1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe profielen per 1 november 2006

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door BenJ, 28 sep 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik denk dat het misschien wel eens zo kan zitten (dit is een eigen gedachtenspinsel en geen officiele informatie van Multikabel of zoiets):

    Deze "oude" modems gebruiken het US-DOCSIS platform wat naast het EURO-DOCSIS platform draait. Het kan best zijn dat in jouw gebied er weinig US-DOCSIS gebruikers zijn waardoor jouw snelheid normaal is. In andere gebieden zitten misschien meer klanten op dit systeem waardoor dit "voller" zit en waardoor de individuele snelheid instort nu die klanten gezamelijk meer snelheid hebben gekregen.

    Het is niet zo dat het US-DOCSIS systeem de snelheid niet aankan, maar doordat er meer bandbreedte nodig is met hogere snelheid en dus ruimte moet maken op een segment, moet je dus een aantal mensen overzetten naar een ander kanaal als een segment al vrij vol zit.
    Daarvoor heb je dus andere modems nodig omdat je mensen die nu nog een US-DOCSIS modem hebben niet kunt overzetten naar een EURO-DOCSIS kanaal stel ik me zo voor.

    Het is dan dus niet nodig om alle modems om te ruilen, maar een aantal 'batches' is dan voldoende om weer lucht te krijgen op het bestaande US-DOCSIS systeem.

    Een aantal mensen met een Future modem heeft een nieuw modem gekregen, maar misschien nog niet allemaal geactiveerd waardoor er nu nog niet voldoende "lucht" is gekomen voor de rest.
     
  2. het zou zo maar kunnen. :)

    de enige info die ik je verder kan geven is het volgende.
    Ik woon in hoofddorp (pax een wat oudere wijk) ik weet van veel buren dat er veel in mijn omgeving tergelijkertijd op multikabel zijn overgestapt/hebben genomen. de meeste hebben dus ook zo'n witte motorola modem (type weet ik niet).

    tot nu toe heb ik nog niemand in mijn directe omgeving gehoord met klachten over de snelheid?

    heb je iets aan deze info voor je eigen "gedachtenspinsel" ? :D
     
  3. Op 30/10 ben ik op de centrale geswitched ivm load balancing (bleek achteraf) en had een steeds afvallende verbinding en matige ned1, 2 en 3 tv. Zeer irri als je ook telefoon (met power) hebt en niet kunt bellen. Gelukkig de speedtest in de tijd gelogd. Gebeld met helpdesk en direct begrip. Op 2/11 nieuwe modem gekregen geschikt voor -bericht hierboven- probleem op te lossen. Inmiddels hoor ik van collega's dat massaal de modems worden vervangen (rond denhelder) en de wachttijd daarvoor is opgelopen tot 3 weken.
     
  4. In iedergeval is mijn snelheid nog steeds niet het zelfde als ik voor de upgrade had dus ik denk zelf dat er iets stuk is misschien wel in de wijkkast en mijn probleem trad al twee weken op voor de verhoging.
    Natuurlijk kan het ook zo zijn dat er werkzaamheden geweest zijn voor de upgrade mogelijk te maken en dat ik daar last van heb.
    Wat Cees zegt zou 1 van de gevolgen kunnen zijn.
    Op 16 november komt er een monteur langs dan kan hij het zelf constateren dat er iets niet inorde is met mijn verbinding.
    Tot dan is het doorsukkelen met deze instabiele lage snelheid.
    Vanmiddag toen technische dienst belde en om een speed test vroeg had ik 4700 / 515 nu is het weer 3200/ 270 dus ik moet nog even geduld hebben tot 16 november.
     
  5. Hallo Mayo,
    eindelijk dan vandaag mijn nieuwe modem opgehaald bij het postkantoor.
    Even oude modem afmelden en daarna het nieuwe modem installeren.
    Ha, ha, de nieuwe poweradapter paste niet op niet op het modem.
    Na ca. een kwartier eindelijk de helpdesk die mij wist te vertellen, dat er bij het modem geen poweradapter zat maar dat deze was ingebouwd in het modem. Verteld, dat ik wel het verschil wist tussen een poweradapter en een stroomkabeltje. Nog eens bij de collega's vragen en ja ik had een verkeerd modem ontvangen. Er wordt een nieuwe toegestuurd.
    Mijn profiel werd even gereset en het oude modem werkt weer.
    Wordt vervolgd.......

    Groetjes,
    Cees
     
  6.  
  7.  
  8. haal nieuwe snelheid ook niet

    vandaag ( zondag 17.00h ) haal ik maar 3.1 mbps kom absoluut niet aan de beloofde 7 mbps , ook valt mijn verbinding steeds weg .... maar volgens de helpdesk....alles draait ....

    power abbo , voor de nieuwe snelheden had ik gem 4.7 mbps download.


    modem :motorola
    Software Version: SB4200-0.4.4.2-SCM01-NOSH
    Hardware Version: 1
    MIB Version: II
    GUI Version: 1.0
    VxWorks Version: 5.3
     
  9. Volgens mij zijn ze er redelijk makkelijk in, als je je snelheid niet haalt.. Dan komt er meestal wel een monteur langs..

    Anders gewoon blijven bellen net zo lang tot er 1 langskomt...
     
  10. [quote="mayo
    [/quote]Tja ja een makkie met multikabel ?@#$%^,
    Maar jij zit eindelijk rond de 800 als is het na veel gezeur pijn en moeite.
    Voor mij komt as donderdag 16 nov D-Day dan kan ik eindelijk mijn gelijk halen en laten zien wat de problemen zijn aan de monteur.
    Tot dan nog effe stoffel op internet.
    Gr.
    Mayo[/quote]
    Hallo Mayo,

    Nou ja een makkie was het nu ook weer niet, na een uurtje of twee en een paar onzinnige antwoorden kwam de stoom echt wel uit mijn oren.
    Hoewel ik bij de speedtest de snelheid wel haal, blijft bij de download uit de newsgroepen de snelheid wel fluctueren. Hij ligt evenwel hoger dan in het verleden. Ik had ook nog al last van afbreken in het verleden.
    Ik heb nu een Scientific Atlanta cominatie modem. Afwachten hoe het gaat als ik echt serieus wat data download.

    Groetjes,

    Cees
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina