1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

abuse<at>multikabel

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Ppaul, 21 apr 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb dinsdag 17 april (22:34) een abuse verstuurt aan abuse@multikabel, omdat er een lolbroek bezig is met het proberen te "hacken" van mijn mailserver ..

    Nou vraag ik mij af, kriig je normaal gesproken antwoord van de abuse afdeling ?

    Ik vraag het maar even hier omdat hier officials van Multikabel meelezen en ik hoop dat ze mijn berichtje hier ook zien :D :D

    Die gast gaat gewoon door met tegen mijn servertje te schoppen, en mijn log begint langzaam steeds groter te worden :roll:
     
  2. Is het een Multikabel gast? Zo ja, dan wordt hij gewoon op zijn gedrag aangesproken..

    Als hij door blijft gaan, nog maals mailen.. En je firewall zijn IP laten blokeren natuurlijk..

    Thomas
     
  3. Hoe dat ik zo`n gast moet blokken weet ik, maar het gaat mij er om krijg ik nog iets van de abuse afdeling te horen ??

    En het is een multikabel / quicknet ip ...
     
  4. Nee, volgens mij is het niet gewoonlijk dat er terugkoppeling komt bij dit soort zaken.. Pas op een hoger niveau zou je pas antwoord terug krijgen denk ik..
     
  5. Normaal gesproken krijg je antwoord van de abuse afdeling, je moet dan wel een duidelijk log meesturen wat er gebeurt.

    Maar meestal is dit niet iemand die bewust jouw mailbox of server aan het schoppen is, het zijn vaak computers met een virus of trojan die gewoon alle computers in het eigen subnet 84.105.xxx.yyy proberen.

    Als ik me echt druk zou maken om alle attacks die ik in mijn log zie staan elke dag had ik grijze haren (hoewel .....)
    Ik heb honderden hackpogingen op allerlei poorten in mijn log, maar de firewall gooit die gewoon weg, dus verder weinig last van.
    De enige rapporten die ik stuur zijn echter 'hack-pogingen' waaruit logfiles blijkt dat het handwerk is.

    Anders gewoon nogmaals een rapport sturen als het steeds dezelfde is.

    Over het algemeen krijgt een computer met een virus die gemeld is eerst een waarschuwing en als hij nog steeds besmet is en aanvalt wordt het modem van die klant geblokkeerd. Er wordt dus altijd gewaarschuw.

    Zou kunnen dat dit al gebeurd is maar dat jij geen antwoord gehad hebt, dus tweede keer melden kan geen kwaad.
     
  6. De gewoonlijk [semi] hack pogingen lig ik niet wakker van ;-)
    Maar dit gaat om 3 ip`s die al vanaf 28 maart aan mijn mail server staan te rammelen ..
    En dat om de minuut en dat kan niet de bedoeling zijn..
    En het gaat om een "harvest atack" nou maak ik mij daar normaal niet druk om, maar ik wilde het nu eens op een nette manier regelen en dat die persoon/personen door abuse worden aangsproken, ook als het een trojan is, lijkt het mij zaak dat de "dader" het moet weten omdat hij meer overlast op het netwerk zal genereren..
     
  7. Inderdaad, die moet je melden...
    Gewoon nogmaals een melding met log erbij en ik zou vermelden dat je op de vorige melding geen antwoord gehad hebt en dat je graag een bevestiging wilt hebben.
    Indien je dinsdag dan nog niets terug gehoord hebt moet je nog ff melden, dan kan ik eens kijken of wij wat aan de boom kunnen schudden ... :wink:
     
  8. Ik wacht nog even tot maandag misschien hebben de mensen van abuse het druk ..
    En anders mail ik nogmaals op maandag avond en wacht ik het weer een paar dagen af..
    Als ik eind van de week nog niets heb gehoord dan laat ik het je weten hier , Thanks alvast ;-)
     

  9. Cees, sorry voor mijn late reactie, maar ik had wat drukte in mijn prive leven :D :D :D :D

    Maar ik heb net 28 april 17:17 weer een abuse verstuurt, waarin ik ook de vorige abuse aanhaal en vermeld, en ik houd je op de hoogte of ik een reactie krijg en of het word opgelost ( waar ik wel vertrouwen in heb)
     
  10. Vanmiddag werd ik netjes gebeld door een meneer van de abuse afdeling..
    En ik werd keurig te woord gestaan , maar de ip`s in mijn log blijken van mail server(s) van multikabel te zijn ..

    Ik heb geen update`s gehad aan mijn mailserver (kerio) ..
    Ik heb 2 domeinen in mijn mail server staan, en dat loopt via het script van multikabel..
    Ergens gaat het fout, maar volgens de medewerker van multikabel, is het " *gewoon*" de multikabel mail server die mail probeert af te leveren...

    Ik weet het even niet meer en ga mijn hoed opeten..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina