1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ip range (ge)blacklist ??

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Ppaul, 4 aug 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. SORBS DNSBL database:

    Dynamic IP Space (LAN, Cable, DSL & Dial Ups)

    Netblock: 82.217.0.0/16 (82.217.0.0-82.217.255.255)
    Record Created: Sun Jul 10 10:23:29 2005 GMT
    Record Updated: Sun Jul 10 10:23:29 2005 GMT
    Additional Information: Dynamic/Generic IP/rDNS address, use your ISPs mail server or get rDNS set to indicate static assignment.
    Currently active and flagged to be published in DNS

    If you wish to request a delisting please do so through the Support System.

    Zo te zien staat er een range in de blacklist, en laat ik nu juist een ip binnen die range hebben..Daarom komt mijn mail niet aan op mail servers die die blacklist gebruiken..

    Is het mogenlijk dat iemand bij multikabel, die range weer uit de
    SORBS DNSBL database kan halen..(mailtje sturen)

    Ik heb het vermoeden dat er iemand in deze range zijn mail sufferd niet goed heeft staan en ik ben daar het slachtoffer van :( :(
     
  2. Vaak worden dat soort dynamic ip ranges standaard geblokkeerd.
    Mailservers die die blacklist gebruiken, gebruiken hem verkeerd. (Hiervoor moet hij helemaal niet gebruikt worden) Het is bedoeld om mailservers te blokkeren niet om standaard gebruikers te blokkeren.
     
  3. Dat zou betekenen dat je alleen van het probleem af kan komen door met een vast ip te werken..Maar dat duurt nog een tijd(je) voor/als we dat krijgen..

    Ik gebruik nu mijn eigen smtp server,maar als je dan de smtp van Multikabel zou gebruiken, dan ben je ook van dit probleem af ? (als dat kan)..

    Of is er een andere oplossing ??

    En staan staan dan alle ip range`s van Multikabel in die SORBS DNSBL database ??
     
  4. Het is geen blacklist waar die ip's in staan, maar een aanwijzing dat het een ip uit een range is die voor 'particuliere gebruikers van een ISP' bedoeld is. Daar is niets mis mee, en er is dus ook geen mogelijkheid om uit gehaald te worden. Dat is dus niet alleen Multikabel, maar geldt voor alle ISP's. Ook 'vaste' ip's kunnen daar in staan.

    Af en toe zie je wel eens mailservers die fout geconfigureerd zijn en helemaal geen mail accepteren van een afzender uit deze ranges. Dat is dus fout !! Het blokkeren van direct-verzonden mail is normaal gesproken echter geen probleem omdat je dat normaal via je eigen-provider smtp-server doet.

    Wat er gebeurt, is dat jij met jouw SMTP server direct mail probeert af te leveren bij andere SMTP servers. Veel SMTP servers accepteren geen mail afkomstig van ip-ranges van 'gebruikers' van een ISP, omdat er heel veel spam afkomstig van door virus/trojan geinfecteerde computers op die manier binnenkomt.

    Wat je inderdaad moet doen is jouw SMTP server voor uitgaande mail via smtp.quicknet.nl laten lopen, dan heb je die problemen niet. (via bijvoorbeeld 'relayhost' setting in postfix mocht je die gebruiken)

    Dit is dus niet een typisch Multikabel probleem.
     
  5. Dank je wel voor je heldere uitleg, het kwartje valt :D :D :D :D

    Het was niet mijn bedoeling om het als een multikabel probleem neer te zetten, sorry mocht ik die indruk gewekt hebben, dat was niet de bedoeling...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina