1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wegvallen internet verbinding(en)

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door kustlijn, 21 jan 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sind's afgelopen donderdag heb onregelmatig last van het wegvallen van de internet verbindingen.
    Donderdag was er een digitale tv/ internet storing,omgeving Den Helder, welke door MK is bevestigd.
    Echter sinds die tijd heb nogal vaak het bericht op mijn scherm "kan de server niet vinden", ik weet natuurlijk niet of dit of dit dit aan MK ligt, maar tot heden voldeed mijn internet verbinding, in tegenstelling met digiTV, goed.
    Heeft er nog iemand last van dit euvel?
     
  2. Kom je dan ook niet meer op andere sites? Dus http://www.multikabel.nl of zo?

    Het kan natuurlijk ook een probleem van de server waar je heengaat zijn.

    Heb je een router in gebruik ?
     
  3. Nee, ik heb geen router tussen mijn computer en kabelkastje.
    Als de problemen zich voor doen, dan doen ze zich voor op alle webpagina's welke ik wil openen.
    De storing duurt niet lang, mischien een minuut of zo.
    Maar is wel vervelend
    Overigens heb ik het vandaag vanaf 12.00 uur nog niet gehad, ondanks mijn zeer frequente gebruik vandaag.
     
  4. Ja hooor...vanochtend voor 08.00 uur was het weer raak.
    Geen internet en geen telefoon ( via M.K.).
    De lichtjes op mijn Multikabel modem knipperden als een gek.
    Even na 8.00 uur was er weer kontact.
     
  5. Als je ook geen telefoon hebt, is het duidelijk je verbinding zelf en niets in je eigen computer. Heb je al contact gehad met de helpdesk ?
    Zij kunnen je modem en de signaalkwaliteit doormeten en weten ook of er problemen zijn in jouw buurt bijvoorbeeld.

    Edit:
    Ik zag net dat er vanmorgen rond de tijd die jij noemt werkzaamheden gepland waren in Den Helder waarbij dus je verbinding even weg kon vallen, zie http://www.multikabel.nl/service-desk/storingen-en-onderhoud/

    daar stond:
    Dus geen echt probleem deze keer bij jou denk ik...
     
  6. @Cees: héé... had ik niet gezien, sorry.
    Ik ging er eigenlijk ook niet van uit dat ze zo vroeg al aan het werk waren.

    Ik had de MK helpdesk nog niet gebeld , om de volgende redenen:

    Ik heb sinds half december erg veel met de helpdesk gebeld (ivm digiTV),het heeft mij al een aardig bedrag gekost , aan telefoon kosten.
    De wachtrij indicatie klopt gewoonweg niet.

    Per definitie werdt de schuld steeds bij mij gelegd, terwijl ik hier op het forum had gelezen dat ik veelal niet de enige met deze problemen was.
    Daarom wilde ik eerst informeren of ik de enige ben met deze klacht, zodat ik sterker in mijn schoenen sta.

    In sommige gevallen konden forum lezers mij een tip geven waardoor ik het probleem zelf kon oplossen.

    En last but not least, per e-mail een vraag stellen aan MK levert alleen maar standaard gegenereerde antwoorden op waar ik totaal niets mee kan.

    Dit alles is de reden waarom ik eerst via dit forum mijn licht opsteek

    wederom bedankt voor het antwoord.
     
  7. Ik heb zelf sinds de laatste snelheidsverhoging problemen met mijn modem de eerste keer is er een monteur langs geweest die de modem inwendig heeft geresed toen bleef het een tijdje goed. Nu heb ik weer hetzelfde probleem als ik s'morgens de pc opstart geeft deze aan dat een van de netwerk kabels niet is aangesloten de lampjes op het modem knipperen dan ook. Weer met MK gebeld en zij hebben getest of ze verbinding konden krijgen met het modem dat lukte ze niet weer een monteur langs geweest maar die kon weinig doen omdat het modem het inmiddels alweer deed hij heeft wel naar de wandkontakt doos gekeken en er nieuw binnenwerk ingezet tot nu toe blijft het modem draaien.
     
  8. Het was en is weer eens raak vandaag.
    Storing in het gehele verzorgingsgebied
    Zware problemen met internet verbindingen, en volgens Multikabel is het (onbekende) probleem opgelost.
    Maar ik kan nog steeds niet E-mailen, en de internet verbindingen liggen er nog regelmatig uit.
     
  9. Als je problemen hebt moet je eens het volgende proberen:

    Start-> Uitvoeren.. CMD "ok"
    In het zwarte scherm:
    ping -t www.multikabel.nl > c:/ping.txt
    "enter"

    Dit eens een half uurtje laten gaan.. Je mag het resultaat (de ping.txt file op c:) mailen naar webmaster 'at' mgv 'punt' multikabel 'punt' nl Dan zullen we eens kijken wat het resultaat is..

    Thomas
     
  10. Zaterdagmiddag/avond (7/4) waren er problemen met onder andere de DNS servers waardoor het internet wel werkte, maar jouw computer niet de ip-adressen kon omzetten en dus veel sites niet kon bereiken.

    Bij het oplossen van die problemen waren op een gegeven moment de mailservers ook even niet bereikbaar, maar later op de avond werkte alles weer normaal.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina