1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spaminhilator instellen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door vissertw, 1 jul 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik wilde wat aan paal en perk aan de hoeveelheid spam aanbrengen en heb Spaminhilator gevonden en geinstalleerd.
    Nu zegt dat programma dat de poorten ook door een ander programma in gebruik zijn en dat ik de instellingen in mijn e-mail programma moet wijzigen.
    Als dat zo is, wat voor poortnummers moet ik dan invoeren?
    Het programma had ook mijn instellingen veranderd en ik kon pas weer mail ophalen toen ik de oude instellingen weer had ingevoerd.
    Ik heb het MK spamfilter al ingesteld, maar ik blijf SPAM! ontvangen en op deze manier werkt Spaminhilator ook niet.
    Wie weet raad?

    Bedankt,

    Ton Visser
     
  2. Het spamfilter van Multikabel werkt over het algemeen beter dan losse spamfilters en wordt ook continue geupdate voor nieuwe spamsoorten. Er komt maar heel weinig doorheen.

    Het gebruik van losse spamfilters op je eigen computer die ook nog mail-poorten willen overnemen kan resulteren in het helemaal niet meer willen werken van je email als je niet precies weet wat er in de instellingen van je mailclient gebeurt.

    Je schrijft dat je nog steeds berichten met "SPAM!" binnenkrijgt. Ik neem aan dat je dan bedoeld dat je het woord "SPAM!" in het onderwerp van de mail ziet staan ? Als dat zo is dan is dit mailtje wel degelijk 'gevangen' door het spamfilter van Multikabel en gemarkeerd als spam-mail.

    Standaard staat het spamfilter zo ingesteld dat de spammail nog wel in je mailbox blijft staan zodat je zelf kunt beslissen of je de mail wilt weggooien. Dit om te voorkomen dat mail die per ongeluk als spam aangemerkt is wordt gewist.

    Je zou nu bijvoorbeeld in je email-programma (outlook-express / outlook of een andere) een filter kunnen instellen wat mailtjes waar 'SPAM!' in het onderwerp staan automatisch gewist worden, of naar een spam-map verplaats worden. Datzelfde geldt voor de "SPAM?" markeringsmailtjes.

    Er zijn 2 gradaties in spam-detectie bij Multikabel: Spam! en Spam?.
    De uitroepreken-versie heeft de meeste kenmerken voor spam en de vraagteken-versie de minste.

    Maar het 'weggooien' van spam-mailtjes hoef je niet persé zelf te doen in je mail-programma, je kunt ook op de service-site instellen dat SPAM! en/of SPAM? mailtjes al op de mailserver worden weggegooid. Je ziet ze dan helemaal niet meer in je mailbox. Maar je loopt natuurlijk wel een klein risico dat je een mailtje van iemand wat je wel wilt zien nooit bij je aankomt.

    Om te beginnen kun je de 'SPAM!' mailtjes op de server al laten wissen, die zijn zodanig "erg" in de puntentelling dat je die gerust kunt laten wissen op de server.

    Daarna moet je de "SPAM?" mailtjes die je de laatste tijd gekregen hebt eens bekijken. Zit daar nooit echte mail tussen zou je die ook kunnen laten wissen op de server. Wil je wat zekerder zijn en ze toch handmatig wissen, dan kun je die laten afleveren en in je email-programma instellen dat ze naar een aparte map verplaats worden als ze binnenkomen.
    Daar kun je ze dan eventueel met de hand verwijderen of verplaatsen naar de normale mail-mappen als het toch een "echt" mailtje voor je is.

    Persoonlijk zou ik zeggen: Spaminhalator verwijderen, vooral als dat programma poorten wil overnemen van je computer. Als je niet precies weet hoe je dat moet instellen loop je de kans dat later je email helemaal niet meer wilt werken.

    (PS: voor het geval je het wilt gaan proberen in te stellen, ik zie dat de service-site vanmorgen (2/7) niet werkt )
     
  3. Ik merk de laatste tijd dat ik gewoon weer mailtjes met {Spam!} in de subject-regel ontvang, terwijl ik op de service site heb aangegeven dat deze direct verwijderd kunnen worden.

    Hebben meer mensen hier last van? :?:
     
  4. Weet je zeker dat die instelling op de service-site dan nog goed staat ?
    En kan het niet zijn dat het via een van je andere accounts binnenkwam ?
    Je kunt die instelling namelijk voor 1 maar ook voor al je andere accounts instellen.

    (ik heb dit nog niet gemerkt, ik krijg alleen de {Spam?} binnen omdat ik die niet laat wissen, maar de {Spam!} krijg ik niet)
     
  5. Bij mij is het ook mis, voor alle zekerheid instellingen gecontroleerd en die staan nog als van ouds op {Spam!} blokkeren en {Spam?} doorlaten voor al mijn accounts.
     
  6. Ik heb geprobeerd om het na te bootsen, maar het valt niet mee om een e-mail als spam aangemerkt te krijgen! Een berichtje met enkel 'vieze' woorden, komt gewoon binnen, zonder {Spam) in de subject-regel. Hoeveel (verschillende) woorden moet het bevatten?

    Heeft iemand misschien een test-mailtje dat als {Spam!} is aangemerkt? Ik heb die van mij namelijk direct verwijderd...
     
  7. Het spamfilter van MK is blijkbaar nog wat strakker aangehaald.
    Mails met een ingevoegde animatie-handtekening en zelfs met een briefpapiet van Outlook Express komt niet meer binnen.
    MK werkt met een kenmerkenfilter, maar laat een spammail over kinderporno wel gewoon door :( :(

    De provider waar mijn domein gehost wordt werkt met de zwarte lijsten en dat werkt veel beter.

    <quote>
    Onze spamfilter maakt gebruik van onderstaande anti-spam blacklists:



    cbl.abuseat.org
    xbl.spamhaus.org
    sbl.spamhaus.org
    relays.ordb.org
    bl.spamcop.net
    dnsbl.njabl.org
    rhsbl.sorbs.net



    In deze zwarte lijsten staan ipnummers van spammers die veel spam versturen, deze worden nu meteen tegengehouden.

    Het is niet mogelijk dat goede e-mail wordt tegengehouden door onze spamfilter tenzij het ipnummer van de verzendende partij op de zwarte lijst staat.

    <unquote>

    Willem van der Leek
     
  8. Bij MK is er eindelijk iemand die door heeft dat het niet aan een firewall of een anti-virus programma ligt en heeft het probleem doorgestuurd naar de technische afdeling.
    Nu maar wachten tot ze daar vinden wat er aan de hand is.

    Een bericht verzonden vanaf mijn multiweb-adres naar mijn domei e-mail en ook naar mijn multiwebadres komen nu allebei binnen nadat ik MK's spamfilter heb uitgeschakeled.

    Op mijn domein e-mail staat in de header
    <quote>
    Subject: test met ingevoegde animatie
    Date: Thu, 16 Aug 2007 13:34:28 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: multipart/related;
    type="multipart/alternative";
    boundary="----=_NextPart_000_0008_01C7E00A.2B8304D0"
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-MultiKabel-MailScanner-Information: Please go to http://www.multikabel.nl/contact/ for more information
    X-MultiKabel-MailScanner: Found to be clean
    X-MultiKabel-MailScanner-SpamCheck: not spam
    X-MultiKabel-MX-MailScanner-Information: Please go to http://www.multikabel.nl/contact/ for more information
    X-MultiKabel-MX-MailScanner: Found to be clean
    X-MultiKabel-MX-MailScanner-SpamCheck:
    X-MailScanner-From:
    <unquote>

    Uitgaande mail is door MK's spamfilter schoon bevonden ! !

    De binnenkomende mail op mijn multiwebadres geeft het volgende in de headers:
    <quote>
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    Content-type: multipart/related; type="multipart/alternative";
    boundary="----=_NextPart_000_0008_01C7E00A.2B8304D0"
    X-Priority: 3
    X-MSMail-priority: Normal
    X-MultiKabel-MailScanner-Information: Please go to
    http://www.multikabel.nl/contact/ for more information
    X-MultiKabel-MailScanner: Found to be clean
    X-MultiKabel-MailScanner-SpamCheck: spam, SpamAssassin (not cached,
    score=13.582, required 5, ALL_TRUSTED -1.80, BAYES_00 -2.60,
    CM_EMPTY_STYLE 0.20, CM_GIFS_ON_DOPE 3.00, CM_MIME_GIF 0.10,
    EXTRA_MPART_TYPE 1.09, HTML_90_100 0.11, HTML_IMAGE_ONLY_08 3.13,
    HTML_MESSAGE 0.00, MY_CID_AND_STYLE 1.54, ON_WEED 2.00, PART_CID_STOCK 2.00,
    PART_CID_STOCK_LESS 2.00, PROLO_NO_URI 0.01, TVD_FW_GRAPHIC_ID1 2.80)
    X-MultiKabel-MailScanner-SpamScore: sssssssssssss
    X-MailScanner-From:
    <unquote>

    En dan is datzelfde mailtje ineens SPAM geworden :roll:
     
  9. Hi!

    Ik mag zowieso hopen dat je low spam niet weg gooit, dus wel de default instellingen aanhoud?

    Mailfilters met alleen een rbl zijn extreem antiek en houden ook enorm veel mal tegen wat helemaal geen spam is. Denk hierbij aan IP adressen die rouleren (DHCP) ect ect. Zeker de ORDB en SORBS lijsten zijn niet handig om mail mee te rejecten.

    Maar goed, kennelijk werkt dat voor jou beter, in het algemeen zou ik daar mijn vingers niet aan durven branden.

    Ze zeggen het zelf ook al:

    'Het is niet mogelijk dat goede e-mail wordt tegengehouden door onze spamfilter tenzij het ipnummer van de verzendende partij op de zwarte lijst staat'

    En dat gebeurd dus erg vaak.

    Of 'ze' vinden wat jij voor ogen hebt betwijfel ik. Verwijder je prachtige footer eens zodat je weer normale mails verstuurd, vermoedelijk is dan je 'probleem' ook meteen opgelost.

    Niet alleen bij Multikabel zul je dit zo tegenkomen, maar vrijwel alle Nederlandse ISPs. De rules die jouw bericht als spam zien zijn standaard rules.

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Raymond,

    Dit probleem speelt pas sinds eind juli ! Dus die 'standaard' rules zijn pas bijgesteld.
    Vóór die tijd kwam alles normaal binnen, OOK met animatiehandtekeningen of briefpapier !

    Bij andere ISP's zoals wanadoo en planet en home komen dit soort berichten gewoon binnen !

    Hoezo 'standaard' :?: :?:

    Willem van der Leek
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina