1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Onderzoek storingen en verdwenen kanalen

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ict-boy, 6 apr 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb even een dump gemaakt van Transport Stream 15 op 466 MHz en de analyse tool geeft aan dat er weer behoorlijk wat Continuity Counter fouten zijn in die Transport Stream. Die fouten geven aan dat er pakketjes in de data streams ontbreken. Zie onderstaande afbeelding:

    [​IMG]

    PID 1521 is bijvoorbeeld de identificatie van de video data stream van Film1.2. Bij een probleemloze Transport Stream is het aantal fouten gelijk aan 0 en zijn de lijstjes leeg.

    Het verplaatsen van de Transport Stream naar een andere frequentie en het aangekondigde onderhoud aan de Film1 kanalen op 4 mei hebben dus niet geholpen.
     
  2. In de nacht van dinsdag op woensdag is er wederom onderhoud aan onder andere de Film1 kanalen. Hopelijk brengt dat een oplossing voor de regelmatige storingen in het signaal van Film1.
     
  3. Donderdag avond 10-05-07 nog steeds storingen in het beeld en geluid op Film 1
     
  4. Vandaag stond de onderstaande melding op de Storingen en Onderhoud webpagina van Multikabel:
    Zelf nog niets van gemerkt, dus kennelijk is het probleem al weer opgelost. In ieder geval goed om te zien dat weer melding wordt gemaak van algemene storingen met Digitale TV. Dat is wel eens anders geweest.

    Wat zullen ze met die "impact 60000" bedoelen? Is dat soms het aantal geregisteerde Digitale TV abonnee's bij Multikabel?
     
  5. Deze week overigens een paar keer Film1 gekeken en diverse keren storingen in het beeld waargenomen. Er wordt hier al langer over geklaagd, maar kennelijk vindt Multikabel het niet van belang om er iets aan te doen. Een slechte zaak gezien het feit dat klanten hier minimaal € 14,95 per maand voor betalen. Dan mag je toch zeker verwachten dat Multikabel die problemen ook oplost en de boel niet maar een beetje op zijn beloop laat.
     
  6. Hoewel ik niet regelmatig naar Film1 keek heb ik ook diverse keren de nodige storingen waargenomen (haperingen in beeld -blokjesvorming- en geluid). Aanvankelijk nog de Humax decoder de schuld gegeven maar al snel bleek het een probleem met het aangeleverde signaal te zijn. Sinds gisteren zit mijn 2 maanden proefperiode er op en heb mede door deze ervaringen besloten het abonnement niet voort te zetten. Dit naast het feit dat de Film1/Sport1 abonnementen van Multikabel vrij prijzig zijn (in vergelijking met bijv. UPC). Dit laatste geldt overigens ook voor de extra/plus-extra DTV pakketten, maar dit terzijde.
     
  7. Neem van mij aan dat het niet aan je ontvanger ligt. Ik heb dit nu met drie verschillende ontvangers waargenomen en ook met een DVB-C PC-TV kaart met wat analyse software kunnen aantonen dat het aangeleverde signaal vaak slecht is.
     
  8. Om de zelfde reden als Javabean heb ik ook het abonnement op film 1 niet voort te zetten.

    Ook heb niks ik niets meer gehoord van Multikabel omtrent de storring die ik heb gemeld. Ze hebben klanten genoeg denk ik???
     
  9. Het lijkt erop dat er toch meer aan de hand is, want dit punt staat nog steeds open op de Storingen en Onderhoud webpagina van Multikabel en voor 23 mei is er weer grootschalig onderhoud aangekondigd:

    Het kan natuurlijk ook zijn dat dit onderhoud aan het ASI/IP multicast platform voorbereidingen zijn op de overgang naar het Digitale TV signaal van Casema.
     
  10. Ze hebben zeker niet veel te doen bij Multikabel, want dit punt is vandaag al op afgerond gezet i.p.v. morgen. Kunnen ze mooi eens aan alle andere op dit forum gemelde punten gaan beginnen...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina