1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

PVR problemen met timeshift en opnemen bij Multikabel

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door mokanu10, 4 mei 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb met mijn DCB-P850R sinds vandaag 4 mei 2007 een probleem met opnemen. Ik kan alleen op kanaal 1, 40 en hoger opnemen. Als ik op kanaal 2 tot 40 wil opnemen krijg ik de foutmelding 100-32 timeshift of opname is niet toegestaan door programma aanbieder.
    De helpdesk van Multikabel gebelt, die zegd dat het een softwarefout is en dat zij er niets aan kunnen doen. Dat vindt ik nogal vreemd, omdat het het altijd wel goed gedaan heeft. Zou Multikabel soms weer eens iets is hun software gedaan hebben. Zij er meerdere die daar problemen mee hebben.

    mvg,

    Wim
     
  2. Ik probeerde zojuist Nickelodeon te pauzeren met m'n Humax PVR. Dat lukte dus ook niet, terwijl dat voordien wel kon. Ik kreeg melding van een kopieerbeveiling (exacte tekst ben ik even kwijt). Lijkt me dus dat er bij Multikabel weer eens iemand heeft zitten kl#ten... Wat een bedrijf... :(
     
  3. Zo op het eerste gezicht zie ik niets bijzonders in de Transport Streams waar de genoemde kanalen deel van uitmaken.

    Ik weet dat de kabelbedrijven controle hebben over het wel of niet met een PVR kunnen opnemen van kanalen. Daar heeft Irdeto, de leverancier van het coderingssysteem, destijds nog een persbericht aangewijd. Misschien dat het iets te maken heeft met de volgende informatie van donderdag 3 mei 2007 op het Multikabel forum:
    In bovenstaande berichten wordt aangegeven dat Irdeto, als leverancier van de smartcard, aan het testen is met aangepaste software vanwege smartcard problemen. Misschien dat er tijdens die testen iets gewijzigd is waardoor de opname beperking op een aantal kanalen is ingeschakeld?

    Ik zou in ieder geval geen genoegen nemen met het antwoord van de helpdesk want als het eerst wel normaal gewerkt heeft waarom nu dan niet meer?
     
  4. Ook hier dezelfde melding...
     
  5. Nog een kleine aanvulling op mijn verdenking. Vandaag, 4 mei 2007, meldt buxbuxbux het volgende op het Multikabel forum:

    Dus ook vandaag is er weer aan het smartcard probleem gewerkt door Irdeto bij Multikabel met als resultaat dat buxbuxbux nu wel weer de kanalen uit het basis pakket kan kijken. Het zal wel toeval zijn dat mensen met een PVR nu juist weer problemen hebben met het opnemen van die kanalen.
     
  6. storing bij multikabel geen opnames mogelijk

    Net contact gehad met de Helpdesk van Multikabel omdat ik erachter kwam dat een opname niet mogelijk was met mijn Humax.
    Ik kreeg de melding 'Opname niet mogelijk vanwege kopieerbeveiliging' bij een programma op RTL4.
    Helpdesk zei in eerste instantie dat Endemol een signaal meegaf waardoor dit kwam, toen ik echter vertelde dat alleen Nederland 1 en de ongecodeerde locale zenders op te nemen waren en dat meneer Endemol daar erg weinig mee te maken had gingen ze verder zoeken.
    Ben hierna teruggebeld en er is volgens de medewerker van Multikabel een hardwarestoring bij Multikabel die er voor zorgt dat bezitters van zowel de Humax 9200C als Samsung PVR 850 niet kunnen opnemen.
    De verwachting is dat de storing zal duren tot en met maandag.

    Hoop dat ze het sneller oplossen want dit is erg vervelend!!!! :cry:
     
  7. Re: storing bij multikabel geen opnames mogelijk


    Vanavond ook een hele tijd aan de telefoon gezeten met iemand van multikabel. Ze vroeg me of ik nederland 1 wel kon opnemen, vanmiddag kon ik dat niet. Ik kon geen 1 zender opnemen, ook de regionale zenders niet. Ik kreeg het verhaal te horen dat de leverancier aan multikabel een probleem heeft. Op het moment van mijn telefoontje had zij er nog niets overgehoord.

    Even later op de avond kon ik wel alles opnemen om vervolgens weer dezelfde melding te krijgen. Hopelijk is het snel opgelost
     
  8. Ik heb vanavond even getest. Tot en met kanaal 37 kan ik alleen van kanaal 1 (Ned 1) en 35 (Multikabel info) opnemen. Vanaf 38 gaat het weer goed, al moet ik zeggen dat ik ergens achter in de veertig gestopt ben met testen. Het doet me deugd dat er aan gewerkt wordt. Fingers crossed...
     
  9. Kanaal 1 tot en met 37 zijn precies die kanalen die in het basis pakket zitten. Dat je kanaal 1 en kanaal 35 wel kan opnemen komt omdat die kanalen ongecodeerd worden doorgegeven. Die zou je dus ook moeten kunnen opnemen zonder smartcard in de ontvanger. Irdeto heeft waarschijnlijk een mogelijkheid om in de codering aan te geven dat een kanaal wel bekeken maar niet opgenomen mag worden indien die tot het abonnement behoort zodat het kabelbedrijf het opnemen per kanaal of groep van kanalen uit of aan kan zetten. Het lijkt erop dat op de één of andere manier het opnemen voor de gehele groep kanalen die tot het basispakket behoren is uitgezet.
     
  10. Met één ding ben ik in elk geval blij: deze gebrukersgroep ! Nu weet ik dat ik niet de enige ben; dat scheelt in elk geval wat ergernis (gedeelde smart ....)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina