1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Terugbetaling borg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wvdleek, 5 okt 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. In de procedure is er kennelijk iets misgegaan en dat wordt dus uitgezocht.
    Dat zou pas kunnen blijken nadat het is uitgezocht. Ik durf dat op voorhand niet te stellen.
    Afwikkelingstijd afhankelijk van aanmelding? :wink:
    Dat het korter moet is MK met ons eens, vandaar dat de procedure gaat worden aangepast. Je weet zelf wel dat zoiets niet op stel en sprong is te veranderen .
    We hebben per saldo al aardig wat verschil van mening met MK gehad, soms heel diepgaand, echter dit middel hebben we nooit hoeven in te zetten, zelfs niet in ons opgekomen om te noemen. Zelfs soms zaken waarin MK gelijk blijkt te hebben komen we nog uit.
    Met een breekijzer veroorzaak je soms een schade die groter blijkt dan de buit.
     
  2. Hi Ben,

    Als Multikabel mij schriftelijk laat weten dat zij in hun systeem niet kunnen vinden dat ik borg heb betaald, dan moet ik helaas samen met Leonardo vaststellen dat er wat hapert in hun administratie en dan moet ik helaas wat zwaarder geschut in werking stellen.
    Meestal helpt dat wel. HOPELIJK OOK IN DIT GEVAL.

    Groeten,

    Willem
     
  3. Ik dacht toch dat je een paar berichten terug nog scheef dat Multikabel jou gemeld had dat ze een tweede onderzoek gaan doen. Hebben ze inmiddels dus teruggemeld dat je geen borg betaald hebt ?
    Of moet je daarvan nog uitslag krijgen ??


    Voor Leonardo:
    Niet iedereen voor 1999 heeft borg betaald, zie mijn opmerkingen een stukje hoger in deze draad. Dus zonder uitzoeken kun je dat niet vaststellen aan de datum.
     
  4. Vanaf 1 september 1998 is men begonnen met het plaatsen van kabelmodems in de plaatsen Hoorn, Wognum, Opdam, Egmond, Limmen, Opmeer, Zijpe, Waarland em Harenkarspel.

    Iedereen in deze plaatsen kon inschrijven door middel van een antwoordkaart waarop duidelijk vermeld staat dat je voor het huurmodem een éénmalige borg betaalt van NLG 250,-- . Voor de installatie vragen zij een bijdrage van NLG 100,--

    Dus aan de hand van de aansluitdatum en woonplaats weet je zo hoeveel borg iemand betaald heeft.

    Over terugkoppeling gesproken. Ze hebben niet eens de ontvangst van mijn webformulier bevestigd.
    Wel van mijn laatste (van vandaag) waarin ik meedeelde dit bij de NHD ombudsman te hebben aangekaart.


    Groeten,

    Willem
     
  5. Dat is nog eens service. CeeS kon er waarschijnlijk niet van slapen...
     
  6. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Toch blijft het maar vreemd , dat gedoe met de borg.

    Ikzelf heb nu diverse keren een aanbod gehad om de borg tegen goederen/diensten in te ruilen terwijl een kennis (die al veel langer trouw lid is) nog nooit iets vernomen heeft? 8O
     
  7. hmm, die quote kon ik nergens vinden in het originele bericht. Misschien weg-geedit door Willem :) Ik denk dat zijn tijdzone-instelling dan niet goed stond, want de tijd die je bij berichten in het forum ziet staan is afhankelijk van hoe je de tijdzone hebt ingesteld, die zie je dus in je lokale tijd staan. En ja rond die tijd lig ik lekker te knorren normaal ;)
     
  8. Dat kan 2 redenen hebben:

    - Niet iedereen heeft borg betaald, ook niet in het begin voor 1999. Er zijn ook periodes geweest waarbij geen borg berekend is, ondanks dat het op een aanvraagkaart wel stond. Het is dus helemaal afhankelijk van je preciese aansluit-datum. Aan het afgeschreven bedrag kun je het in ieder geval zelf wel zien. Dat staat in je gegevens en wordt normaal gesproken binnen 6 tot 8 weken na een nieuw contract met telefonie of als je het abbo opzegt afgehandeld. Deze termijn is te lang en de MGV heeft erop aangedrongen dit te verkorten. Dat gaat ook gebeuren op korte termijn waardoor die onduidelijke situatie zal verbeteren.

    - De klanten worden in groepen benaderd om hun borg in te wisselen. Die groepen zijn afhankelijk van de hoeveelheid borg (er zijn verschillende bedragen) en van o.a. je type modem. De gebruikers met oudere modem types worden ook apart benaderd bijvoorbeeld omdat daar ook een bepaald borgbedrag aan hing.

    Vermoedelijk valt jouw kennis dus in één van beide mogelijkheden en krijgt dus later of geen aanbod.
     
  9. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Hij was ook een van de eerste Zenith klanten, en had ook de €113,-/ Fl250,- betaald.
     
  10. Nee, alleen aan de aansluitdatum kun je het zien, want niet iedereen heeft borg hoeven te betalen. Je zou bijvoorbeeld een oud aanvraagformulier ingediend kunnen hebben en later geen borg betaald hebben.

    Maar als je zoals jij schreef 250 gulden borg plus 100 gulden aansluitkosten betaald hebt is dat normaal gesproken netjes geadministreerd en krijg je die 250 gulden binnen 8 weken in euro's teruggestort. Dat de borg van Willem nu niet meer te vinden zou zijn kan misschien ook betekenen dat het al in de pijplijn zit en onderweg is en dus niet meer als 'borg' geregistreerd staat. Ik weet dat niet en ik denk dat je heel even moet afwachten naar dat onderzoek. Vooral omdat de MGV (zie bericht van Ben) die afgelopen week ook al nagevraagd had naar aanleiding van de emails die wij begin deze week uitwisselden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina