1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Router internetverbinding lukt voor geen meter

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door meanrat, 8 feb 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo mensen

    Ik heb een DC-202 Sitecom router en probeer al 2 dagen de internetverbinding door te sluizen. Maar tot nu toe zilch resultaat. Nou, dat is niet waar. Het resultaat is dat nu ineens mijn e-mail het niet meer doet. Ik word gek! Maar dat terzijde.

    Kan iemand mij uitleggen wat je allemaal moet instellen bij een routerverbinding?? Wat voor verbinding heb je nodig (Dynamic IP address?), wat is een MAC address (moet ik die gebruiken?). U merkt, u heeft te maken met een noob. Maar...een leergierige! :)

    Goed, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Maarten

    P.S. Waarom is er geen sticky forum van dit onderwerp met algemene routerinstellingen?
     
  2. Maarten,

    Ik heb zelf hele slechte ervaringen met deze router..

    Je krijgt het IP adres via DHCP van MK, dus dynamic.. MAC adres maakt niet uit, reset wel het modem na het wisselen van een MAC adres!!!
     
  3. Dat kan dus zijn een andere PC (in geval van onboard netwerk), of een andere netwerkkaart als je direct aan je modem hangt... of in geval van je Router, een andere router.
     
  4. Baal...

    Wat jullie zeggen heb ik al eerder gedaan. Ik heb eigenlijk op CLONE MAC ADDRESS geklikt, daarna de router gereboot, daarna de modem een paar minuutjes uit gezet en dan weer aan.

    Ook andersom. RESTORE MAC ADDRESS en dan dezelfde handelingen erna.

    Wat gebeurde er toen met de internetverbinding? Niets!

    Zo goedkoop is de router niet. Tenminste, ik vind 35 euro wel redelijk wat voor iets dat niet werkt...ik kan niet teruggaan, want dat ding is al vrij oud.

    En om nou een nieuwe router te kopen met de kans dat die ookal niet werkt...omdat ik misschien toch ergens een instelling niet goed heb gezet...

    Ik hoop toch dat we met deze router een oplossing vinden.

    Groet en alvast erg bedankt voor jullie reacties!!

    Maarten
     
  5. Over Sitecom lees je wel vaker dat het problemen geeft. Ik weet zelf niet beter dan aansluiten, spanning erop en klaar. Ik heb zelf danwel geen Sitecom maar dacht dat dat altijd zo werkte.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina