1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

MK blokkeert mails

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Bob, 3 mrt 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bob

    Bob New Member

    Vaak krijg je van een forum een mail als er iemand een bericht heeft geplaatst in een topic waar je op bent geabonneerd. Sinds enige tijd beschouwt MK deze mails als Spam en blokkeert ze. Het vreemde is echter dat mails die duidelijk Spam (belegggingen, blauwe pilletjes, etc)zijn en als zodanig herkent worden door MK doorgegeven worden met in de onderwerpregel de toevoeging {Spam?}. MK zegt dat ze aan de blokkade van forummails niets kunnen doen in verband met de strijd tegen Spam. Kan dit punt eens in een overleg met MK naar voren gebracht worden, opdat MK deze gekke constructie veranderd.

    m.v.g.

    Bob
     
  2. Multikabel blokkeert zelf geen mail, alleen mail die als spam herkent wordt krijgt de spamtag {Spam?} voor lage score spam of {Spam!} voor hoge score spam in het onderwerp en nog extra info in de header. Daarmee kun je zelf in je email-programma die mails naar een spam-map zetten, weggooien of gewoon normaal ontvangen.

    Mail wissen op de server kan ook, maar dat kun je zelf instellen. Bijvoorbeeld mail met {Spam!} kun je automatisch wissen en {Spam?} niet, maar dat kun je zelf doen.

    Weet je zeker dat dit bij jou niet zo ingesteld staat ??? (via de service site kun je dat instellen)

    Maar dat mail van forums geblokkeerd zou worden is voor zover wij weten geen sprake van. Het enige wat echt geweigerd wordt zijn mailtjes waar een virus in zit (of wat jij ingesteld hebt in het virus-filter zoals bepaalde attachement, ook in te stellen via de service site)

    Misschien kun je wat voorbeelden geven of over welke mails het gaat, dan kunnen we dit navragen of testen.
     
  3. Bob

    Bob New Member

    mail blokkeren

    Hallo CeeS,

    Hier onder het adres van een forum waar ik aan mee doe. Het probleem wordt hier duidelijk door de moderator van de site omschreven.
    Ik hoop dater echt iets aan gedaan kan worden.
    Ligt dit in je macht, doe het dan, niet alleen voor mij maar ook voor vele andere gebruikers van Kombuispraat.

    m.v.g. Bob


    http://www.kombuispraat.com/viewtopic.dnv?t=1924&postdays=0&postorder=asc&start=0
     
  4. Ik heb het even nagevraagd bij de personen die het spamfilter beheren/onderhouden. Wat de helpdesk vertelde is niet correct.

    Er zijn recent geen specifieke regels aangescherpt die phpbb mailtjes tegenhouden of zoiets. Als zo'n mailtje "verdacht" zou zijn als spam zou hij gewoon binnenkomen en wel een {Spam?} of {Spam!} tag krijgen, maar in dit geval komen de berichten helemaal niet binnen.

    Er moet dus een andere reden zijn waarom de mail niet binnen komt, dat kan bijvoorbeeld zijn dat de afzender niet geldig is.

    Ik heb daarnet even getest en krijg de volgende headers binnen als ik met via een hotmail-account probeer :

    Even verder onderzoeken leert dat die email-adressen die hierboven rood gemaakt zijn helemaal niet werken. Een onderzoekje leert dat de mailserver die hiervoor ingesteld staat in de DNS-records "mail.kombuispraat.com" is. En die bestaat vervolgens niet !!

    Dit kun je zelf online ook checken via http://www.dnsstuff.com. Als je de mailserver voor @kombuispraat.com wilt weten moet je de volgende link aanklikken:
    http://www.dnsstuff.com/tools/lookup.ch?name=kombuispraat.com&type=MX

    Je ziet dan dat de mx verwijst naar "mail.kombuispraat.com".

    Deze kun je opzoeken door :
    http://www.dnsstuff.com/tools/lookup.ch?name=mail.kombuispraat.com&type=ALL

    Deze bestaat dus niet zoals je ziet. Je kunt de email ook testen op die pagina door te kijken of een email-adres bestaat :
    http://www.dnsstuff.com/tools/mail.ch?domain=admin@kombuispraat.com


    De meeste goed-geconfigureerde mailservers accepteren geen emails van domeinen die geen werkende mail-server hebben. Dit omdat dit bijna altijd spam is. Dat (volgens dat forum) het bij hccnet, tele2 ook niet werkt pleit juist voor deze providers omdat die de spam-check goed op orde hebben, net als bij Multikabel/Quicknet.

    Het is dus volkomen onterecht om die providers hiervan de schuld te geven, maar het moet echt in de configuratie van de hosting provider waar die website draait gezocht worden. De website verstuurt nu dus mail met een afzender adres wat niet bestaat vanaf een domein wat geen mail kan accepteren.

    Waarom dit vroeger wel goed gewerkt zou hebben bij Multikabel/Quicknet en de andere providers ligt dus niet aan iets wat Multikabel gewijzigd heeft. Misschien heeft de beheerder van die kombuispraat website iets gewijzigd in de instellingen waardoor de "mx-record" niet meer goed staat, of misschien heeft de hosting provider van hem dat gedaan.

    Het probleem kan dus heel simpel opgelost worden, maar wel door de beheerder van de kombuispraat website zelf of de hosting provider daarvan. Die moet gewoon zorgen dat de mailserver van het domein kombuispraat.com goed ingesteld wordt in de DNS-servers ......

    Misschien moet je even een link in het draadje zetten waar je mij naar verwees hierboven naar mijn artikel hier, dan kan de SiteAdmin het even op (laten?) lossen voor al zijn websites waar hij problemen mee heeft en is iedereen weer gelukkig daar .....
    [edit: dat laatste heb ik inmiddels zelf maar even gedaan]
     
  5. Bob

    Bob New Member

    Hallo CeeS,

    Ik heb het bericht doorgegeven. Zelf snap ik hier niets van, dus ik geloof iedereen. Zodra het werkt laat ik het je weten.
    Bedankt voor de moeite.

    m.v.g.

    Bob
     
  6. Voor de meelezers nog even de afloop :

    Naar aanleiding van mijn tips is dit probleem snel opgelost door de Site Administrator van "kombuispraat.nl". Er is gezorgd dat de mx in de DNS servers opgenomen is en bereikbaar is.

    Sinds die tijd komen de mailtjes bij Multikabel en de andere ISP's met een goed werkend spamsysteem weer normaal binnen.

    (het was dus geen probleem van Multikabel)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina