1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe profielen per 1 november 2006

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door BenJ, 28 sep 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook problemen

    Ook ik heb na de nieuwe snelheidsupgrade veel problemen.

    Modem: Motorola SBV5120E Surboard
    Downstream = Signal to Noise Ratio 33 dB
    Upstream = Power Level 44 dBmV
    Abbo = Power

    De snelheid is niet meer stabiel. Op een dag gaat het een tijd goed en dan ineens is alles weer traag om het volgende moment weer snel te zijn.

    Upload valt dan terug naar 50 kbs en download naar 400 kbs.

    Ook in de modemlog zijn er sinds die tijd veel foutmeldingen gekomen.

    Deze komen regelmatig terug en de regel die in vet staat daarmee vult de log zich langzaam. Voor de snelheidsupgrade had ik deze meldingen niet en had ik ook nooit problemen.

    061125145154 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061125133452 5-Warning TSM: TxError WatchDog - Restart Upstream
    061125133452 5-Warning HAL: Overcoming Tx Error (reseting the US - DMA)

    En als ik het modem met de stekker eruit en dan er weer in opstart verschijnt o.a deze melding ook altijd:

    Configuration File CVC Validation Failure

    Dus helpdesk gebeld en er zou iemand van de TD naar kijken. De helpdeskmedewerker gaf aan dat mijn modem al 9 dagen online was. Toen ik melde dat ik hem net nog opnieuw had gestart kreeg ik alleen maar te horen dat zij geen problemen zag en ook die foutmeldingen niet zag. Voor de zekerheid het MAC adres van het kabelmodem gecontroleerd of ze wel naar de juiste zat te kijken en volgens haar wel.

    Na een paar dagen maar weer gebeld want niets meer gehoord en probleem blijft. TD had er naar gekeken en was niets vreemd tegen gekomen.
    Ik kon een monteur langs laten komen maar als hij niets kon vinden moest ik de kosten daarvoor betalen, dus maar gedaan. Een paar dagen leek het probleem weg maar helaas is het na 2 dgn weer terug. Ik had de afspraak al afgezegd omdat ik de monteur niet voor niets wilde laten komen.

    Maar nu de grote vraag wat moet ik nu. Het probleem is niet constant aanwezig dus als er iemand langskomt zul je zien dat alles net werkt en gaat hij weer en kan ik de kosten betalen. De Helpdesk laat je een snelheidsmeting doen maar ook dat is een momentopname en als die op dat moment goed is krijg je direct te horen dat het probleem niet bij multikabel ligt en krijg je allen de standaard antwoorden te horen.

    - Veilige modus testen
    - Firewall uit
    - router er tussen uit.

    Al die dingen doe ik al standaard als ik ga bellen en ik heb dit probleem met verschillende pc's ook al zijn deze rechtstreeks verbonden zonder router. Maar voor de upgrade geen problemen dus vind ik het niet meer dan fair als multikabel na de sneldheidsaanpassing coulanter moet zijn. Ik weet nu echt niet hoe ik mijn probleem kan oplossen zonder daar een rekening voor te krijgen en hoe ik kan aantonen dat ik problemen heb. Maak welk elke keer een printscreen van de verbindingsmeter als deze weer traag is met vermelding van datum en tijd maar dan zal ik verder wel niets mee kunnen omdat zij dan niet 100% zeker weten wat de eventuele belasting is op het moment van testen.
     
  2. hmm, lastig probleem.
    Om te beginnen: wat is je postcode, misschien zitten er meer van soortgelijke klachten in jouw buurt ?
     
  3. Dit is inderdaad een lastig probleem, eentje om gek van te worden. Zit zelf in de IT dus weet voldoende om dingen uit te sluiten maar deze kan ik tot op heden niet oplossen.

    Postcode = 1486 MK

    Had op internet nog gezocht op type kabelmodem en betreffende type daar lees je wel veel dat er meer gebruikers zijn meer terugvallende snelheden. Zijn dan wel bij andere kabelmaatschappijen maar toch mogelijk dat er een bug in de firmware zit die met de nieuwe snelheid pas naar boven komt. Ik blijf erbij dat die foutmeldingen in de log niet voor niets verschijnen en bij mij blijft een Time Out toch een duidelijk omschijving van een vertraging/verstopping van de lijn.

    Wat mij ook opvalt met de verbindingsmeter is dat als je een test doet de Download meestal wel vloeiend loopt maar de upload test met schokken. Vaak verschijnt er in het grafiekje met die rode lijnen niet een constante rode lijn maar komt er ruimte tussen dus of er even geen goed ontvangst is. Hij loopt dan wel door en ondanks dat is op dat moment de totaal van upload wel weer goed.

    Zelf heb ik het gevoel dat het probleem meer aan de upload kant ligt maar dat is een kwestie van mijn gevoel.
     
  4. De schokkerige upload die je met vermoedelijk de MGV-Verbindingsmeter ziet moet je niet teveel aandacht aan schenken. Deze tool werkt niet zo heel goed meer na de laatste paar snelheid upgrades zegt mijn gevoel. Beter is het om op http://speedtest.quicknet.nl de realtime speedtest te doen een aantal keren achter elkaar. Upload testen door een lange file te uploaden naar je homepage of zo, hoewel je dan weer erg afhankelijk bent van de drukte op de homepageserver.

    Voor download-tests zijn veel testers of websites niet meer goed geschikt omdat het databestand gewoon te klein is voor de huidige snelheden. Beter is het om over een wat langere tijd een bestand van een snelle server binnen te halen waar weinig tussenstations (die vertraging kunnen geven) tussen zitten.

    De meldingen in je log zeggen mij ook niet zoveel, ik zal eens kijken of ik hier wat navraag naar kan doen. Ik laat dat nog wel horen. Ik heb zelf een motorola 5100 en daar staan geen vreemde 'critical' errors in het log. Wel wat warnings van tijd-tot-tijd maar die zijn 'non-critical'.
     
  5. Re: Ook problemen

    Nog even voor de zekerheid:

    Bedoel je niet een CRC Validation ?? Of staat er echt CVC ?
     
  6. Re: Ook problemen

    Even met knippen en plakken maar er staat echt CVC
    Configuration File CVC Validation Failure

    Log op dit moment:
    061125161454 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061125145154 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061125133452 5-Warning TSM: TxError WatchDog - Restart Upstream
    061125133452 5-Warning HAL: Overcoming Tx Error (reseting the US - DMA)
    061125071752 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061125024205 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061124214819 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061124202134 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061124200804 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061124191404 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061124183618 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    061124085116 7-Information SNMP: Working in SNMP V1/2c Only NmAccess mode
    061124085114 7-Information INITIALIZATION COMPLETE - MODEM IS OPERATIONAL
    061124085114 4-Error E207.0 Configuration File CVC Validation Failure
    061124085113 7-Information REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
    061124085113 7-Information B401.0 Authorized
    061124085113 7-Information REG: Capability type <12> isn't supported by CMTS
    061124085113 7-Information Registration file - downloaded
    061124085109 7-Information Trying to download Configuration file ...
    061124085109 7-Information Time of day - retrieved
    700101000124 7-Information DHCP - parameters acquired
    700101000124 7-Information DHCP: ACK: Setting (*) CM TFTP Boot file: HSD_PowerVoice.bin
    700101000124 7-Information DHCP: Setting CM IP address to: 10.18.33.13
    700101000124 7-Information DHCP: Setting (*) CM Syslog Server address to: 0.0.0.0
    700101000124 7-Information DHCP: Setting (*) CM Time Server address to: 172.31.254.162
    700101000124 7-Information DHCP: Setting (*) CM Subnet mask to: 255.255.248.0
    700101000124 7-Information DHCP: Setting (*) CM Gateway address to: 10.18.32.1
    700101000124 7-Information DHCP: OFFER: Setting (*) CM TFTP Boot file: HSD_PowerVoice.bin
    700101000124 7-Information DHCP: Setting (*) CM TFTP Server address to: 172.31.254.162
    700101000124 7-Information DHCP: Offered (*) CM IP address to: 10.18.33.13
    700101000120 7-Information Trying to register through CMTS...
    700101000120 7-Information SYNCHRONIZED - 314000000 Hz , ucd 2
    700101000118 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000118 5-Warning SYNC: US Gain wasn't found in cache
    700101000116 7-Information Starting Ranging On Channel 2
    700101000116 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000116 5-Warning SYNC: US Gain wasn't found in cache
    700101000115 7-Information Starting Ranging On Channel 1
    700101000110 7-Information Downstream Locked - Collecting Upstream Information
    700101000108 7-Information Scanning frequency 314000000Hz
    700101000108 3-Critical U02.0 UCD invalid or channel unusable
    700101000108 3-Critical R03.0 Ranging Request Retries exhausted
    700101000107 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000106 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000106 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000105 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000104 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000103 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000102 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000102 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000101 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000100 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000059 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000058 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000058 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000057 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000056 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000056 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000055 5-Warning SYNC: US Gain wasn't found in cache
    700101000054 7-Information Starting Ranging On Channel 4
    700101000054 3-Critical R03.0 Ranging Request Retries exhausted
    700101000053 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000052 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000052 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000051 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000050 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000050 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000049 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000048 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000047 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000046 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000045 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000044 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000044 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000043 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000042 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000042 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000041 5-Warning SYNC: US Gain wasn't found in cache
    700101000040 7-Information Starting Ranging On Channel 3
    700101000040 3-Critical R03.0 Ranging Request Retries exhausted
    700101000040 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000039 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000039 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000038 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000037 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000036 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000035 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000035 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000034 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000033 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000033 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000032 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000032 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000031 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000030 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000030 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
    700101000029 5-Warning SYNC: US Gain wasn't found in cache
    700101000029 7-Information Starting Ranging On Channel 2
    700101000029 3-Critical R03.0 Ranging Request Retries exhausted
    700101000028 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
     
  7. No Ranging Response received, T3 timeout
    ExplanationThe cable modem sent a Ranging Request (RNG-REQ) message as part of its initial ranging process, but did not receive a Ranging Response (RNG-RSP) message from the CMTS within the T3 timeout period. The cable modem will adjust its upstream transmit power and send another RNG-REQ message, up to the maximum of 16 successive attempts, or until it reaches the maximum transmit power level. This error message is DOCSIS event message is R02.0, Ranging Request.

    The CVC validation failures are USUALLY due to the modem trying to update its firmware without being properly prepped for it.
     
  8. Beschrijving van de foutmeldingen kan ik niet erg veel helaas. Ik kan er niet uit halen of dit normaal is of dat het om een error gaat.

    De firmware is duidelijk maar dan is de vraag of dit standaard is dat multikabel hier een geen aanpaste firmware voor heeft of dat hier iets niet goed gaat.

    Beide vragen zijn voor mij lastig te beantwoorden aangezien ik de technische kant van multikabel niet ken en daarom niet weet of deze meldingen goed of slecht zijn. :?

    En om 08:20 was het weer super traag. Hier een screenshot van verbindingsmeter.
    http://img208.imageshack.us/my.php?image=verbindingsmeterls1.jpg

    Nu is de grafiek van de download weer zeer rommelig met een resultaat van een download snelheid van slechts 293 kbps

    Daarna nogmaals de test uitgevoerd en hier zie je duidelijk tijdens de meeting hoe rommelig de grafiek is.
    http://img19.imageshack.us/img19/7492/verbindingsmeter2ag5.jpg

    met dit als resultaat.
    http://img205.imageshack.us/img205/1383/verbindingsmeter3yf6.jpg

    Download gedaald naar 125 Kbps

    En straks is de download weer gewoon normaal :?:
     
  9. Vraag als je de helpdesk belt of de helpdeskmedewerker het modem daar vandaan even wilt resetten. Het oude profiel bleef bij mij ook hangen, en bleef ook hangen als ik het modem resette. Toen de helpdesk dat deed vanaf daar ging het wel goed... Bleek overigens ook bekend probleem te zijn.
    Reden waarom ik denk dat jij dit zelfde probleem hebt is omdat de helpdesk je modem ook niet goed meer kan uitlezen, dat raakte zichtbaar toen jij het modem had gereset, maar hij volgens de helpdesk niet was gereset....

    succes!
     
  10. Dat is een goede tip. Ik heb inmiddels de helpdesk gistern gebeld en toch maar monteur laten komen want gistern was hij zo traag en weer kon de helpdesk niets vinden. Dus morgenochtend komt een monteur langs en laat hem nu maar komen want om hem weer af te zeggen met het risco dat het weer niet goed gaat.

    Zal deze tip aan de monteur doorgeven en hoop dat wij tot de oplossingen kunnen komen. Ik hou jullie op de hoogte.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina