1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Installeren Linksys WRT54G

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Patter, 3 mei 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb nogmaals alles gereset.
    Het hele programma nog een keer afgewerkt. Zowaar het werkt.
    Ik denk dat ik ergens toch een denkfoutje gemaakt heb alleen kan ik niet meer reconstrueren waar.
    Dank voor jullie advies
     
  2. Wel lokaal geen internet

    Hallo,

    Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
    Nadat ik het stappenplan had uitgevoerd had ik even connectie, maar die was snel weer verdwenen.
    Ik probeer nu het stappenplan weer uit te voeren en het werkt niet.
    Ik kan wel op de webpagina van de router komen.
    Wie kan me hierbij helpen?

    Bedankt.
     
  3. Ik kan alleen schrijven zoals Thomas het beschreef moet het werken, maar er kan andere factoren zijn die misschien niet in orde zijn bv hoelang is je kabel van modem naar router ? waarom deze vraag ivm dat somige de utp stekkers verkeert geknepen hebben? of je moet een utp kabel gebruiken die altijd gewerkt heeft, maar dit was alleen als voorbeeld.

    Johan2
     
  4. Het kan zijn dat er een storing is bij MK.. Misschien staat er een worm op je pc die mega veel verbindingen opstart als er internet is..

    Welke versie van de WRT heb je?? Dit staat onderop de router, iets in de trent van WRT54G ver. 2.2 of zo..

    Probeer even op de linksys.com site de laatste firmware te downloaden, versie 6 en hoger zijn wat onstabiel met oudere firmware..
     
  5. Ik heb vorige week een nieuw modem ontvangen. Dat moest, anders kan ik vanaf 23 augustus niet meer internetten. Echter, nu krijg ik mijn linksys 54g niet meer aan de praat. Ik krijg vanaf mijn PC naar de router wel verbinding. Als ik naar de status kijk, dan krijgt hij geen ip adres van de modem. Onderstaande procedures heb ik al meerdere keren uitgeprobeerd. Hoe forceer ik dat het modem wel een ip-adres afgeeft.

    gr.hans
     
  6. Ik kan je 2 tips geven..

    Misschien is je modem nog niet actief? Zet je pc eens direct aan het internet, werkt dat we'll?

    Reset je router eens.. Je moet dan we'll alles opnieuw configureren.. Maar hij is dan iig weer vers..

    Tip/truck 3:

    Als internet op de pc werkt.. Clone het MAC van de router eens, en start hem dan weer op.
     
  7. Even voor mwbage60 ter verduidelijking:

    Als je een nieuw modem krijgt moet je als eerste met je oude modem nog aangesloten via de service-site dit oude modem afmelden. Je kunt dan niet meer internetten met dit modem. De procedure daarvoor staat bij het modem wat je ontvangen hebt als het goed is. Dat afmelden is een optie die je alleen op de service-site ziet staan op het moment dat Multikabel dit aangezet heeft. Is deze optie niet beschikbaar dan kan de helpdesk je oude modem afmelden.

    Pas nadat je oude modem is afgemeld kun je het nieuwe modem aanmelden. Dat doe je door het nieuwe modem aan te sluiten en daar direct een computer op aan te sluiten, als je dan met internet-explorer een pagina probeert te openen kom je altijd op dezelfde pagina uit, namelijk de aanmeld-pagina van multikabel. Daar moet je dan met je 'activeringscode' (die heeft iedereen ooit gekregen en is niet gelijk aan de normale inlogcode voor email bijvoorbeeld) en je gebruikersnaam je modem activeren. Pas daarna kun je het nieuwe modem gebruiken. Na een reset van het modem zul je kunnen internetten met de pc direct aangesloten.

    Als je daarna zoals Thomas beschreef de standaard dingen uitvoert zou het ook via je WRT moeten werken (mits dit natuurlijk goed staat ingesteld, auto-ip en dns op de WAN poort)
     
  8. Eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal dat MK meteen na het opsturen van een nieuw modem je oude modem afmeld.
    Het is bekend dat je het internet niet op kan dus ben je helemaal niet in staat om hem af te melden.

    Net zoiets als dat je de helpdesk belt vanwege internet problemen en vervolgens van het 'bandje' tijdens het in de wacht staan, te horen krijgt dat je ook op www.multikabel.nl kan kijken voor een oplossing. :lol:

    Eric
     
  9. Dat geldt alleen als je nu een defect modem hebt en dan gebeurt dit ook vaak wel. Maar als je een ander modem krijgt ter vervanging van een werkend modem (bij overzetten naar telefonie, of zoals nu door mwbage60 beschreven omdat hij dit moet ivm de nieuwe snelheden) is het juist wenselijk dat het niet van tevoren gebeurt. Anders zit je zonder internet als het niet nodig is :wink:
     
  10. Zou het softwarematig een probleem zijn om op dezelfde pagina een modem eerst aan te melden waarna je. voordat je door kan gaan met je bezigheden, eerst het oude moet afmelden?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina