1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Foutmelding 0x800cccod

Discussie in 'Internet - Email' gestart door dennisroos, 4 okt 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zou in ieder geval de firewall aan laten staan, anders is de kans groot dat je binnen een korte tijd gehacked bent.

    Als je kabelmodem helemaal niet meer werkt kan men op afstand wel zien wat er aan de hand is, maar in dit geval denk ik is dat niet te zien, en is het zelf even resetten (uit/aan zetten) een snellere diagnose of het daaraan ligt.

    Controleer als je verbinding eruit ligt even of alle lampjes op het modem normaal branden (dus zoals hij in een werkende toestand eruit ziet) en zet hem daarna even uit en weer aan. Probeer als het modem weer helemaal is opgestart even of je "herstellen" kunt kiezen, of misschien werkt het internet voordat je dat doet al weer. Maakt dat allemaal niet uit en moet je echt de PC resetten voordat hij weer wat doet, dan kun je de PC bij jou thuis eens aansluiten.

    Als je dat doet hoef je verder aan de instellingen van de computer niets te wijzigen, het enige wat je moet doen is jouw kabelmodem even uit en weer aanzetten omdat een modem maar met 1 computer tegelijk wil praten. Als je een andere computer aansluit dan weigert hij die te accepteren. Als je het modem uit/aan zet is hij weer blanco en kun je de PC van je vader opstarten.

    Als je je eigen PC weer aansluit moet je dus ook weer even je modem uit/aan zetten !!
     
  2. OK, dank je wel!
    We gaan het e.e.a. testen en laten je de uitkomst weten.
    Veel dank tot zover!
     
  3. We hebben het volgende getest:

    Er kwam weer een foutmelding;
    We hebben de stroom van het kabelmodem gehaald;
    We hebben de stekker er na zo'n 20 seconden weer ingedaan;
    Er kwam weer verbinding;
    We konden weer internetten en e-mailen, dus zonder de PC opnieuw op te starten! (herstellen dus nieuw IP adres aanvragen lukte overigens wederom niet maar dat is waarschijnlijk omdat je alweer de LAN-verbinding tot stand hebt gebracht)

    Waar zou het probleem volgens jou dan in kunnen zitten?
     
  4. Kijk eerst eens of het misschien nu wel goed gaat na de reset van het modem.

    Het kunnen verschillende dingen zijn, het modem kan het probleem zijn, maar ook bijvoorbeeld je netwerkkaart. Als bijvoorbeeld het MAC-adres van de netwerk-kaart zou veranderen (normaal kan dat niet) door een fout, dan accepteert het kabelmodem de PC niet meer tot hij gereset wordt. Je kunt het MAC adres eventueel controleren op een status pagina van het modem, maar dan moet je even doorgeven welk modem het is.

    Wanneer het een Motorola Surfboard is kun je naar deze link surfen:
    http://192.168.100.1/address.html

    Daar zie je dan wat getallen en letters staan, maar je moet dan kijken wat er bij "Known CPE MAC Address" staat, dan op de onderste regel, daar staat achter "Learned". Het MAC address is bijvoorbeeld 00:15:FA:EA:51:48 en dat hoort altijd hetzelfde te zijn (in jullie geval staat dat dus iets anders) Dus na elke reset van het kabelmodem als je weer problemen hebt zou je steeds hetzelfde moeten zien staan daar.

    Om vast te stellen of het probleem in je modem zit of in je pc of kabel lijkt het me het handigste om toch de PC even bij iemand anders te testen en omgekeerd een andere pc of laptop op het 'verdachte' modem aan te sluiten.

    Maar nogmaals, even afwachten of je probleem al niet is verdwenen na het resetten van het modem (of hadden jullie dat al vaker gedaan in het verleden?)
     
  5. Ik heb afgelopen vrijdag een extra netwerkkaart in de PC geplaatst. Tot op heden is de foutmelding niet meer teruggekomen. Hopen maar dat een defecte netwerkkaart oorzaak is van het probleem! Mocht de foutmelding toch weer terugkomen dan meld ik me weer.
    In ieder geval hartelijk bedankt voor alle hulp!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina