1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Bellen in het buitenland

Discussie in 'Telefonie - Mobiel' gestart door eagema, 16 jan 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds vorig jaar mijn SIM kaart van Multikabel en ben afgestapt van Prepaid KPN. Ik had altijd ontvangst en connectie om te bellen door heel Europa zeker. Echter sinds Multikabel is dit een drama. Allerleerst bleek dat ik pas na enkele weken gerechtigd was om buiten nederland te bellen. Ik moest de eerst factuur betaald hebben, om de betrouwbaarheid van mij te borgen. Dit terwijl ik al jaar en dag klant ben van Multikabel.
    Nu dan het bellen naar het buitenland aanstaat is mij dit tot opheden niet gelukt. Ik kom net terug uit Italie en kon alleen SOS 112 bellen. Regelmatig komt het voor dat mijn vrienden op dezelfde lokatie en tijd wel ontvangst hebben en kunnen bellen. Ik overweeg erg sterk om te stoppen met Multikabel mobiel en weer naar KPN prepaid te gaan. Dat deed het als je het wilde gebruiken. Wellicht zie ik iets over het hoofd maar t.o.v. internet van Multikabel is mobiel bellen slecht. Internet is goed geregelt en doet wat je verwacht. Misschien dat iemand mij kan vertellen wat de limieten zijn van Mutlikabel mobiel? :cry:
     
  2. Ik heb dezelfde ervaring. Denk je van het gezeur van opwaarderen af te zijn, kom je tot de ontdekking dat je dingen moet instellen in een keuzemenu of zo, en dat er (zie boven) verstopte randvoorwaarden zijn. Ik baal. Vanuit Belgie kon ik niet eens met Nederland bellen. Wat een provinciaal gedoe!
    Van het keuzemenu op de servicesite word je ook niet wijzer, dat is samengesteld door iemand die het Nederlands niet beheerst. Kijk maar:

    1. Inkomende gesprekken Inkomende gesprekken in het buitenland geblokkeerd
    2. Uitgaande gesprekken Bellen naar het buitenland geblokkeerd
    3. Bellen en gebeld worden in het buitenland Geen blokkade in het buitenland
    Optie 1 en 3 spreken elkaar tegen, zijn dus niet goed geformuleerd.
    Een help optie in het menu ontbreekt.
    Ik ga de helpdesk maar eens bellen en dan maar hopen dat het goed doorkomt...
    Herman
     
  3. Bellen in het buitenland.

    MK maakt er inderdaad een potje van. Heb sinds April 2007 een abonnement, om van het opwaardeer gezeur af te zijn, en het lijkt aanvankelijk goed te werken, tot......ik eind Augustus op vakantie ga. Bij de grens van Belgie is het uit met de belpret, ondanks dat ik dus al ruim twee maanden een abonnement heb. (de voorwaarde om in het buitenland te kunnen bellen met MK mobiel) In Luxemburg is het niet anders, dus maar even een internet cafe opgezocht om mijn instellingen te checken, en kom daar, net als voorgaande schrijver, onzinnige zaken tegen, die elkaar tegenspreken. Vanwege een probleempje moest ik bellen met NL, dus maar een telefoonkaart aangeschaft. Terug in NL dacht ik dat het probleem wel weer opgelost zou zijn, zodat ik de helpdesk kon bellen, maar nu krijg ik ook in NL geen verbinding meer, maar wel de melding dat mijn nummer "om administratieve redenen buiten gebruik is gesteld". Geen melding vooraf hiervan omtrent de reden.
    Minpuntje van MK, die zich toch zo op de borst klopt vanwege hun hoge servicegraad. Ik kan nu wel weer gebeld worden op mijn mobiel, maar zelf bellen en/of SMSen is er niet bij. Vaste telefoon is niet voorhanden, dus maar via de contactmogelijkheid een klacht gestuurd, met de vraag om mij schadeloos te stellen voor het ongemak, en mij weer aan te sluiten. Maar snelheid geldt blijkbaar alleen voor down-, danwel uploaden op internet, maar niet voor het terugbellen.
    Nee, ik overweeg ook maar weer over te stappen als ik vandaag (3 September 2007) geen reactie krijg van MK over dit geklungel met bellen in het buitenland, en afsluiten van mijn mobile nummer zonder voorafgaande melding ontrent de reden hiervan.

    Iemand ander ook ervaringen met mobiele ellende zoals hier omschreven, en de reactie van MK??

    Ron
     
  4. IK heb sinds feb 2007 Mulitkabel Mobiel. Inderdaad duurde het even voordat ik bellen van /in en naar het buitenland geactiveerd kreeg. Maar daarna heb ik er geen problemen mee gehad. Inmiddels heb ik er 3 weken in Spanje op zitten, en kon in alle tussenliggende landen en Spanje zelf gewoon bellen Sms'n en gebeld worden. Zonder enig probleem.

    Zelf woon ik in Den Helder en reis regelmatig naar Brabant voor familiebezoek. Maar overal waar ik kom heb ik goed ontvangst.

    Ik ben afgestemd op de NLKPN als provider. Adviseer jullie om dat ook eens te proberen. Mijn telefoon is een nokia 2610.

    Peter
     
  5. Voor zover ik uit de algemene voorwaarden voor mobiel bellen heb begrepen, gaat bellen en gebeld worden in het buitenland pas in, nadat je twee maanden geabonneerd bent bij MK. Er staat niets over vermeld dat ik zelf daar ook nog iets voor moet doen. Op al mijn klachten naar MK toe, heb ik nog geen enkele reactie mogen ontvangen, dus een ZEER SLECHTE beurt voor de service (?????) desk, en ik kan nog steeds niet bellen in, en naar het buitenland. Ik heb ook NLKPN in mijn scherm staan, maar kan ook geen andere keuze maken. (wordt geweigerd)

    Ik vind het schandalig dat de service desk van een organisatie die zichzelf zo op de borst klopt vanwege hun klantvriendelijkheid, en snelle service, mijn klachten totaal negeert, en niet eens de moeite neemt om hierop te reageren.

    Het lijkt erop dat MK al is overgenomen door UPC, maar zelfs van die provider heb ik nog niet zulke slechte service gezien.

    Internet, RTV en gewone telefonie is best OK, maar met die mobiele "service" moeten ze nog heel erg veel leren, en vooral leren op klachten te reageren.
    1 woord ervoor: SCHANDELIJK!!!!!
     
  6. Om buitenland bellen te activeren moest ik bellen met de klantenservice van multikabel mobiel. Ik geloof niet dat het mulitkabel zelf is. Het nummer staat bij mobiel.multikabel.nl en dan inloggen met je account gegevens.
    Binnen 2 weken na aanvragen was het veranderd en kon ik bellen.
    Peter
     
  7. De hebt idd een blokkade op buitenlands bellen in het begin, dit is 2 maanden, dit om te voorkomen dat er misbruik gemaakt wordt.
    Daarnaast kunnen klanten die graag wel in die eerste 2 maanden gebruik willen maken van buitenland bellen, een borg betalen zodat die blokkade opgeheven wordt. Zo is het vervolgens wel mogelijk te kunnen bellen.
    Ik neem aan ook uit voorzorg naar klant toe...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina