1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Digitale kanalen met foutieve codeerinstellingen

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ArChie, 18 mrt 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Aangezien Multikabel regelmatig fouten maakt met de codeerinstellingen van digitale kanalen wordt het tijd om hier een apart topic aan te wijden. Uitgangspunt voor dit topic is dat Multikabel normaal alle datastreams die deel uitmaken van een digitaal kanaal codeert. Alle datastreams wil in dit geval zeggen de video, audio, teletekst en DVB ondertiteling datastreams voor zover aanwezig bij een digitaal kanaal. Ter vergelijking, Essent Kabelcom codeert alleen de video en audio datastreams van een digitaal kanaal. De overige datastreams worden bij Essent Kabelcom ongecodeerd doorgegeven, wat voor de digitale kabel ontvangers inhoudt dat ze de teletekst en ondertiteling niet eerst hoeven te decoderen voordat dergelijke informatie kan worden weergegeven.

    Het coderen is overigens niets anders dan de datastreams voorzien van encryptie zodat voorkomen wordt dat iedereen zonder bijbehorende abonnementen naar digitale kanalen kan kijken of luisteren.
     
  2. Vandaag viel me op dat HD NL weer gecodeerd wordt doorgegeven. Zoals gewoonlijk is Multikabel echter weer vergeten om de bijbehorende CA_descriptors toe te voegen zodat de ontvangers weten waar de decoderingsinformatie te vinden is. Gevolg is dat HD NL weer niet te bekijken is. Dat is nu al de zoveelste keer dat dit fout gaat.
     
  3. Bij Discovery Civilisation, Discovery Travel & Living en Discovery Science wordt de teletekst datastream niet gecodeerd terwijl er wel een CA_descriptor is opgenomen in de Program Map Table (PMT) informatie voor de teletekst datastream. Afgezien van een afwijking van de normale coderingsinstellingen komt de bijbehorende PMT informatie dus niet overeen met de werkelijkheid.
     
  4. Bij Playboy TV is alleen de video datastream gecodeerd. Alle andere datastreams, inclusief de audio datastream, zijn ongecodeerd. Dat lijkt me niet de bedoeling want het wijkt volledig af van wat gangbaar is.
     
  5. Bij Animal Planet, Discovery Channel en TVBS-E is Multikabel vergeten om de teletekst datastream te coderen. De CA_descriptor is ook niet opgenomen in de bijbehorende PMT informatie wat correct is in dit geval.
     
  6. Bij HD National Geographic is alles gecodeerd behalve de AC3 audio geluid datastream. Lijkt me ook niet correct.
     
  7. Kan de MGV hier nu niets mee in een overleg met MK?
    Het zou toch de hoogste tijd worden dat er een paar van die gasten de laan uit of terug naar school worden gestuurd. :arrow:

    Jij bent toch niet de enige in Noord-Holland die dit soort dingen kan onderkennen?

    Ik heb geen flauw idee hoe ze dit soort dingen moeten invoeren. Hebben ze software waar ze per zender simpel de instellingen moeten aanpassen of moet er voor ieder kanaal een soort scriptje worden geschreven? In het laatste geval worden fouten snel gemaakt lijkt mij.

    Eric
     
  8. Vandaag zijn door Multikabel de ontbrekende CA_descriptors van HD NL weer toegevoegd. HD NL zou dus weer te bekijken moeten zijn. Afwachten maar hoelang het deze keer weer goed blijft gaan.
     
  9. Kennelijk zijn ze niet in staat om dit soort kwaliteitscontroles zelf uit te voeren, wat volgens mij aantoont dat ze eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Daarnaast heb ik ook sterk het vermoeden dat het ze eigenlijk niets interesseert. De afgelopen maanden is er namelijk nauwelijks iets opgelost/verbeterd en als ze al iets doen dan is het alleen het hoognodige. Vandaag wordt bijvoorbeeld alleen het HD NL probleem gecorrigeerd omdat dit kanaal niet meer te bekijken was, maar meteen even de overige hierboven genoemde punten corrigeren dat was kennelijk weer te veel van het goede.

    Het is mijn vakgebied niet, dus heb ik ook geen flauw idee hoe ze dergelijke configuraties moeten invoeren. Maar als ik zie dat ze keer op keer dezelfde fouten maken dan is men niet in staat om te leren van eerder gemaakte fouten en werkt men kennelijk niet volgens vastomlijnde procedures/stappenplannen. De hele aanpak van Multikabel heeft een hoog "en we rommelen maar wat aan" gehalte en als mensen beginnen te klagen gaan ze maar weer eens kijken of ze door hun zelf veroorzaakte problemen kunnen oplossen. Zo blijven ze dus continu achter de feiten aanhobbelen...
     
  10. Archie, wil je even kijken naar HD NL?

    Hetzelfde probleem als rond 20 maart? Of is er wat anders aan de hand?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina