1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

EDGE via Multikabel

Discussie in 'Telefonie - Mobiel' gestart door RoN-Mkbl, 14 mei 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben uitermate benieuwd of er gebruikers zijn van de mobiele internetverbinding via GPRS-EDGE en hoe de kwaliteit bevalt binnen Nederland en eventueel de EU.

    Heeft iemand enig idee wat er met het Multikabel EDGE aanbod gebeurt, nu Telfort alle gebruikers naar KPN/UMTS omzet ? Multikabel koopt de EDGE capaciteit in van Telfort volgens mij, Telfort was de enige provider die de EDGE-technologie binnen Nederland levert (leverde)
     
  2. Misschien moet je de mobiele telefonie helpdesk even bellen om te vragen hoe dat zit. Ik neem aan dat EDGE ook niet meer werkt straks omdat het telfort netwerk gebruikt wordt..... (heb zelf geen mobiele telefonie van MK)
     
  3. Vanuit de servicedesk natuurlijk een prachtig marketing verhaal over de fantastische kwaliteit van EDGE en beschikbaar in meer dan 70 landen.... er is niets bekend(bij de servicedesk) over mogelijke wijziging van het EDGE aanbod in NL.

    Het zou betekenen dat Telfort het antennepark voor de eigen Telfort klanten buiten gebruik heeft gezet(en de datacontracten doorzet naar KPN-UMTS als marketing truuk) en enkel voor andere providers de techniek blijft onderhouden? Dat lijkt me onrendabel en het einde van EDGE in NL in zicht zodra de contracten met Multikabel of Aspider worden verlengd.

    Mijn ervaring is enkel via Telfort, dat was zonder meer prima.. 60 tot 160kbs . Vandaag het UMTS alternatief uitgetest in Purmerend (in de buurt van Bovenkarspel, wervershoof etc lijkt er geen dekking voor 3G) : UMTS blijft steken op 79 kbs, halve snelheid tov EDGE . U begrijpt, ik wil best graag overstappen naar Multikabel, maar maak me zorgen , dat ik van de regen in de drup terecht kom en daar op korte termijn enkel GPRS krijg geserveerd.

    Hopelijk reageert er nog iemand met praktijkervaring, is de kwaliteit en dekking in NL via multikabel werkelijk goed?
     
  4. Er wordt voor zover ik weet gebruik gemaakt van het Telfort netwerk dus de dekking is gelijk.

    Ik heb je vraag over EDGE even doorgezet naar onze contactpersoon bij Multikabel. Ik vertrouw zelf het antwoord wat je kreeg ook niet erg, want als het op het Telfort netwerk niet meer gebruikt wordt is er dus ook geen EDGE meer lijkt mij. Maar het officiele antwoord komt dus nog. Hoewel dat best volgende week kan worden ivm hemelvaartdag weekeinde. Zodra wij iets terughoren meld ik dat hier even.
     
  5. Het officiele antwoord van Multikabel van 22/5/2007 :

     
  6. Hoi Cees,

    Helaas krijg ik vandaag 23/5 ook een antwoord van Multikabel/Aspider:

    Aanmelden van nieuwe abonnee's voor EDGE is niet meer mogelijk.
    Per 2008 verdwijnt EDGE voor alle abonnee's . . men gaat over op UMTS.

    Moet er mogelijk wel een nieuwe telefoon worden gekocht die UMTS aankan . Dat zijn geen goedkope dingen, smartphones of een bluetooth capable, anders heb je ook niet veel aan UMTS.

    Daar zit ik dan met een 4 maanden oude QTEK9100 van plm 500 euro, prima voor EDGE, geen UMTS... bovendien in de omgeving enkhuizen medemblik en mijn woonplaats Andijk geen UMTS signaal te ontdekken met een geleende Nokia.

    EDGE is vanaf 2008 dus nog in 69 landen leverbaar ipv 70.

    groet, Ron
     
  7. Hmm.... blijkbaar is er iemand wakker geworden bij Aspider naar aanleiding van de vragen. Waarom ze dan eerst op dinsdag nog verklaren dat ze gewoon doorgaan....

    Wat voor bericht heb je gehad ? Is dat een algemene mailing aan alle klanten of specifiek gericht op jouw vraag ?
     
  8. Ik heb een aantal maal gebeld met de servicedesk (voor mobiele telefonie is dat voor Multikabel en Aspider dezelfde desk) De vraag is van daaruit via het interne systeem doorgezet binnen de organisatie. Vandaag heb ik erover teruggebeld en kreeg dit antwoord.

    Jammer , ik zou ook voor dat 0,5 jaar extra best nog overgaan naar Multikabel, nu zit ik met een akuut probleem dat even niet op te lossen is. Vanaf 1 juni schakelt Telfort de boel gewoon uit.
    Achter het data-abonnement van Telfort heb ik nog abonnementen lopen voor remote login op onze server-systemen(kost ook maar 360,- per jaar) die niet meer zullen werken, omdat gprs te langzaam is.

    Ik ben hierdoor deze zomer 'grounded', omdat ik niet meer op afstand kan ingrijpen als er technische problemen op het serverpark zijn. Dat risico mag ik niet lopen met mijn eigen business. Jammer , maar dat is Telfort aan te rekenen.

    Multikabel is er gelukkig wel open over, Telfort smeerde ons 5 maanden geleden nog gewoon EDGE telefoons met abonnementen aan, terwijl het al .5 jaar daarvoor was opgekocht door KPN. Deze kostenreduktie, het telfort netwerk uitfaseren zat m.i. al lang in de overname meegecalculeerd.

    Tja....ik weet het even niet meer. Op naar de volgende 'uitdaging'.
    Gezien er 0 reacties uit de praktijk zijn, is het voor anderen misschien ook helemaal geen probleem dat EDGE in Nederland verdwijnt.

    groet, Ron
     
  9. Ik blijf me er over verwonderen hoe slecht Multikabel geïnformeerd is over de ontwikkelingen betreffende de eigen producten en diensten.

    Laten we ze het voordeel van de twijfel geven en er vanuit gaan dat ze weten dat er gebruik wordt gemaakt van het Telfort netwerk voor Multikabel Mobiele Telefonie. Ik neem tenminste aan dat dit bij de contract besprekingen met Aspider een keer ter sprake is gekomen. Dan zou je toch verwachten dat de productmanager van Multikabel onmiddelijk met Aspider contact opneemt wanneer het bericht de media bereikt dat Telfort overgenomen is door de KPN om officiële verklaringen van Aspider te vragen over wat dit voor consequenties gaat hebben voor de (toekomstige) dienstverlening. Eén en ander verlang je natuurlijk zwart op wit van de zaken partner.

    Een tijdje daarna bereiken vervolgens opnieuw berichten de media over Telfort. Dit keer met mededelingen over het overzetten van de Telfort EDGE klanten naar UMTS van KPN. De tweede trigger voor de productmanager om weer contact op te nemen met Aspider voor een officiële verklaring, want dit kan niet anders dan ook de dienstverlening van Multikabel gaan raken. Een kind kan immers nog wel begrijpen dat KPN bezig is om Telfort netwerk af te bouwen.

    Uiteindelijk moet er dan hier weer vragen gesteld worden en dan nog weet Multikabel geen goed antwoord te produceren. Aan wie hebben ze die vragen gesteld bij Aspider? Aan de helpdesk soms? Nog nooit van doorvragen gehoord?
     
  10. Gezien de hoogte van de boomtoppen waarover deze communicatie zich afspeelt, denk ik dat er iemand morgenochtend laaiend zal zijn.

    Verder zou ik er op willen aandringen niet alles aan te grijpen in je kruistocht. Zover ik het nu kan overzien staat ook MK op het verkeerde been.
    Speculaties vind ik altijd bloedlink, zaken pakken soms heel anders uit. Waarbij ik moet toegeven dat het niet altijd even makkelijk is om informatie boven tafel te krijgen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina