1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Digi1 Decoder en problemen

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door migroen, 22 feb 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuw Decoder van mk ontvangen en tot op heden bevalt hij prima maar ja gebruik hem net 1 dag :D
     
  2. Nigel

    Nigel Forum Member

    De oude kon je gewoon terugsturen?

    Ga vandaag 'n 2e kaartje regelen voor m'n decoder in de slaapkamer, de Block wilde mij die niet verkopen, ik MK gebeld, blijkt dat die stomme winkels mij gewoon zo'n kaart moeten verkopen. Vandaag andere winkel proberen dus.
     
  3. Is jouw vervanging aan de hand van een telefoontje naar de Helpdesk of heb je ook een klachtbrief geschreven.

    Ik heb nu een kleine twee maanden deze Digi1 en ik herken alle problemen.

    Zou ook een ander type op prijs stellen nadat ik dit allemaal lees over de Digi1.
     
  4. Ik heb inderdaad een klacht per brief gestuurd. Maar omdat ik veel problemen tegelijk had heb ik deze problemen ook vermeld.

    Ik zou zeker een brief sturen met als onderwerp klacht. Dan moeten ze reageren en dat doen ze ook altijd netjes. Ik werd altijd gebeld en ook toen nogmaals dit probleem ook aangeven. Op basis daarvan kreeg ik direct de melding dat hij een andere zou sturen. Belangrijk is wel om de brief goed te onderbouwen zodat MK er ook iets mee kan.

    De problemen zijn bekend bij MK. Houd er wel rekening mee dat het soms even duurt voor je een reaktie terug krijgt. Ik zou denk ik eerst even bellen met de serivcedesk. Op basis van die reaktie kun je dan als het nog nodig is een brief sturen met verwijzing naar het gesprek en callnummer, wel even om vragen.

    Sinds ik de Humax IR-FOX C heb geen problemen meer gehad.
     
  5. Ik heb gebeld met MK Helpdesk. ze zeiden inderdaad dat het probleem bekend is. En dat er bijna een oplossing is. Dit wil zeggen een nieuwe firmware.

    Ze hebben mijn gegevens genoteerd en ben op een lijst gezet met mensen met dezelfde problemen. Als de oplossing er is krijgen deze mensen bericht. Dit wordt dan een firmware update of een nieuwe Digi1 (zonder deze problemen).

    Over een vervanging door bv een Humax werd totaal niet gesproken, ook niet als ik dat aanhaalde, omdat dit op het forum hier staat.
     
  6. Als de update de problemen zou oplossen dan is dat verder ook geen reden tot omruilen.

    Waarschijnlijk omdat er zoveel bij mij fout is gegaan wilde de persoon uit klantvriendelijkheid deze omruilen.

    Je zou kunnen wachten tot de nieuwe firmware. Duurt dat erg lang dan kun je natuurlijk belsluiten om er een officiele klacht van te maken.
     
  7. Digi one rommel

    Gelukkig hoef ik niet elke dag de digi 1 decoder van de stroom af te halen maar ongeveer 1 x per week. De decoder niet via multikabel gekregen maar zelf gekocht bij de Mediamarkt (wat een spijt heb ik daar van). Ook loopt na een paar minuten de ondertiteling niet meer synchroon mee met de film, gaat achter lopen. Vooral bij de buitenlandse kanalen met ondertiteling optie via teletekst. Even van kanaal wisselen en weer terug dan gaat het wel weer. Hetzelfde ook met geluid/beeld niet meer synchroon bij bijvoorbeeld consumenten TV. Hoe is het mogelijk dat er technieken worden aangeboden die niet goed werken, dus problemen hebben. Scandalig gewoon. Niet alleen over de digi 1 hoor ik slechte berichten. Anderen hebben problemen met de samsung en ook de humax is niet perfect. Deze humax heb ik nu via multikabel bij totaalpakket voor 35 euro kunnen aanschaffen. De humax is gelukkig stukken beter dan de digi 1 maar toch mist hij af en toe een stuk ondertiteling. Vooral bij discovery science etc. die de ondertiteling via de teletekst hebben.
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Re: Digi one rommel

    Dat bekende probleem met de ondertiteling zou verholpen moeten zijn met de laatste firmware update.
    Wel zitten er in de laatste firmware helaas weer wat andere nieuwe foutjes zoals ook te lezen is op het forum hier.
     
  9. Re: Digi one rommel

    Maar dat probleem is dus niet opgelost met de nieuwe firmware. Ik merkt dit ook dat deze goed loopt en dan weer 1 of 2 zinnen niet laat zien. Dan komt het weer en gaat het weer even goed.
     
  10. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Re: Digi one rommel

    Mmmm, dit kan ik verder niet goed beoordelen omdat ik standaard geen ondertitels gebruik eigenlijk.
    Van de berichten in mijn omgeveving begreep ik dat het probleem nu juist opgelost was, blijkbaar niet dus?

    Wat bij mij (met de oude firmware nog) wel altijd goed hielp was als je naar TXT mode overschakelde en dan handmatig de gewenste TXT ondertitelingspagina activeerde. (soms is dit wel even zoeken)
    Dan werkte de ondertiteling altijd perfect!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina