1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Problemen met snelheid na verhoging

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door migroen, 1 dec 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag is het bij mij nu super traag. Het wordt nu vervelend want zelf een normale website bezoeken is bijna niet mogelijk. Pas na een paar seconden gebeurt er iets.

    Straks maar weer de helpdesk bellen om mijn beklag te doen en hopen dat de logging iets oplevert.
     
  2. Maar weer even een update.

    Net gebeld door ik denk de TD met de vraag of het probleem nog aanwezig is na een bezoek van de monteur. Kijk daar wordt ik nu blij van. Netjes bellen om dit te vragen levert je al organisatie altijd plus punten op.

    Maar goed probleem was er nog dus we doen het in 2 stappen.

    Hij heeft nu het modem verwijderd waardoor ik hem opnieuw moest activeren, let dus op als je de helpdesk belt je zorgt dat je de activeringscode alvast opzoekt. Die heb je nodig als zij het modem gaan verwijderen en opnieuw aanmelden. dit als tip.

    Mocht hierna het probleem nog steeds aanwezig zijn dan stuurt hij mij een nieuw kabelmodem op.

    Nette oplossing :D en ga dit weekend testen. Blijf het in de forum melden tot ik de oplossing hebt gevonden. Daar hebben we allemaal wat aan.
     
  3. Na het opnieuw aanmelden van het modem nu een 2 tal dagen aan het testen.

    De snelheid is nu wel een stuk beter maar soms toch nog een dip. De time-out errors zijn nu niet meer aanwezig in de log van het modem.

    Errors die ik nu krijg:
    061201144636 5-Warning TSM: TxError WatchDog - Restart Upstream
    061201144636 5-Warning HAL: Overcoming Tx Error (reseting the US - DMA)

    En dat meerdere keren achter elkaar.

    Dus morgen helpdesk maar bellen en vragen om nieuw modem zoals voorgesteld en hoop dat daarmee de problemen echt verdwijnen.

    Dus mocht je snelheidsproblemen hebben laat dan als eerst je modem even vewijderen zodat je hem opnieuw kunt aanmelden zoals @Saywhat ook had aangeven.


    Wordt vervolgd.
     
  4. Helpdesk vandaag gebeld en er wordt een nieuw kabelmodem opgestuurd. Hopen dat dit de oplossing gaat worden.

    Wordt weer vervolgd
     
  5. Vandaag ander modem per post ontvangen. Wel jammer dat ze oud en gebruik modem opsturen zo los in de doos. Dit was een webstar en deze had ik voorheen ook en is juist vervangen doordat ik problemen had met de telefonie. Na plaatsing van de Motorola waren die problemen opgelost.

    Maar goed kon het even testen dacht ik maar. Na alles aangesloten weer een meeting gedaan maar helaas ook moet dit modem nog steeds traag.

    Dus oude modem maar weer teruggeplaatst want die is toch beter.
    Nu laat de helpdesk je altijd een meeting doen via speedtest.quicknet.nl.

    Probleem is dan dat je alleen dat Download snelheid meet. Ik heb juist ook veel problemen met de Upload en die komen alleen naar boven met de verbindingsmeter.

    Ik begin toch sterk te vermoeden dat dit een capaciteitsprobleem is. Voor de verhoging nooit problemen met de snelheid. Na de aanpassing wel. Tevens lees ik in het forum dat er meer gebruikers zijn met dir probleem.

    Maar hoe kun je multikabel hiervan overtuigen.

    Het ligt niet aan
    Kabelmodem (tijdelijk andere gebruikt)
    Bekabeling ( PC direct verbonden met Kabelmodem (1 mtr kabel)
    PC (diverse PC's geprobeerd met allemaal zelfde problemen)
    Signaal (volgens monteur)

    Je zou dus eigenlijk zelf een meeting moeten kunnen doen om de paar minuten en dat 24u of 48u lang. Mogelijk dat er dan een beeld komt wanneer dit gebeurt. Met het log kan ik dan aantonen of de problemen op bepaalde tijden steeds terugkomen.

    Nu las ik in de forum dat er leden zijn met een script die om de 10 min een bestand van Multikabel download en dit logt.
    Nu gebruik ik geen Linux PC maar zou dit ook te doen zijn voor een standaard PC. En zou het ook mogelijk zijn om op die mannier de Upload te meten en loggen

    Is er toevallig een medelid die zo iets heeft of een programma kent waarmee je de verbinding naar Multikabel kunt meeten.
    Ik wil dus echt een bestand van Multikabel downloaden om andere factoren uit te sluiten.

    Zou het ook een idee zijn om een apart topic aan te maken waarin iedereen die problemen heeft een reactie te plaatsen met

    Postcode
    Uitslag van Verbinddingsmeter
    Power Level Upload
    Power Lever Download
    Type kabelmodem

    Mogelijk dat we dan ook een beeld krijgen en signaleren we misschien eerder of er meerdere gebruikers zijn die in 1 gebied problemen hebben.
     
  6. Ik werd keurig afgelopen vrijdag gebeld door iemand van MK met de vraag of de problemen nog aanwezig waren na plaatsen van het andere modem.

    Aangeven dat ik dat de dag ervoor had geprobeerd maar dat ook met het nieuwe modem de problemen er nog waren. Het vreemde was dat de telefonie ook niet wilde werken met de webstar modem. Dus na 1,5 uur maar weer oude modem terug geplaatst.

    MK stelde voor om toch het andere modem nogmaals aan te sluiten om te kijken of de problemen bleven bestaan. Ik zei dat juist op dat moment leek of alles weer wat sneller was. Maar hij wilde toch graag dat ik het andere modem aansloot. Dit dus gedaan en nu was de telefonie zeer snel weer online. We waren het eens dat dit een lastig probleem is omdat MK niets kan vinden en ook aan mijn kant niets dus akkoord gegaan dat er nogmaals een monteur langskomt ditmaal in de avond omdat de problemen naar mijn gevoel meer met piekproblemen te maken hadden. Disndagavond komt de monteur.

    Zaterdag met een eigengemaakt programma 24uurs meeting gedaan via de verbindingsmeter. Deze test om de 10 min de verbinding met de meter en noteert deze in een Word document. Zo kon ik teminste zien of er iets veranderd. Conclusie niet veel te zien en vrij constant nu. Paar keer even een dip maar de volgende meting van 10 min was weer ok.

    Vandaag helpdesk weer gebeld met verzoek om huidig modem te verwijderen omdat ik graag het oude modem ook op die mannier wil testen. Dus 24 meting van deze loopt nu.

    In de log komen wel weer de bekende Time-Out error te voorschijn als het modem opnieuw wordt gestart.

    Maar wat mij vandaag opviel in de log van het modem en hoop dat iemand dit weet.

    Bij de optie Interface staan o.a 2 regels.
    RF Downstream Interface, TI TNETC4401 Enabled 55.616 n/a n/a n/a
    RF Upstream Interface, TI TNETC4401 Enabled 10.240 n/a n/a n/a

    Als ik naar de upload kijkt dan is dit getal gelijk aan 1024. Als ik die getallen zo zou lezen dan betekend dit dat de download toch nog rond de 5000 zit ipv 7000. Mag ik dit zo stellen.

    Kan iemand met een Power abbo en een Motorola modem dit eens bekijken of je hier iets anders hebt staan.

    Mogelijk dat hier het probleem in zit. Verbindingsmeter geeft wel een gem van rond de 760 kbps maar probleer van alles om te achterhalen waarom het soms niet goed werkt. Daar heeft iedereen iets aan.

    De reden waarom ik liever de Motorola blijf gebruiken ipv Webstar is doordat ik in verleden problemen met Telefonie had en die waren opgelost na plaatsen van het Motorola modem. Teven blijkt dat bij het downloaden van Torrents dit modem ook problemen kan krijgen.
    Ik snap ook niet waarom MK mij een oud en gebruikt modem opstuurt en niet een nieuwe. Ook zij zijn op de hoogte van de problemen met een webstar modem, wat ik hier in het forum over heb kunnen terugvinden.
     
  7. Sinds afgelopen keer is de snelheids ineens weer stabiel. Ook weer met de Motorola. Het lijkt erop dat MK toch iets heeft gedaan in het netwerk. Mijn situatie is nl onveranderd gebleven.

    Dus monteur maar weer afgebeld en hoop dat de problemen nu ook wegblijven. :lol:
     
  8. 7-1-2007

    Na een tijdje dat alles goed leek is het probleem weer aanwezig en is het weer niet vooruit te branden.

    Ik heb nu officeel een klacht in gediend bij MK. Heb inmiddels genoeg telefoonkosten gemaakt en probleem komt steeds weer terug.

    Ik wacht de reactie dus af.
     
  9. Kreeg gistern een brief van MK dat zij de klacht in behandeling hebben en dat ik schriftelijk op de hoogte wordt gehouden over de verdere afhandeling van mijn schrijven.

    Viel mij op dat het probleem van zondag duurde tot stip maandagochtend 9u. Toen ging de kabelmodem uit zichzelf opnieuw opstarten en de problemen waren weg.

    Vandaag 12-1-2007 weer niet vooruit te branden en pingtijden van over de 200 m/s en upload van 16 kbps en download van 156 kbps. Paar uur later weer ineens alles goed.

    Blijft heel vreemd maar kan in iedergeval wel stellen dat het niet aan de PC's of router ligt want dan zou dat niet zomaar weer weg zijn. Want als de problemen er zijn boot ik voor de zekerheid ook alles opnieuw op om te testen of dit mogelijk een oplossing is. Maar nooit lost dit het probleem op.

    Dus ik weet gewoon zeker dat er bij MK iets gebeurt waardoor de problemen worden veroorzaakt en ook soms maar ineens weer verdwenen zijn.

    Wordt vervolgt.
     
  10. 23-1-2006

    Ik werdt gebeld door MK met de mededeling dat ze in week 8 een uitbreiding gaan uitvoeren. Er bleken nog 2 personen last te hebben.

    Blij dat ze tot actie overgaan en ook bellen. Ik moet nu alleen nog ruim 5 weken wachten, dat is dan wel weer jammer.

    Nu maar eens afwachten of MK ook netjes de klacht gaat afhandelen als dit gedaan is en of zij met een voorstel komen om de telefoonkosten te vergoeden die ik hem moeten maken voor het steeds bellen met MK. Probleem ligt dus bij MK dus is het ook eerlijk om deze kosten te gaan vergoeden.

    Word weer vervolgt bij meer info.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina