1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Bereikbaarheid Helpdesk

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door KoDirkson, 16 mei 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vindt het absurd, dat je een 0900 nummer moet bellen om een storing te melden. Door de storing werkt je telefoon niet, dus moet je met een mobiel toestel bellen.
    Hier komen de mobile kosten van € 1,30 per minuut bij. (prepay), gesprekken van meer dan 10 minuten zijn geen uitzondering.
    Wat kunnen we hier aan doen.
     
  2. Om te beginnen zou je eens een voordeliger prepay provider kunnen zoeken. Bij EasyMobile betaal je slechts 15 cent per minuut. Maar ja, die geven geen "gratis" luxe mobieltjes weg.
     
  3. De kosten van het 0900 nummer zelf zijn niet het probleem, want dat is min of meer lokaal tarief (10cpm voor helpdesk of 1cpm voor klantenservice). De extra kosten komen van sommige mobiele providers die extra geld rekenen voor 0900 nummers.

    Je kunt bij een volledige storing van je telefonie het beste even kort bellen naar de helpdesk (0900-2020215 10cpm) of klantenservice (0900-multikabel / 0900-6858452 1cpm) en zodra je verbinding hebt vragen of ze je willen terugbellen op je mobiel omdat je telefonie niet meer werkt.
    Dat doen ze dan en verder kost het je dan niets. Moet je wel om de een of andere reden veel kosten maken dan kun je een brief sturen aan de klantenservice met uitleg en de kosten en wordt hier meestal coulant mee omgegaan en krijg je vaak de kosten vergoed.

    Als je langer dan 24 uur geen telefonie hebt krijg je het abbonnementsgeld dubbel terug van elke dag dat de storing duurt. (zie artikel 10 van de Algemene Voorwaarden op http://www.multikabel.nl/producten/digitale-telefonie/algemene-voorwaarden/ )
     
  4. Paul

    Paul Guest

    Ik kan je verklappen dat dit alleen in zeer grote uitzonderingsgevallen gebeurd, en geen gewoonte is...

    Probleem is dat er ook zat mensen zijn die mobiel bellen, dan eerst heel klaag praatje over de kosten houden en willen worden teruggebeld, om dan vervolgens met een internet probleem op de proppen te komen...

    Vandaar is dit niet een gewoonte, maar gebeurd in sommige gevallen natuurlijk wel!!!
     
  5. Het zou natuurlijk mooi zijn, als er een 0800 nummer komt voor tel klanten. Als je dat nummer belt dat je eerst je klantennummer moet intoetsen voordat je in het "menu" komt.

    Want volgens mij is de regel over het algemeen, geen internet is geen telefoon :?: :!: :?: Ten minste dat is mijn ervaring..
     
  6. Paul

    Paul Guest

    Geen internet geen telefoon

    Dat gaat lang niet altijd op....
    9 vd 10 telefoontjes ligt het aan software vd klant, en of router... (internet storing bedoel ik logischerwijs)
     
  7. Maar dan kan een klant gewoon bellen naar de helpdesk via zijn vaste telefoon.

    Het ging in mijn voorbeeld om problemen met telefonie. Als je geen telefonie hebt MOET je wel mobiel bellen om je klacht kwijt te kunnen. In die gevallen wordt altijd teruggebeld naar een mobiel als mensen daarom vragen. Tenminste, dat horen wij van onze gesprekspartners bij Multikabel. Als er instructies zijn bij de helpdesk om dat niet te doen, dan is er ergens iets mis in de communicatie ...... (mgv-mk of mk-mk)
     
  8. Paul

    Paul Guest

    Ik begrijp je punt, maar probeerde uit te leggen dat mensen nogal eens moeite doen om te worden teruggebeld terwijl dat niet altijd terecht blijkt te zijn helaas.
     
  9. Volgens de monteur die pas geleden over de vloer had geldt dit niet altijd. WEL geldt: geen telefoon, geen internet!

    En als je dan moet bellen met de Helpdesk wordt het vaak duur.
    Vodafone Pre-Paid heb ik en na het uittesten was het totaal verbelde bedrag bijna vijftien euro! Vodafone zonder 'luxe' toestel maar gekozen om zijn goede landelijke dekking.

    Ik heb alleen een GSM voor 'pech onderweg' en nu dus ook voor 'Pech met de telefonie'.
     
  10. LOL, alweer iets om te onthouden.
    Ik kan wel een klein boekwerkje gaan aanleggen. :wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina