1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Terugbetaling borg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wvdleek, 5 okt 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Er is momenteel blijkbaar weer een (zeer kortlopende!) actie gaande wat beteft de uitstaande borg?
    Ik kreeg dit mailtje namelijk gisteren van Multikabel:

     
  2. Ik heb alleen die gratis DECT set gekregen. De door mij betaalde borg is niet meer terug te vinden in hun administratie.
    Helaas heb ik geen dagafschriften uit 1999 meer in mijn bezit en de Postbank kan helaas ook geen kopie meer leveren. Zij zijn verplicht dit zeven jaar ter beschikking te houden en als je dus terug gaat tellen, is de vroegste periode waarvan zij nog kopiën kunnen verstrekken de maand oktober 1999.
    Ik heb Multikabel wel de juiste datums kunnen geven en het rekeningnummer waarvan zij hebben geïncasseerd, omdat ik een spreadsheet heb waarop ik een overzicht bijhield en nog steeds bijhoud van mijn vaste lasten.
    Ik ben benieuwd of een tweede onderzoek bij hen iets op gaat leveren.

    Ik houd jullie wel op de hoogte.


    Groeten,

    Willem van der Leek
     
  3. Ongelofelijk! Men weet toch wanneer je abonnee geworden bent en dat in die tijd borg verplicht was!
    Multikabel heeft imho eerder aangegeven dat zij alle betaalde borg netjes geadministreerd had.

    Zelf had ik bij het nemen van telefonie op het nieuwe contract boven mijn handtekening aangegeven dat ik borg had betaald en ik MK gehouden hield aan terugbetaling van deze borg. (113,45 euro)
    Door het boven mijn handtekening in te voegen werd het een onderdeel van het nieuwe contract!

    En het geluk was met mij. :wink:
    Nog voor men een installatieafspraak met mij had gemaakt was mijn borg reeds teruggestord op mijn rekening.
    Netjes en ik heb dus niets te klagen.
     
  4. Ik heb inmiddels een antwoord gekregen. Er wordt niet over een bedrag gesproken maar ik wacht deze termijn wel af. Ik heb het bankafschrift gevonden dus dat heb ik evt achter de hand.


    ==============================

    Geachte mevrouw/meneer,

    Onlangs stelde u ons een vraag over de borg.

    Het is zo dat als u overgaat naar een ander abonnement u de borg automatisch teruggestort krijgt op uw rekening. Dit kan echter wel 6-8 weken duren.

    Mocht u nog vragen hebben kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen.

    Telefoonnummer: 09006858452

    Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u.
     
  5. Het is inderdaad ongelofelijk.
    Een aantal brieven van Multiweb heb ik nog wel.
    In september 1998 werd er geadverteerd dat Hoorn geschikt zou worden gemaakt voor kabelinternet en heb ik informatie opgevraagd, die ik met hun schrijven van 6 augustus 1998 heb ontvangen. Dat was o.a. die antwoordkaart waarop op de helft die ik nog heb vermeld staat dat de borg NLG 250,-- en de installtiekosten NLG 100,-- bedroegen.
    Aangezien de verhuizing naar mijn huidig adres in de pen zat, hebben we gewacht en met hun schrijven van 26 februari 1999 bevestigden zij mijn aanvraag voor kabelinternet. Het aansluiten had een wachttijd van 4 tot 6 weken nadat de aanvraag bij hen was binnengekomen.
    9 maart 1999 schreven zij dat zij op 17 maart 1999 een monteur zouden sturen om de aansluiting te maken.
    Met schrijven van 16 maart 1999 ontving ik de toegangscodes.
    Het aansluiten zelf was niet zo'n groot probleem. Wandcontactdoos uitbreiden, kabel afmeten en bestekkeren, pc voorzien van een netwerkkaartje. Maar toen begonnen de problemen pas. Geen kontakt. De monteur heeft zich blauw gebeld maar het lukte voor geen meter.
    Een paar dagen later is hij nog eens teruggekomen want het bleek dat de wijkkast niet aangepast was. Toen kostte het nog heel wat moeite om verbinding te krijgen. Uiteindelijk lukte dat dan toch.
    Toen werd Multiweb overgenomen door Sonera en begonnen echt de grote problemen. Konstant IP-conflicten, waarbij mijn klachten (met hulp van de SGV) uiteindelijk resulteerden in een nieuw modem en restitutie van drie maanden abonnementsgelden. Gelukkig werd Michael Lek het bos ingestuurd en kocht Multikabel zijn voormalige internetpoot weer terug.
    In de afgelopen maanden, waarbij de regering steeds maar verbetering van koopkracht beloofde en mijn kosten onevenredig stegen, besloten we dus gebruik te maken van het aanbod om ook digitale telefonie er bij te nemen. Digitale televisie hoeft voor mij niet meer na een rampzalig proefabonnement van een jaar.
    Dus, toen dat dus gebeurd was (zelfinstallatie is een fluitje van een cent), dacht ik dat ik mijn borg wel terug zou krijgen.
    Blijkt hun administratie dus toch niet in orde te zijn.
    Ik wacht even af wat er gebeurd op mijn telefonische en webformulier klacht hierover. Ik heb ze al laten weten dat de Postbank mij helaas niet meer aan een kopie dagafschrift kan helpen.
    Ik heb wel een automatische ontvangstbevestiging van het webformulier gekregen, maar nog geen verdere reaktie.
    Ik ben eigenlijk vergeten te vragen of ze konden zien wanneer ik internetabonnee was geworden.
    TV is geloof ik vanaf 1979 of 1980 toe alle centrale antennesystemen het veld moesten ruimen.

    Groeten,

    Willem van der Leek
     
  6. Als dat niet lukt proberen via de zachte manier met behulp van de MGV.
    Als dat niet snel helpt en je bent lid van het Noord-Hollands-Dagblad via hun ombudsman. Dan gaan soms héél snel deuren open die anders gesloten blijven. (net als bij Kassa en Radar.)
     
  7. Dat is een goed idee Leonardo. Ik heb gelijk maar even dat webformulier naar de NHD-ombudsman ingevuld.

    Willem
     
  8. Ik heb ook Multikabel even op de hoogte gesteld dat ik deze kwestie bij de ombudsman van het Noord-Hollands Dagblad heb aangekaart.
     
  9. Lopen jullie niet een beetje al te hard van stapel?

    Ik heb contact gehad met MK en de zaak is gewoon nog in onderzoek.
    Ik neem aan dat dat je ook is teruggekoppeld anders is het niet erg netjes om daar doorheen te fietsen ook al duurt het je te lang.

    En ja Willem, ze weten pcs wanneer je je hebt aangemeld en je abo is geactiveerd. Dat de hele procedure 6-8 weken kost is idd wel lang. Daarover hebben we het laatste overleg gesproken en de toezegging gekregen dat dat zal worden bekort.
     
  10. Met excuus maar ik vind Multikabel in gebreke blijven en er een veel te lange tijd voor uittrekt.
    MK zou een goede administratie hebben van mensen die borg hadden gestord en daar hapert het kennelijk toch bij.
    Om dan een oude trouwe abonnee niet sneller te helpen vind ik belachelijk.
    Als ik maar even te laat betaald heb ik geen TV, radio, internet en telefoon meer! Dan verwacht ik andersom ook snelheid!

    Uiteraard is jouw positie een andere dan die van Willem maar soms help een breekijzer wonderbaarlijk. Ik weet dat Willem al een poos bezig is met zijn borg terug te krijgen en dat zijn geduld -terecht- op raakt.

    Ombudsmannen, rijdende rechters, kassa en radar zijn dan de aangewezen wegen om proberen een breekijzer in de trage gang te zetten. Vaak met opmerkelijk succes.

    Kortom imho loopt Willem niet te hard van stapel. Zowel Willem als ik zijn zeelieden geweest dus weten dat te hard van stapel lopen niet goed is. Maar zeelieden zijn ook recht door zee en houden niet van dit soort spelletjes. :wink:

    Prettig weekend to All!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina