1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Doorsturen van mx.multikabel.nl naar mij IP lijkt niet te we

Discussie in 'Internet - Email' gestart door cap3001, 28 okt 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij het toevoegen van de domeinnaam kreeg ik onderstaande error:

    [1003] Interne SOAP-foutmelding: HTTP Error: socket read of headers
    timed out
    Referer:
    https://service.quicknet.nl/index.php?domain=<knip>&action=mailserver_add_domain
    User agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET
    CLR 1.1.4322)
    Gebruikersnaam: <knip>
    Actie: mailserver_add_domain

    Deze error is door mij gemeld en lijkt door Quicknet verholpen te zijn. Ik
    heb inmiddels succesvol een tweede domeinnaam kunnen toevoegen.

    Mail voor het eerste domein mag wel worden relayt door
    mx.multikabel.nl. Alleen het afleveren door mx.multikabel.nl aan mijn IP
    (het IP waar ik deze POST plaats) lijkt niet goed te gaan . Als ik
    een directe telnet verbinding maak naar poort 25 op mx.multikabel.nl en
    vervolgens een mailtje stuur wordt het geaccepteerd maar komt nooit aan.
    Mijn mailserver is juist geconfigureert. Ik heb dit getest door een
    verbinding te maken vanaf een andere host binnen het quicknet netwerk. Klopt het IP adres wat mx.multikabel.nl gebruikt wel? Ik zit overigens bij Quicknet.

    Ik zag dat mailen naar mijn IP, buiten het quicknet netwerk, niet is
    toegestaan en ben hierdoor afhankelijk van deze dienst.
     
  2. Staat het domein (of de meerdere domeinen) in de lijst bij "eigen-mailserver" ??

    Als dat allemaal goed staat:
    Hoe lang heb je gewacht voordat je mail ging testen, want het kan een aantal uren (tot een dag) duren voordat het script doorgevoerd is. De mail die al onderweg is wordt dan alsnog afgeleverd.

    Meestal is het een kwestie van even geduld hebben en dan gaat het gewoon werken. In een klein deel van de gevallen kan echt je IP-adres niet bepaald worden. Laat het dan nog even weten, dan kan ik het bij onze contacten bij Multikabel navragen om even naar jouw entry te kijken. (via de helpdesk gaat dat meestal moeizaam omdat deze dienst niet ondersteund wordt)

    Je moet er wel voor zorgen dat je computer bereikbaar is voor pings, dus je firewall niet helemaal dichtzetten (en natuurlijk poort25 open in de firewall)
     
  3. Hallo Cees,

    De domeinnamen zijn inderdaad toegevoegd, inmiddels alweer flink wat uren (dagen) geleden.

    Mail afleveren heb ik getest door een telnet verbinding te maken naar mijn mailserver vanaf een ander host op het quicknet netwerk en de mail wordt correct afgeleverd. Mijn firewall reageert op pings. Naar mijn weten staan de MX records correct ingesteld.
    Waardoor de mailservers van multikabel.nl geen mail bij mij kunnen afleveren is mij onbekend. Een reactie waarom het niet werkt krijg je ook pas na behoorlijk wat dagen :-(
    Als het navragen mogelijk is, heel graag :-)
    Alvast bedankt!
     
  4. Geef even de volgende dingen aan mij door:

    - domeinen waar het om gaat
    - je huidige ip-adres
    - je hoofdaccount-naam (alleen naam, geen password uiteraard)

    Stuur het even via email door op de email-knop onder mijn bericht te klikken, dus niet via het forum.

    Ik zal het dan even navragen bij de juiste persoon.
     
  5. Is er al een oplossing voor dit probleem ?

    Ik krijg exact dezelfde melding bij het koppelen van het domein.
    En ook na ruim de dag wachten werkt het nog niet.

    De helpdesk gebeld, maar het enige wat ze voor me wilde doen was dit doorspelen naar een ander persoon en wilde daar mijn gebruikersnaam EN wachtwoord voor hebben. (in mijn ogen een beetje vreemd) dus dit heb ik even laten zitten.

    Dus als iemand een oplossing heeft gevonden... graag :)
     
  6. ik heb 3 domeinen ingesteld hiervoor...
    ik kreeg nu in ene geen foutmeldingen meer, maar alleen de mail naar het eerste domein komt aan... de andere 2 niet :(
     
  7. Voordat het gaat werken kunnen er een aantal uren overheen gaan, het script draait periodiek en het kan dus even duren voordat een domein is toegevoegd. Als die eerste vandaag is gaan werken, zullen die andere 2 zometeen ook wel gaan werken als alles goed is.
     
  8. de mail die nu gestuurd wordt komt terug met de melding relay denied.
    Dit krijgen dus ook andere mensen die mij proberen te mailen :(

    Is er geen andere optie om dit process iets te versnellen ?

    Ook nog steeds vreemd dat ik nu weer foutmeldingen krijg bij het aanmaken van een domein, vanmorgen kreeg ik die niet.
     
  9. En staan die domeinen wel in het 'lijstje' op de service-site bij 'eigen-mailserver' nu ?

    Je kunt je domeinen ook testen op http://www.dnsstuff.com

    Midden-onderaan staat een vakje met "email-test". Als je daar een geldig email-adres in je eigen domein invult (bijvoorbeeld postmaster@jouwdomein.nl) dan zie je ten eerste het resultaat van de DNS-server en ook of de mailserver (van multikabel in dit geval als het goed is) mail voor dat domein accepteert) Je krijgt dan een nieuwe pagina te zien die na enige tijd ververst en daar zie je dan de resultaten. Er wordt dan geprobeerd een mailtje af te leveren en je ziet het resultaat hiervan. Niet te snel die pagina sluiten want hij ververst na enige tijd en dan zie je de resultaten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina