1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Terugbetaling borg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wvdleek, 5 okt 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dan valt hij dus onder de tweede mogelijkheid en wordt hij vermoedelijk later benaderd. Ik denk dat hij dan een ander type modem heeft dan jij nu. De oude Surfboard 3100 modems zitten bijvoorbeeld in zo'n groep. Het gaat dus om het modemtype wat je op dit moment gebruikt, niet om wat je in het begin had.
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Dat kan inderdaad wel kloppen dan :)
    Ik heb hier nog steeds een ouder Future Networks modem staan, die kennis heeft een moderner Surfboard? type. (voor XL abbo).
     
  3. De laatste tijden is er geen borg meer gevraagd/geëist. Derhalve hebben alleen oude trouwe abonnees borg betaald. Wees zuinig op je klanten die je groot hebben gemaakt!

    Breekijzer.
    Voor het zelfde geld veroorzaak je een doorbraak.
    De procedure kan pijlsnel zijn gezien ik mijn borg al terug gestord had gekregen vóór er een installatieafspraak was gemaakt :!:


    Administratie openen, datum intikken, kijken welk modem is verstrekt, kijken welke borg is betaald, terugstorten naar abonnee.
    IMHO een fluitje van een cent!

    En na een tweede onderzoek kan men wellicht weer niets vinden en volgt een afwijzing of derde onderzoek. Men heeft Willem zwart op wit te kennen gegeven dat men het bij Multikabel niet terug kan vinden.
    Meer dan genoeg reden om parallel een alternatieve weg te bewandelen.
     
  4. Ik vind je oordeel (zonder wederhoor) wel erg makkelijk geredeneerd en je conclusies blijken ook niet terecht .....

    (Willem heeft per email van mij al verdere informatie gekregen.)

    De MGV heeft afgelopen woensdag navraag gedaan nadat we van Willem via email informatie kregen, dat liep gewoon nog, en hebben vanmiddag van Multikabel teruggehoord dat alles normaal in de pijplijn zat en dat de borg op korte termijn door Willem ontvangen zal worden. De afhandel periode is maximaal 8 weken op dit moment dus het kan gewoon even duren voordat het binnen is nadat je telefoon-contract is ingegaan.

    Waardoor in eerste instantie een antwoord gegeven werd dat er geen borg bekend was weet ik niet. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit misschien komt omdat het al in de pijplijn zat en de borg dus administratief al als 'afgehandeld' verwerkt was omdat het bij een andere afdeling lag die het gaat uitbetalen, maar dat is speculatie van mijn kant.

    De MGV had al eerder aangegeven dat die periode van maximaal 8 weken te lang is, en Multikabel heeft ons gemeld dat er een andere procedure gevolgd gaat worden in de toekomst waardoor dit veel sneller zal gaan. Dat geeft dan minder verwarring.

    Al-met-al lijkt het me een storm in een glas water dus.
     
  5. Ja dat krijg je bij die ouwe zeebonken :D
     
  6. Weet je wat ik nou vreemd vind ? ?
    Dat de MGV heeft gehoord dat het in pipe-line zit, maar dat de betrokkene zelf, ondanks uitdrukkelijk verzoek om telefonisch geïnformeerd te worden, nog helemaal niets van Multikabel heeft gehoord.

    Er staat ergens in de naam van die afdeling het woordje 'service' :cry:

    Of zouden ze toch geschrokken zijn van mijn aanmelding bij de NHD-ombudsman ? ?

    JimB: die opmerking van jou slaat natuurlijk helemaal nergens op :evil:

    Willem

    Leonardo: ik ga vandaag genieten van een vaartochtje op de BERNISSE :D :D
     
  7. Dat probeerde ik juist duidelijk te maken dat de MGV zich natuurlijk aan de regels van overleg, informatie etc. heeft te houden. Een individuele abonnee kan zijn zaak bespoedigen door andere wegen te bewandelen. Gebeurd regelmatig in normale zaken ook.
    De MGV kan juist door dit soort zaken geholpen worden nieuwe procedures af te spreken met Multikabel. Regulair overleg is uiterst zinvol en noodzakelijk gebleken en blijkt nog immer!

    Wedden dat het geholpen heeft? Hoewel nooit te bewijzen want men laat zich uiteraard niet 'chanteren'.

    Daar doe je goed aan Willem!
    Prettige vaart met de Bernisse!
    Prettig weekend to ALL!
     
  8. Even als afsluiting van het geheel.

    Uiteindelijk heeft MK dan toch ergens gevonden dat ik ooit borg had betaald en vorige week heb ik het terugbetaald gekregen.

    Ik hoop voor de volgende overstappers dat het voor hen een beetje sneller gaat.
    Bij mij heeft het ruim tweemaal langer geduurd dan de standaardperiode die MK aangaf.

    Groeten,

    Willem van der Leek
     
  9. Eind goed, al goed.
    Jammer dat je er zoveel moeite voor hebt moeten doen.
     
  10. Vandaag weer gebeld met de klantenservice mbt de borg en ik kreeg eerst te horen dat ik geen borg terug zou krijgen omdat de borg meegaat met het nieuwe modem en pas bij be-eindiging uitbetaald wordt....... Na enig aandringen ging zij toch checken met een collega en bleek dat ik toch borg terug krijg maar nu is de termijn daarvoor ineens 3 maanden en niet de 6-8 weken die ik eerst als antwoord gekregen heb (zie een vorig bericht). Maw de medewerkers zijn niet goed op de hoogte en de termijn van uitbetalen schuift ook steeds op. Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn op een bedrag over te maken......
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina