1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Foutmelding 0x800cccod

Discussie in 'Internet - Email' gestart door dennisroos, 4 okt 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedemiddag,

    Ik heb problemen met diverse foutmeldingen die steeds weer terugkeren (ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van):

    Het maken van de verbinding met de server is mislukt
    Account POP quicknet.nl
    Server SMTP quicknet.nl
    Protocol SMTP Poort 25 beveiligd SSL (nee)
    Sockersfout 10060
    Foutnummer 0x 800CCCOE

    Het maken van de verbinding is mislukt
    Server Protocol POP3
    Poort 110 beveiligd SSL (nee)
    Sockersfout 11001
    Foutnummer 0x 800CCCOD

    Het maken van de verbinding is mislukt
    Account POP quicknet
    Server POP quicknet
    Protocol POP 3 port 110 beveiligd SSL (nee)
    Sockersfout 10060
    Foutnummer 0x 800CCCOE

    Als ik op de PC werk is er niets aan de hand en kan ik gewoon internetten (Internet Explorer) en e-mailen (via Outlook Express). Ben ik echter even een tijdje weg van de pc, dan verschijnt de bovenstaande foutmelding. Ik moet dan de PC weer opnieuw opstarten. Dan gaat het vervolgens weer een tijdje goed, maar dan is het na verloop van tijd (soms na zo'n een half uurtje van de pc te zijn weggeweest, soms ook na langere tijd, kortom geen pijl op te trekken) weer raak.
    Ik heb al veel aangedragen oplossingen geprobeerd (AVG virusscanner verwijderd, Windows firewall uitgezet, instellingen in Outlook Express gecontroleerd, e-mailaccount in Outlook Express verwijderd en weer opnieuw aangemaakt, zelfs de hele pc geformatteerd maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem!
    Kan iemand mij s.v.p. helpen?

    Dank !
     
  2. Als je die foutmelding krijgt, werkt je internet dan nog wel op die PC ?
    De melding zegt dat hij geen verbinding kan maken met de server, dat zou een instellingen probleem kunnen zijn, maar die heb je niet gewijzigd. Kan het zijn dat je netwerk-kaart bijvoorbeeld in slaapmode gaat ?? Misschien moet je eens bij de energie-settings kijken in dat geval.

    Als je op de PC blijft werken gaat het dan ook mis na een tijdje, of alleen als hij een tijdje niets staat te doen ? (Ofwel kan het iets met screensaver of power of energie-spaarmode te maken hebben ? - zie hierboven)
     
  3. Als mijn vader (want die heeft het probleem...) die foutmelding krijgt, werkt internet (hij heeft Internet Explorer meestal naast Outlook Express open staan) ook niet meer en moet hij de PC noodgedwongen opnieuw opstarten waarna alles weer wel werkt.
    Als mijn vader op de PC blijft werken is er NIETS aan de hand, het probleem doet zich pas voor als hij een tijdje niets staat te doen!
    Als ik op mijn PC de energiebeheer-instellingen (configuratiescherm) vergelijk met die van mijn PC, dan is op mijn PC bij tabblad inschakelen een de optie Slaapstand inschakelen aangevinkt en bij mijn vader niet. Bij het tabblad energiebeheerschema's staat bij hem beeldscherm uitschakelen op 20 minuten, bij mij op nooit. Verder staat bij mijn vader gek genoeg een optie minder bij het tabblad Geavanceerd nl. "als ik de slaapknop van de computer indruk" (staat bij mij op Stand-by inschakelen).
    Zou dit de oplossing van het probleem kunnen zijn?
     
  4. hmm, lijkt me een probleem van de netwerkkaart instelling dan.

    Of een andere optie: hij gebruikt toch niet een USB verbinding met zijn kabelmodem ?? Er zijn modems waarbij dat zou kunnen, maar ik ga er nu even van uit dat het via een netwerk-kabel gaat.

    Je moet eens kijken of je kunt zien wat er met de netwerk-kaart gebeurt als het na een half-uur niet meer werkt.

    Als je een netwerk-icoontje in je systeem-tray rechtsonder het scherm hebt kun je daar eens rechts op klikken en "status" aanklikken. En dan eens kijken of hij nog werkt. Mocht hij uitgeschakeld zijn kun je daar op 'herstellen' klikken.

    Mocht je dat netwerk-icoontje niet hebben, dan moet je even naar het configuratie-scherm en dan netwerk gaan (klik op START, daarna op Configuratiescherm, daarna op Netwerkverbindingen).
    Daar kun je ook je netwerkkaart zien staan, klik-rechts hierop en dan weer status.

    De energie-instellingen van de netwerk-kaart heeft niet veel te maken met de standby settings denk ik. Je kunt die energie-settings ook vinden bij die netwerk-status die ik hierboven beschreef, als je dat status-venster voor je neus hebt moet je op "eigenschappen" linksklikken, je krijgt dan een nieuw venster. Bovenin dit venster zie je het type netwerkkaart staan, met daarachter een knop "Configureren". Als je daar op klikt zie je een aantal tab-bladen. De meest rechtse is 'energiebeheer' en daar kun je aanvinken of de netwerkkaart mag worden uitgeschakeld om energie te besparen.

    Misschien is dit helemaal niet de oorzaak, maar het zou best kunnen. Dus controleer dat eerst even. Mocht het toch een USB verbinding zijn, die kan ook uitgeschakeld worden om energie te besparen....

    Of gebruikt hij een draadloze router of zo, want daar kan het ook optreden, maar da's een heel ander verhaal.
     
  5. Hij gebruikt niet een USB verbinding met zijn kabelmodem, gaat dus gewoon via een netwerk-kabel.

    Hij gebruikt ook geen draadloze router.

    We hebben de energieinstellingen aan elkaar gelijk gezet en tot op heden lijkt het goed te gaan (maar we juichen niet te vroeg!). Of het hieraan ligt is dus nog maar de vraag.

    Mocht de foutmelding toch weer terugkomen, dan meld ik mij weer even OK?

    Zou het ook nog kunnen zijn dat de netwerkkaart kapot is? Bij "hardware" geeft de PC aan dat deze naar behoren werkt maar ja, geeft dat een garantie dat dat ook echt zo is?

    Dank voor de uitstekende service!
     
  6. Helaas, bijna een hele dag geen last gehad, en ja hoor toch verschijnt daar de foutmelding weer... Toch te vroeg gejuicht...
     
  7. Vreemd, en is er ondertussen niets gewijzigd in die instellingen als je ze nog een keer bekijkt ?

    En wat zie je als je (als hij fout is) de status van je netwerk-kaart ? Is die uitgeschakeld bijvoorbeeld en gaat het dan werken als je "herstellen" klikt ?
     
  8. Weer een foutmelding gehad. Heb met m'n vader telefonisch doorgenomen wat hij ziet:

    Start -> Configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> LAN Verbinding -> Rechtermuisknop -> status
    Hij constateert dat er nog steeds verbinding is! Als hij vervolgens op herstellen klikt geeft de PC na zo'n 20 seconden de melding dat de actie niet kan worden uitgevoerd en het IP adres dus niet kan worden vernieuwd (+ "neem contact op met de netwerkbeheerder").
    Als hij dan vervolgens weer Internet Explorer opstart kan hij geen contact met het internet krijgen en hij kan ook geen e-mail ophalen. Opnieuw opstarten dus maar weer...
    Het wordt al vreemder?
     
  9. Als "herstellen" niet lukt is er in ieder geval een probleem met je netwerkverbinding, bijvoorbeeld de netwerk-kaart, de kabel of misschien zelfs met het kabelmodem. Normaal zou je dan een nieuwe lease krijgen (je ip-adres wordt dan vernieuwd)

    Vraag:
    - Zit er een router tussen de PC en het kabel modem ?
    - Wordt er een firewall gebruikt (software in de PC) ?

    Als de verbinding dus is weggevallen, en je laat de pc gewoon aanstaan, haal de spanning dan eens uit het kabelmodem zodat alle lampjes uit zijn (dus niet het standby-knopje op het modem mocht dat erop zitten) en zet het modem daarna weer eens aan. Als het modem dan is opgestart, heb je dan wel verbinding of maakt het niets uit ??

    Als dat niets uit maakt, is het dan mogelijk om eens met een andere computer te testen of die hetzelfde probleem heeft ? Of de computer eens mee te nemen naar een ander en kijken of het probleem mee gaat ?
    Op die manier kun je vaststellen of het in de PC zit of in de kabels/router/modem combinatie. En je weet dan het snelste waar het probleem verder gezocht moet worden. Je hebt nu veel mogelijkheden waarvan er al een aantal getest zijn.

    Als het probleem in de PC zit kan het nog van alles zijn, van een defecte netwerkkaart die stopt als hij te warm wordt bijvoorbeeld, tot aan instellingen in een firewall of virus/trojan besmetting etc.etc.
     
  10. - Er zit geen router tussen de PC en het kabel modem

    - Er wordt gebruikt gemaakt van de standaard Windows firewall. Deze hebben we volgens mij al eens uitgezet, maar de foutmeldingen bleven.

    Een virus/trojan besmetting lijkt mij sterk, omdat vorige week de pc geformatteerd is en alle software opnieuw is geïnstalleerd. Bovendien is de PC van de week nog met de MacAfee virusscanner helemaal doorgelicht: geen virus/trojan gevonden.

    Kan Multikabel eenvoudig onderzoeken of er iets mis is met het kabelmodem?

    Als we zijn PC bij mij thuis aansluiten, moet ik dan testen met mijn Multikabel gegevens (dus mijn instellingen op zijn PC zetten) of zijn gegevens blijven gebruiken via mijn kabelmodem?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina