1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Lagere signaalsterkte met Samsung DCB-P850R PVR

Discussie in 'Samsung DCB-P850R (PVR)' gestart door chucky, 23 dec 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een paar weken heb ik de Samsung DCB-P850R PVR decoder. Hiervoor had ik de Panasonic TU-DC40RD.

    Nu heb ik met de Samsung regelmatig last van de bekende e19 foutmeldingen, die ik met de Panasonic niet had.

    Nu ben ik erachter gekomen dat de signaalsterkte en signaalkwaliteit op de samsung zo'n 10% minder is als op de Panasonic.

    v.b. op ned 1 met panasonic 63% sterkte om 100% kwaliteit en op de samsung 53% om 90%. Op rtl4 had ik zeg 54% om 100% en nu met de samsung dus 42% om 90%.
    Maar ik heb wel het idee dat het beeld van de samsung er beter uitziet....

    Alle bekabeling/aansluitingen/versterker zijn van Hirschmann, lijkt me dus niet dat het daar aan kan liggen. Ik weet nu niet of met deocder terug moet gaan, of dat het wellicht aan de software van het apparaat kan liggen.

    Is er iemand anders die met deze decoder hetzelfde heeft geconstateerd ?
     
  2. signaalsterkte in procenten zegt niet zoveel, vooral bij 2 verschillende merken kan het een totaal ander beeld geven terwijl ze normaal werken.

    Op mijn Panasonic ontvanger liggen de signalen ergens tussen de 30 en 40 procent (afhankelijk van het kanaal) maar met een prima signaal een een BER die prima is.

    In de handleiding van de ontvanger staat vermoedelijk wel iets over de minimale benodigde signaalsterkte.
     
  3. ok, dus volgens jou hoef ik me geen zorgen te maken over de signaal sterkte ?

    Wat zou een goede BER waarde moeten zijn ?
     
  4. BER (Bit Error Rate) moet normaal nul zijn.
     
  5. BER is bij mij wisselend 000000 en 000001..... Is dit dan in orde ? Zo ja, dat zou dus betekenen dat de 19 melding niet veroorzaakt word door een slecht signaal ?
     
  6. Error-19 is "preview periode verlopen", normaal zie je dat alleen op kanalen waar je geen abonnement (meer) op hebt. Dat heeft niets met signaalsterkte te maken. Sommige ontvangers hebben last van een E19 op kanalen waar je wel een abonnement op hebt, en dat is een software fout in de ontvangers of in het systeem. Volgens mij wordt daar nog aan gewerkt. Maar met een minder sterke signaalsterkte aflezing heeft dat niets te maken.

    De foutmeldingen met uitleg vind je overigens hier:
    http://mgv.multikabel.nl/phpnuke//modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1235
     
  7. Inderdaad doet zich de laatste week/weken geregeld de e19 fout voor.Zo ook bij mij(n panasonic decoder).
    Natuurlijk mijn beklag gedaan bij Multikabel.Daar vertelde ze mij dat het een bekend probleem was en niet aleen bij de Panasonic decoders.
    Omdat ik niet bepaald veel weet van decoders heeft Multikabel mij door de instalatie heen gevoerd, de decoder op afstand gereset enzovoort met als resultaat ..........dat het probleem niet over was.
    M.K. wist het ook niet meer en constateerde dat het dan maar aan mijn smart kaart moest liggen, en dat deze vervangen moest worden.
    Ze hebben mij een andere kaart opgestuurd, en niets te vroeg omdat de problemen zo ernstig werden dat ik afgelopen zaterdag ochtend alleen nog maar nederland 1 en 2 kon kijken.(voor de rest allemaal e19)
    De van het postagentschap gehaalde smart kaart erin en de problemen waren direct opgelost.

    Ik raad u aan om de helpdesk te bellen en laat hun het maar uitzoeken.
    Ik ben blij dat ik geen verstand van zaken heb, anders had ik met de kerst weer analoog moeten kijken.
    Als ik zelf aan de gang was gegaan hadden ze natuurlijk voor de zekerheid toch weer de gehele instalatie en reset procedures uitgevoerd.
    Uiteindelijk kom je er toch weer achter dat je wederom e19's in je beeld scherm krijgt.Je bent dan toch weer een tijd(je) verder.

    Het is niet uitgesloten dat er meer smartkaarten deze problemen geven, mijn kaart heeft het altijd goed gedaan tot de afgelopenzender toevoegingen.
     
  8. Ik vraag mij af of dit de oplossing is. In een incidenteel geval kan het natuurlijk voorkomen dat er iets mis is met een smartcard, maar of dat de oplossing is voor alle E19 problematiek? De smartcard die je ontvangen hebt is door Multikabel waarschijnlijk geactualiseerd voor je abonnement voordat men deze kaart toezond. Nu is het de bedoeling dat je ontvanger deze smartcard blijft actualiseren met jouw specificieke abonnementsinformatie anders heb je straks over enige tijd weer hetzelfde E19 probleem. De tijd zal het dus moeten leren of dit een echte oplossing is of dat er toch iets anders aan de hand is.
     
  9. Het is niet te hopen dat dit "doomscenario"uitkomt.
    Ik vindt het gek dat de problemen zich pas voordeden nadat multikabel het kabelnet herschikt.
    De smartkaart heeft het een jaar lang zonder problemen uitgehouden.
    Wat staat er eigenlijk op die smart kaart?
    Volgens mij is er ook via hetkabel netwerk mogenlijk om software in de decoder te optimaliseren, dit is volgens mij de afgrlopen week ook gebeurd
     
  10. Heb je nu trouwens met je nieuwe Smartcard alle zenders open staan ?
    Zie je dus ook de zenders die niet in je abonnement zitten ?

    Als je een nieuw startpakket koopt, zie je de eerste xx weken alle zenders. Binnen die tijd moet je je geregistreerd hebben zodat de juiste abonnements-info naar je digitale ontvanger gestuurd kan worden.

    Als je nu met je nieuwe kaart bijvoorbeeld nog in je 'proefperiode' zou zitten heb je ook nooit een error-19 terwijl je die straks misschien gewoon weer terug kan krijgen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina