1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Terugbetaling borg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wvdleek, 5 okt 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Even een vraagje.
    In juli ben ik ingegaan op het aanbod van Multikabel om over te stappen naar de Powerbundel (internet, radio/TV, telefonie). Ik heb daarbij die Panasonic telefoonset gekregen (waarde € 74,95) en heb zelf alles geïnstalleerd.
    In maart 1999 heb ik NLG 350,-- aan Multikabel betaald, zijnde NLG 250,-- borg voor het modem en NLG 100,-- installatiekosten.

    Ik weet dat er hevige discussies zijn geweest over terugbetaling van deze borgsom en dat Multikabel dat pas ging doen ofwel bij beëindiging van het abonnement ofwel bij het overstappen naar de Powerbundel.

    Zijn ze bij Multikabel zo snugger genoeg geweest om die borgbetaling in je clientdossier te vermelden en uit zichzelf terugbetalen of moet je ze hiervoor achter de broek aan zitten ? ?

    Vriendelijke groeten,

    Willem van der Leek
     
  2. Als je een telefoon hebt gekregen bij je powerbundel, dan heb je vermoedelijk een brief gekregen met een aanbod waarbij je de borg kon inruilen voor deze actie, dus voor in jouw geval blijkbaar een draadloze telefoon en misschien nog wat korting op het abonnement ???

    Normaal gesproken is hetgeen je extra krijg bovenop het normale power-bundel aanbod meer waard dan de hoogte van je borg-bedrag.

    Je moet die brief er even bijpakken voor de zekerheid om te zien hoeveel je totaal "kado" kreeg ter waarde van je borg.

    Verder:
    Weet je zeker dat dat borg-bedrag wat je noemt klopt ? In het verleden zijn ook aansluitkosten en andere kosten geweest, maar dat staat op je aanmeldformulier. Multikabel houdt van iedereen bij hoeveel borg er betaald is en als het goed is heb je een aanbod gehad waarbij je meer kado krijgt (aan winkelwaarde) dan je borg waard is.
     
  3. Cees,

    Ik heb het afgelopen jaar diverse keren een brief gekregen van Multikabel met betrekking tot de Powerbundel.
    Op 14 juni boden ze mij aan: Radio/TV, Internet, Telefonie voor een bedrag van Euro 64,-- per maand.
    Als trouwe klant (hoe kan het anders als je in hun gebied woont) deden ze mij een éénmalige aanbieding van dat Panasonic draadloos telefoontoestel met extra handset (t.w.v. € 74,95). Tevens ontving ik kostenloos een nieuw modem. Deze aanbieding was geldig tot en met 23 juni 2006.
    Ik zou zelfs nog een jaar gratis abonnementskosten kunnen krijgen voor mobiele telefonie. Aangezien ik prepaid mobiel bel heb ik dat niet genomen.

    Of het bedrag juist was ? ? Nou, volgens mijn financiële administratie dus wel. Vraag even na bij mensen die rond diezelfde tijd internetaansluiting bij Multikabel hebben genomen.

    En . . . er wordt met geen woord gerept over mijn toenmalig betaalde borg.

    Het 'kado' is een stuk minder waard dan de borg die ik betaald heb.
    De Panasonic telefoon is aan winkelwaarde omgerekend hooguit NLG 165,-- en dat is een stuk minder dan de door mij betaalde borg.

    En . . . op het aanmeldingsformulier was ook geen mogelijkheid om die telefoonset te weigeren, want die had ik eigenlijk helemaal niet nodig.

    Dat bedrag van € 64,-- per maand met eventueel 1 jaar gratis mobiel geldt nog steeds voor de Powerbundel.


    Willem van der Leek
     
  4. Heb je die brief nog met dat aanbod ?? Zou je hem in dat geval kunnen inscannen en mailen ?

    Wat wij gehoord hebben zou die brief met het 'telefoon-aanbod' (dus een gratis DECT telefoon) bedoeld zijn als inwisseling van je borg, dat had naar mijn mening duidelijk in die brief moeten staan. Dat aanbod is ook alleen verzonden aan een bepaalde groep klanten met een bepaalde hoogte aan uitstaande borg. Als daar de indruk gewekt werd dat je borg gewoon zou blijven staan is dat vreemd en ben ik wel benieuwd naar de tekst van die brief. Bij een normale power-bundel krijg je als kadootje 1 jaar gratis mobiele telefonie en dus geen DECT telefoon erbij.

    De (verkoop) waarde van dat aanbod van een DECT-telefoon zou hoger moeten zijn dan jouw uitstaande borg, wat ook wel logisch is omdat je de borg in geld normaal al terug kreeg als je een bundel-aanbod genomen had zonder die actie.

    Als het borg-bedrag niet in verhouding is volgens jou, dan moet je bij Multikabel even navragen bij klantenservice hoe hoog jouw uitstaande borg was en als dat anders is dan wat jij in je adminstratie hebt staan moet je dat melden.
     
  5. Ik zal de brief inscannen en ik heb ook nog de helft van het aanmeldingskaartje gevonden van Multiweb, waarop staat dat de borg NLG 250,-- en de installatiekosten NLG 100,-- was.
    Dagafschriften van 7 jaar geleden heb ik niet meer, maar ik heb een spreadsheet waarop ik mijn rekening bijhield. De datum van afschrijving was 30 maart 1999.

    Scans komen per email.

    Willem van der Leek
     
  6. Voor de meelezers (willem krijgt antwoord via email) :

    Ik kan uit die brief met aanbod inderdaad alleem maar concluderen dat dit niets met het 'borg-aanbod' te maken kan hebben en dat men je borg gewoon gaat terugbetalen omdat je nu een nieuw contract met telefonie hebt. We zullen verder bij MK navraag doen over deze actie.
     
  7. Cees,

    Staat er een termijn voor de terugbetaling van de borg zover je weet? Ik heb zelf begin september de family bundel genomen dus ik ga er van uit dat ik ook nu in aanmerking kom voor terugbetaling. Bij de helpdesk konden zij mij daar niets over zeggen....het is nml erg druk met de afhandelingen kreeg ik te horen dus het zou nog even kunnen duren (vandaag gebeld).

    mvgr,
    Sander
     
  8. Ik dacht geen vaste termijn, het kan wel eens een paar maanden duren voordat het afgerond is als ik zo de reacties van het laatste jaar zie. Vooral als je net een maandnota gehad hebt.

    Maar niet iedereen heeft een borg betaald, er zijn ook 'aansluitkosten' in rekening gebracht in de beginjaren zonder borg en ook aansluitkosten plus borg. En het borgbedrag is een aantal keren gewijzigd. Van 250 gulden in het prille begin tot veel minder later. Of je recht hebt op borgterugbetaling hangt dus af van die zaken. Helaas kun je meestal zelf moeilijk meer zien wat je vroeger betaald hebt. Je zou dat na kunnen vragen via de klantenservice, dan weet je wat je eventueel kunt verwachten.
     
  9. Ok, ik zal dat nog wel navragen dan. Ik ben 6 jaar geleden bij Sonera toen nog abonnee geworden en weet dat ik toen een borg betaald heb, (moet ik ook nog ergens een bankafschrift van hebben) en dat was iets van 300 gulden in totaal dus dat zal niet alleen aansluitkosten zijn geweest. Maar ik stuur wel even een mail naar de klantenservice om dat voor me na te kijken, dan weet ik het zeker.

    In ieder geval bedankt
     
  10. Klantenservice kan niet vinden dat ik ooit een borg heb betaald.
    Nu gaan zoeken of ik die afschriften nog heb.

    Willem van der Leek
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina