1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe profielen per 1 november 2006

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door BenJ, 28 sep 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb hier (1906) nog steeds niet het nieuwe power profiel. In tegen deel zelfs het lijkt of ik zelfs snelheid ben verloren normaal had ik rond de 600 Kb/s en nu geeft speedtest.quicknet.nl waardes ergens tussen de 400KB/s en de 520 KB/s. Ik heb het modem al een paar keer gereset door het stroom er af te halen.
     
  2. Wat voor merk/type modem heb je ?

    Als het een oud type modem is (US-Docsis) haal je geen hogere snelheid en krijg je binnenkort een nieuw modem met de post. Mijn zwager kreeg vandaag ook een nieuw modem binnen. Die had een Future geloof ik.
     
  3. Ik heb een scientific atlanta webstar modem voor internet en telefonie dus dat is volgens mij een modem die de nieuwe snelheden zou moet kunnen halen.
     
  4. Ik wil even melden dat de vorige keer toen er verhoogd werd ik veel problemen gehad heb uiteindelijk zat ik op 577 down en 114 omhoog.
    nu is het 2 nov en ik heb weer gezeur met de snelheden.
    al een aantal dagen is mijn download gezakt naar 437 en fluctueert heel erg nog verder omlaag of soms omhoog maar hoger als 537 komt ie echt niet.
    nu zit ik met mijn power dus op 437 grrrr,.....
    Stroom is er al af geweest maar het blijft het zelfde.
    Wie heeft advies......
     
  5. Nadat je een alle kabeltjes hebt gechecked, je modem nogmaals hebt herstart en het probleem nog hebt..

    De helpdesk bellen, die kunnen je modem doorlichten..
     
  6. Zoals Thomas al schreef inderdaad even de helpdesk bellen, misschien is er met configuratie van je modem wat misgegaan. Die modems kunnen ook 20Mbit abbonnementen aan, dus het zou geen probleem hoeven te geven.

    Maar je moet wel even zeker maken dat niet een component bij jou thuis de snelheid niet aan kan. Een slecht-type router bijvoorbeeld die instort. Oudere types routers die maar een 10Mbit ethernet ingang hebben, zullen de 7Mbit nooit kunnen halen bijvoorbeeld. Je kunt dan beter even testen met de PC rechtstreeks op het modem aangesloten. (vergeet dan niet de firewall op je PC). En het modem even uit/aan zetten als je van router naar PC wisselt en later als je weer terugwisselt ook weer. (het kabelmodem accepteert maar 1 aangesloten apparaat en moet even gereset worden)
     
  7. Hallo Mayo,
    Na de upgrade is nog niet alles stabiel heb ik de indruk.Ik heb ook nog geen nieuw modem en een 'oude' e-tech rtbr03 met draadjes.
    Bij mij fluctueert de downloadsnelheid ook nog al, het lijkt wel een alpenrit
    in de tour de france, hoewel op dit moment boven de 600.Als ik een speedtest doe op mijn ene computer kom ik tot 700, bij mijn andere niet boven de 400.
    Hier heb ik al een nieuwe ip renew gedaan, de draadjes verwisselt maar zonder resultaat.

    Het downloaden uit bv al.binaries. cores en nl gaat nu wel als een ........

    Groetjes,

    Cees
     
  8. ik heb zo'n witte motorola die ik drie upgrades geleden kreeg want toen waren er ook problemen.
     
  9. ben dus niet de enige met een flucturerende verbinding.
    Jou snelheid van 600 tot 700 haal ik bij lange na niet.
    De ervaring leert dat het wel weer over zal gaan teminste dat is mijn ervaring na upgrades.
    Maar ik ga toch bellen met de helpdesk nou alleen even hopen dat er niet weer zo'n lichtpuntje zit op de helpdesk.
     
  10. Sommige modems hoeven niet vernieuwd te worden, maar de 'witte motorola' en 'future' modems vermoedelijk wel, maar je moet dan even je type modem doorgeven. Als je met de browser naar je modem gaat (niet bij een future) kun je het type ook zien :
    http://192.168.100.1/mainhelp.html
    of als dat niet werkt:
    http://192.168.100.1 en dan naar de 'help' pagina, daar zie je een software versie staan waar ook het type motorola bij staat (bij mij is dat SB5100E bijvoorbeeld)

    En dan de speedtest, waar doe je die ??
    Want als je hem op bijvoorbeeld www.speedtest.nl doet dan heb je kans dat het test-bestand te kort is waardoor de meting niet goed stabiel is.
    Probeer het alleen op http://speedtest.quicknet.nl/ en kies dan wel het juiste abonnement anders krijg je een te kort bestand.

    Zie je nog steeds een verschil tussen meerdere computers, dan duidt dat op een lokaal "probleem" bij jou thuis, want als je internet verbinding zelf slecht was dan waren alle computers even traag. Maar die E-tech router kan ook bijvoorbeeld te traag zijn. Even testen met je snelste computer zonder de router geeft dan een betere indicatie.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina