1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geluidsverschil

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Saywhat, 4 mei 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ben ik de enige waarbij er een behoorlijk verschil zit in de volumesterkte tussen de verschillende kanalen?

    Ik irriteer me rot aan het zappen en dan steeds geluid te moeten regelen namelijk...

    (ik maak gebruik van de Humax PVR-9200C.)
     
  2. Nee, dat is al een oud probleem en diverse keren in het forum over gediscussieerd.

    Het is ook al vaker door MGV in overleg met MK ter sprake gekomen. Maar er is niet veel aan te doen omdat het geluidsniveau door de leveranciers (de zenders zelf) bepaald wordt en 1 op 1 doorgegeven wordt. Als er iets moet wijzigen moet de leverancier van het signaal dat dus doen. Of een slimme ontvanger gebruiken die het zelf op een genormaliseerd nivo kan inregelen nadat de audiostream is gedecodeerd. (maar die bestaan nog niet)
     
  3. Ah ok dat is dus jammer :cry:

    Thx voor het snelle antwoord! :lol:
     
  4. Dan zal ik maar weer eens een oude koe uit de sloot halen. Het is zo makkelijk voor Multikabel om te roepen dat ze er niets aan kunnen doen omdat ze de boel één op één doorgegeven. Zij zijn echter de partij die contracten afsluiten met de leveranciers van de kanalen. Het is dan ook hun taak om het geluidsniveau te testen voordat het publiekelijk de kabel opgaat en de leverancier er op aan te spreken als er sprake is van een significante afwijking. Multikabel weet immers wie zij bij de leverancier daarover moeten benaderen.

    De laatste keer dat ik er zelf achteraan gegaan ben is bij RNN7 geweest die ook een behoorlijk geluidsniveau verschil hadden. Dat is gelukkig nu verleden tijd. Maar het is toch de taak van de klant niet om dat te gaan regelen?

    Een klant weet veelal niet via welke partij een kanaal wordt betrokken laat staan dat die partij bereikbaar is voor opmerkingen van klanten. Als ze al bekend en bereikbaar zijn dan verwijzen ze de klant weer terug naar Multikabel. Kastje muur...

    Als je ergens iets bestelt en het geleverde voldoet niet aan de verwachting dan ga je toch ook terug naar de leverancier?
     
  5. Ik bedoelde niet dat Multikabel er niets aan zou doen.

    Die klagen en overleggen wel degelijk en bij sommige kanalen heeft het wel degelijk gezorgd dat het niveau acceptabeler geworden is. Ik bedoelde alleen te zeggen dat als plotseling een kanaal ineens weer harder of zachter geworden is, Multkabel daar niet de oorzaak van is. Zo'n leverancier vind het dan weer nodig omdat misschien iemand ander geklaagd heeft dat het geluid zachter is dan de rest terwijl het bij ons net goed was.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina