1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Snelheid abo niet meer gehaald

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door macput, 16 nov 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb zins 1 jaar het Xtra abo van multikabel. Al die tijd is mijn snelheid maximaal geweest (max 2.6 MB/s) via de test sites en ook via niewsgroepen. (news server mulitkabel + pay server)
    Deze snelheid haalde ik dus altijd op speedtest.quicknet site van multikabel.
    Maar zins de laatste paar weken haal ik de snelheid gedurende de avonduren niet meer(tussen 18-24.00). Ik ben blij als de snelheid boven de 1mb uitkomt. gemiddeld is de snelheid nu tussen de 800K en 1.5 mb. Dit vind ik niet ok voor een Xtra abo waar je zoveel geld voor betaald!!

    Snelheid is beter vroeg in de ochtend of in de nacht. Naar mijn idee is dat dus puur een brandbreedte probleem bij multikabel.
    Er werd aangegeven dat wanneer je de snelheid niet meer haalt op de test server je contact op moet nemen met multikabel, aangezien er iets mis kan zijn.
    Monteur is binnen 3 dgn langsgeweest, maar alles was prima in orde (signaal, ping, set-up etc..) Er werd verder aangegeven dat het waarschijnlijk aan ALkmaar of Amsterdam hub ligt. Uiteraard krijg je verder geen duidelijkheid of dit tijdelijk is, of het probleem ook onderkend is of dat er aan een oplossing wordt gewerkt.

    Zijn er meer mensen met een Xtra abo met dit probleem de laatste tijd? Is er meer informatie over mogelijke werkzaamheden die verband houden met het verlies in snelheid. Misschien toeval, maar zins de snelheid verhoging op andere abo's heb ik dus snelheid verlies! :-)
     
  2. Ik kan er niet over meepraten omdat ik met Power netjes de snelheid haal, maar wat is je postcode ?

    Het klinkt meer alsof het netwerk in jouw buurt vol begint te lopen. Meestal wordt voordat een sectie vol zit een gebied gesplitst zodat er weer meer capaciteit bijkomt, maar het zou kunnen dat in jouw buurt na de laatste snelheidsverhoging of door nieuwe Xtra abbo's in jouw buurt dit sneller bereikt wordt. Misschien staat er wel uitbreiding in de planning, er staan verschillende werkzaamheden gepland. Kijk eens bij de werkzaamheden die je ook op de frontpage van de MGV site ziet staan.

    Als het echt aan een knooppunt in Amsterdam en/of Alkmaar zou liggen, zou iedereen daar last van moeten hebben, daarom verwacht ik dat het een lokaal probleem in jouw buurt is tijdens drukke uren.

    Die snelheid van de newsserver moet je niet naar kijken, maar echt zeker weten dat het aan het netwerk ligt, dus http://speedtest.quicknet.nl dan even testen om het zeker te maken (maar dat schreef je al)

    Als meer mensen uit jouw buurt hetzelfde hebben moet je dat aangeven bij de helpdesk. Wij als MGV kunnen het eventueel ook nog even doorgeven als je via de helpdesk geen bevredigend resultaat krijgt, maar hebben dan wel je postcode nodig en liefst nog wat meer vergelijkbare problemen uit jouw omgeving nodig.
     
  3. Snelheid Xtra abo niet meer gehaald

    Hi,

    bedankt voor je reply. Ik zal Multikabel Maandag weer bellen en wat je gezegd hebt aangeven, ben benieuwd... Heb in overleg met de monteur het 1 week aangekeken om te kijken of de problemen zouden zijn opgelost.

    De testen op speedtest zijn nog steeds hetzelfde. Op drukke uren haal ik de snelheid niet meer, dus je verhaal klinkt aannemelijk. Wat ik niet snap is dat zoiest dan niet simpelweg bekend is bij de helpdesk en monteur. Eerst klagen voordat er wellicht is gebeurd lijkt me toch niet de bedoeling, en op zijn minst kunnen ze gewoon openheid van zaken geven...

    Je vroeg nog om mijn postcode 1657EE. in de buurt zal ik navraag doen, al is dat wel wat lastiger aangezien het een landelijke omgeving betreft met boerderijen..
    Wat extra druk vanuit de vereniging wordt op prijs gesteld om in iedergeval duidelijk te krijgen wat er aan de hand is.

    vr.gr.
     
  4. Re: Snelheid Xtra abo niet meer gehaald

    Heb je nog wat gehoord verder of werkt het weer goed nu ?
    Wil je anders even direct mailen met me (via email-knopje onderaan dit bericht) ?
     
  5. Snelheid Xtra abo niet meer gehaald

    hi,

    heb je een mail gestuurd. Heb wederom contact gehad met helpdesk, en er is een nieuw ticket aangemaakt, aangezien ze de eerste al hadden gesloten (weet niet waarom, maar volgends de helpdesk dachten ze dat het opgelost was na bezoek montuer.. niet dus)

    Net nog getest, geen enkele verbetering. snelheid op speedtest server (17.45) net aan 1.2 MB. echt veel te langzaam voor een Xtra abbo.(voorheen dus altijd 2.6mb). Verklaard wel mijn vermoede dat na de laatste snelheidsverhoging er te weinig bandbreedte is in dit gebied om iedereen de snelheid te garanderen!
    Nog niks terug gehoord van de helpdesk (vorige week maandag)
    gr.
    A
     
  6. Re: Snelheid Xtra abo niet meer gehaald

    Lees mijn antwoord-email ook even, op de account waarmee je geregistreerd bent op dit forum.
     
  7. Het vervolg...

    Gisteren is er weer een monteur langs geweest die ea op zijn eigen laptop heeft getest. Ook op het systeem van de monteur was de snelheid niet ok. Om alles uit te sluiten heeft hij het modem omgeruild. Had eerst een motorola sb 5100e, en nu een 5120e (heeft ook een tel aansluiting)
    Geen verschil, sterker nog, ik zit nu met een extra probleem!
    De news servers draaien niet meer ok. Heb news server van multikabel en nog twee pay servers. Als ik meer dan 10 threads open zet freezed de verbinding :-(
    Na wat zoeken kwam ik een post tegen op een forum die een soortgelijk probleem met dit modem omschreef bij casema. Meer dan 10 verbindingen open en het zaakje stopt ermee.. Kortom.. dit modem wil je niet hebben in combinatie met een snel abbo en pay servers (of bit torrent etc..)

    Zijn er nog mensen die ook dit soort problemen hebben met dit modem? Uiteraard wist mijn bij de helpdesk niks van dit soort problemen... Misschien zouden ze zelf ook eens vaken op de forums moeten lezen...

    Helaas dus met de kerst weinig downloads. Na de kerst het modem weer omruilen (als dat nog kan) dit is gewoon waardeloos.

    Het prbleem waar het om ging is nog steeds niet opgelost. men gaat nu de cascade nalopen vanaf de wijkcentrale, en daarna eventueel na datacom. die zouden dan mijn lijn op een andere port kunnen zetten ofzo. Kortom... dit gaat nog wel even duren. tot die tijd geen 22mbit meer
    Snap dat niet hoor.. jaar lang draait het zonder problemen, en nu dit...

    begin na 2 maanden toch wel aardig geirriteerd te raken of de gang van zaken..

    wordt vervolgd
     
  8. Nou ik heb ook sinds paar maanden snelheids problemen met mijn X-tra abbo.
    Ik kom zelfs tussen 17.00 en nu nog steeds.. tot ongeveer 24.00 uur niet meer boven de 1 mb/s uit...
    Ik vind dit nu wel erg irritant worden en aangezien MK bekend staat om wat zij aanbied ook leverd er zeker wel wat aan gedaan mag worden.
    Ik ga denk ik morgen middag ook even een telefoontje plegen want dit is niet netjes!!!
     
  9. Je zal wel moeten bellen idd, anders kunnen ze weinig doen he...
     
  10. wat is je postcode ?
    (we hebben hier aan MK vragen over gesteld en inventariseren de gebieden waar dit voorkomt zodat we tijdens ons komende overleg met MK kunnen navragen waarom dit optreedt en wat er aan gedaan wordt, want inderdaad waren we dit effect niet gewend van Multikabel, maar je bent zeker niet de enige)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina