open systeem als wat Ziggo heeft is dit veel moeilijker te controleren als bij het wat meer gesloten systeem als UPC dat heeft.
     
  10. Ik heb mijn decoder ooit bij mijn zus geprobeerd. En daar was nergens een abonnement op. Ik destijds bellen met Multikabel: Naar het adres van mijn zus werd geen digitaal signaal gestuurd. Dus de zoon moet wel degelijk een digitaal abonnement hebben, anders blijft echt het beeld op zwart staan.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina