1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eigen mailserver instellen - fout 412

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Ardana, 25 sep 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. L.S.,

    bij het instellen van het forwarden van e-mail voor ardana.homeip.net op de service site krijg ik de volgende foutmelding:
    Ik heb 't gister en vandaag meerdere malen geprobeerd maar dit mocht niet baten (steeds dezelfde melding.)

    Voor mijn vakantie, begin september, had ik dit al werkend. Ik ben echter vergeten te controleren of ez-ipupdate m'n ip-adres had bijgewerkt bij dyndns.org tijdens het uitzetten van m'n server. Dat bleek niet het geval waardoor de registratie van ardana.homeip.net verlopen was. Dit is inmiddels hersteld. Het mx-record naar mx.multikabel.nl is ook weer ingesteld.

    Het lijkt erop dat de service site een hekel heeft aan sub-domain namen. (ardana.homeip.net ipv homeip.net).

    Kan dit kloppen? Of is 't een bug? En indien het laatste kan ik dat melden bij MK of ondersteunen ze deze dienst officieel nogsteeds niet? (En waar kan het dat officieus gemeld worden :wink: )

    Houdoe,
    Ardana.
     
  2. Subdomeinen is geen enkel probleem, ik gebruik er verschillende. Maar deze melding lijkt meer op het invoeren van een fout teken. Staat er niet ergens een spatie of zo tussen ??

    Je MX staat zo te zien goed als ik hem opzoek.

    Als de invoer gelukt is duurt het overigens nog een aantal uren voordat alles gaat werken, je moet dat even afwachten.
     
  3. Ik heb 't net nog een keer geprobeerd. Expliciet de domeinnaam ingetikt om rare tekens te voorkomen uit een cut-and-paste. Helaas zelfde melding :( Ik weet niet wat ie geeft als jij 't probeert (hij vraagt om een bevestiging voordat 't doorgevoerd wordt).
     
  4. hmm... er gaat inderdaad iets fout. Als ik jouw domein invul of voor mezelf een ander subdomein erbij probeer te zetten krijg ik dezelfde foutmelding.....

    Ik heb inmiddels de vraag uitgezet bij onze contactpersoon bij Multikabel hiervoor of die eens kan kijken of er iets mis gaat.

    Zodra ik iets hoor laat ik het hier wel weten, je hoeft dus niet de helpdesk te bellen omdat die je toch niet gelijk een antwoord hierop zullen kunnen geven.
     
  5. Dank je voor je tijd en moeite!
    Ik 'hoor' 't wel als er meer bekend is.
     
  6. Wordt onderzocht, vermoedelijk iets aan de code, daar is recent iets veranderd in de check-routine die ook voor "eigen-domein" gebruikt wordt en ik denk dat misschien de extra punt bij een subdomein nu als 'verkeerd' gezien wordt. Hopelijk is het morgen gecorrigeerd. Probeer het af en toe eens zou ik zeggen. Als ik verder wat terug hoor laat ik je het weten.
     
  7. Ik heb net terugmelding gehad dat het is gefixed en dat zelf even geprobeerd en inderdaad alles werkt weer als vanouds.
     
  8. Ik heb 't zojuist getest. In eerste instantie kreeg ik nog een time-out fout. Al werd in het overzicht de relay wel weergegeven. Opnieuw verwijderd en daarna weer toegevoegd. Nu geen time-out :)
    Ik ga 'r dus van uit dat 't werkt.

    Nogmaals mijn dank voor je tijd,
    houdoe,
    Ardana.
     
  9. PS: 't werkt. :lol:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina