1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door CampNou, 22 jan 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds kort Telefonie via Multikabel, alles werkt perfect, alleen heb ik sinds 2 dagen alleen in de ochtend als ik wil bellen een zeer onregelmatige kiestoon, zeg maar gewoon dat het onmogelijk is om te bellen en jezelf verstaanbaar te maken.
    Heel vaag, heeft iemand dit eerder gehad??? :?:
     
  2. Heb je je modem al eens gereset?

    Kan je wel bellen, of helemaal niet als je er last van hebt?
     
  3. Ja heb hem al een paar keer gereset, het helpt niet, bellen is haast onmogelijk alleen in de ochtend, heel raar, heb Multikabel al gebeld, waarschijnlijk heeft het te maken dat het in de ochtend vroeg de piektijd is, daarna is het weer normaal en werkt het perfect, in de middag en in de avond, alleen dus in de ochtend is het haast niet mogelijk te bellen en je verstaanbaar te maken.
    Ik kan nog een dingetje proberen en dat is om de telefoon direct op het modem aan te sluiten, dat was de enige optie die de medewerker van de helpdesk mij aanbood, anders moet er maar een monteur komen.
    Maar zoiets mag dus gewoon niet gebeuren, als het een kwestie van overbelasting is moet dat dus gewoon kunnen opgelost......
    Heel vaag, zal het hier wel melden als het probleem is opgelost....
     
  4. Als het netwerk-overbelasting zou zijn, dan zou je internet verbinding ook langzaam/slecht moeten werken op datzelfde moment lijkt me. Als het alleen een telefonie probleem zou zijn (in de centrale telefonie-componenten), zou iedereen daar last van moeten hebben in de ochtend. Dat laatste is mij ook niet bekend.

    Mijn 'tip' zou ook zijn door even met het door Multikabel bijgeleverde kleine telefoontje direct aangesloten op de telefoonplug van het modem te testen op hetzelfde moment dat je problemen hebt. Dan weet je zeker dat het probleem niet in je huisinstallatie zit. (wel even de kabel naar je andere telefoon losnemen voor het geval die de boel verziekt).
    Het zou ook nog je modem zelf kunnen zijn natuurlijk.

    En even zeker maken dat je internet wel 'normaal' werkt op de tijd dat je problemen hebt, je kunt bijvoorbeeld de resultaten van http://speedtest.quicknet.nl (dan realtime speedtest alkmaar of amsterdam doen) vergelijken met wat je daar normaal ongeveer ziet.
     
  5. Aan mijn internetsnelheid ligt het niet, want die is perfect namelijk, het is alleen de telefoon die het in de ochtend niet goed doet, de verbinding althans. En wat jij zegt heb ik ook al gedaan, de telefoon direct op het modem aansluiten ipv op een telefoon wandcontactdoos. Hetzelfde probleem blijft dus, en aangezien nog niet veel mensen in Volendam Telefoon via de kabel hebben kan ik dus niet navragen of die mensen het ook hebben.
    De technische dienst van Multikabel is het nu aan het uitzoeken, hoor spoedig hoe of wat hoop ik.....
     
  6. Ook het door Multikabel meegeleverde simpele telefoontje ?

    Ofwel zeker weten dat het niet ligt aan een eigen type (DECT??) telefoon?
     
  7. Ja, ik heb ook het door Multikabel meegeleverde simpele model DIRECT aangesloten op het modem, en ik maak dus ook geen gebruik van een DECT telefoon, in de ochtend dus hetzelfde probleem, een aantal minuten geleden was mijn internet ook plat. Waarschijnlijk dat men een aantal tests heeft uitgevoerd of dat de technische dienst er wat aan heeft gedaan, afwachten tot morgenochtend dus weer, en hopen dat het dan wel werkt, niet dat ik perse in de ochtend moet bellen ofzo, maar ik wil gewoon dat alles perfect werkt....... :)
     
  8. Het probleem is nu opgelost, vraag me niet wat ze gedaan hebben, maar ik zal dat toch nog eens uitzoeken wat er nou precies aan mankeerde, zal wel met het signaal van doen hebben.... 8O
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina