1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Speciek Xtra probleem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Theo61, 9 apr 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijn er op dit forum nog meer abonnees met een Xtra abo die net als ik de laatste weken steeds problemen ondervinden omdat Multikabel 's nachts allerlei zaken reset waardoor de snelle verbindingen losgekoppeld worden. Ik wordt er gek van. Vanmorgen weer geen telefoon en internet, terwijl het probleem bij MK bekend is.
     
  2. Hier ook een Extra abbonnement, en telefonie, maar niet de door jou genoemde problemen
     
  3. Ik heb geen extra, maar dat snachts de boel 'losgekoppeld' wordt lijkt me niet normaal. Er zijn op tweede paasdag ook zeker geen werkzaamheden geweest bij jou in de regio.

    Wat je beschrijft klinkt een beetje als een probleem met je modem, zeker als telefonie ook niet meer werkt. Is het na een reset van je modem wel weer goed ? Misschien kun je wat meer omschrijven wat er gebeurd of mis gaat en wat je eventueel met je verbinding doet ?
    Gebruik je bijvoorbeeld snachts P2P software ? Er is een bekend verschijnsel dat routers vastlopen als er teveel verbindingen tegelijk open gaan staan, wat bij P2P heel snel kan gebeuren. Misschien dat bepaalde modems hier ook door vastlopen ?

    Maar als je meer tips of een mogelijke oplossing wilt horen, moet je wat meer achtergrond informatie geven, misschien heeft iemand een tip voor je.

    En vertel ook even wat je bedoelt met "het probleem is bekend bij multikabel", bedoel je dat ze weten wat er mis is maar dat ze niets willen oplossen ? Of bedoel je dat je klacht in onderzoek is of bedoel je iets anders ? (als het bijvoorbeeld een algemeen probleem in jouw buurt is kunnen we eventueel proberen navraag te doen)
     
  4. xtra probleem

    De problemen doen zich voor sinds maandag 26 maart. 's morgens geen internet en geen telefoon. De 27e was het er opeens spontaan weer maar de monteur heeft toch het modem vervangen. Donderdag de 29e weer dezelfde klacht. Die vrijdag de tweede monteur, modem vervangen en het kastje waarmee de kabel binnenkomt. Alles werkte tot dinsdag 3 april. 1e monteur weer gehad, weer spontaan begonnen. Alles doorgemeten, maar modem nummer 3 kon blijven staan. Donderdag 5 april, weer hetzelfde de tweede monteur met de zaak gebeld. Mijn vrouw wilde nu (de 4e keer) wel wat meer weten. Het ligt aan het veranderen van de frequentie in het modem en niet alleen wij maar ook een ander adres in Grootebroek heeft er last van. Overeenkomst is dat we beiden Xtra-abo hebben. De problemen worden van zon-maandag tot en met woens-donderdagnacht veroorzaakt door iets dat software in de centrale doet zo heeft mijn vrouw begrepen.
    Nou gezien mijn ervaring vanmorgen schijnt dat prima te kloppen.

    Ergens bij de configuratie van het modem is door de monteur de fav.frequency gezet op 306000000. Maar die wordt 's nachts door Multikabel verzet waarna de heleboel weer vast staat. Geen telefoon, geen internet. Nu al de 5e keer op rij.

    Even voor de duidelijkheid. Onze computers gaan 's nachts alle vier uit.
     
  5. Okee, je verhaal is duidelijk, maar het klinkt mij niet bekend in de oren. Ik heb een vraag (wat de technische achtergrond zou kunnen zijn hiervan) uitgezet en ik wacht even af of er daar een antwoord op komt.

    In ieder geval raad ik je aan om je klacht te blijven melden bij de helpdesk en te verwijzen naar de vorige problemen die dus nog niet opgelost zijn en dat het dus niet een nieuwe klacht is. Maar als je klacht nog niet als "opgelost" is afgemeld wordt misschien je verbinding nog gemonitored en hebben ze het al gezien.
     
  6. update nog steeds off line

    Vanaf het werkaccount. De monteur komt morgen weer langs. Gevraagd of ze me in ieder geval terug willen zetten naar een power abonnement. Want ik wil niet langer dat ik voor niemand bereikbaar ben. Het probleem doet zich voor sinds 26 maart en ik geloof niet dat MK het kan oplossen, want ze reageren iedere keer alsof ze het eerst van problemen horen. Wie weet een goed alternatief?
     
  7. Theo, laat ons even weten hoe het verder af loopt. Zoals Cees zegt, het is een probleem wat niet echt veel voorkomt.

    Gegroet,

    Thomas
     
  8. misschien een stap verder

    OK je hebt er om gevraagd op de hoogte te worden gehouden, ga er maar voor zitten dan, en het is nog niet klaar.

    Misschien zijn we toch een stap verder. Maar gezien de ervaringen met MK de laatste week, vertrouw ik het toch niet helemaal.

    Vanmorgen de eerste monteur weer aan de deur gehad. Inderdaad aan de deur gehad, want hij kwam niet eens binnen. Hij overhandigde mij een klachtenformulier want meer kon hij niet voor mij doen.

    Ik vertelde hem dat ik er niet doorkwam bij zijn collega's van de helpdesk. En dat ze iedere keer net deden of het voor het eerst was dat van dergelijke probelemen hoorden. Zijn reactie was onthutsend. Tja als wij als servicemonteurs er al niet doorheen komen... Gezegd dat ik gistermiddag na vijf uur de verbindingssnelheid terug had laten zetten naar power en dat er vannacht blijkbaar weer iets goed gezet was waardoor we vanmorgen telefoon en internet hadden. Dat gisteravond om 23.00 uur nog niet zo.

    Het was duidelijk dat er iets mis is in de centrale zei de monteur. Sinds daar nieuwe onderdelen in geplaatst zijn regent het klachten van de snelste abonnementen. Hij had de 'leuke' opdracht nog 6 adressen langs te gaan waar hij al van wist dat hij niet naar binnen hoefde. Klachtenformulier overhandigen en hopen dat de klanten niet al te boos op hem reageerden. Maar hij was eigenlijk verbaasd dat ik zo rustig was.

    Direct na zijn vertrek de klantservice weer gebeld. Er is immers niets aan de oorzaak van mijn probleem gedaan. Nu werd er wel navraag gedaan bij de technische afdeling?!? en kon de man die mij te woord stond even later zeggen dat er problemen waren met de snelle verbindingen en dat dit naar verwachting 1 mei ogelost zou zijn. Ze kregen de laatste tijd echter meer klachten (haalt je de koekoek!) en wellicht werd er nu sneller iets aan gedaan zodat het eind april al opgelost zou zijn.

    Ik vind het een idiote gang van zaken. Natuurlijk kan het zijn dat als er iets in de keten fout gaat er eerst dingen uitgesloten moeten worden voordat je weet waar de oorzaak precies gezocht moet worden. Daar heb ik begrip voor. Maar na de derde keer wist de monteur ons al te vertellen dat het iets in de centrale moest zijn. En daarna hebben ze dus minimaal 7 klanten nog een week aan het lijntje gehouden.

    Het meest klo.. vind ik nog dat MK goede cijfers heb gegeven in een enquete van de consumentenbond die gehouden werd vlak voor de problemen begonnen.
     
  9. Misschien speel ik advocaar van de duivel, maar kijk wel met perspectief naar dit probleem.

    Het kan gebeuren dat het aantal meldingen van dit probleem onder de grens van een groepsstoring bleven, je krijgt dan soms rare gevallen dat het altijd individuele storingen blijven.

    Vraag altijd wanneer je de HD belt om een Callnummer, blijf dit nummer in het vervolg altijd gebruiken! Laat ze de call niet sluiten als het probleem niet opgelost is. (Dit was een tip)

    Dat een monteur alleen een formulier langs komt brengen heb ik nog nooit gehoord, vreemd iets.. Ik zou heel graag het callnummer willen hebben waarvoor hij langs is gekomen, wil het toch wel even natrekken wat er dan precies aan de hand is.

    Straks verder.. nu weer aan het werk..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina