1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Tijdsduur voordat een monteur kan komen is veel te lang

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door CeeS, 15 apr 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bedankt voor je reactie. Men vertelde dat dan 'alles' gereset werd, dit zal dan de populaire term zijn voor factory reset. De helpdesk vertelde er niet bij dat je dat 10 seconde moest ingedrukt houden. Wel kon men zien dat ik het knopje had 'geraakt'.
    Het kwam er op neer dat een resest voor internet voldeed met het spanningsloos maken van het modem maar voor telefonie moest men het 'modemknopje' gebruiken. Tja en dat doe je dan als leek uiteraard.
    NB: Het modem was vrijwel direct weer on-line. (door het tekort ingedrukt houden?)
     
  2. Paul

    Paul Guest

    Het hoeft niet perse 15 minuten te duren, kan ook sneller gaan. Ik wilde het meer even voor de zekerheid opnoemen omdat sommige mensen in de stress schieten als het modem er wat langer over doet :lol:

    De reset op zich is geen slechte raad geweest, maar het is nogal aantrekkelijk voor mensen om deze vorm van resetten bij alles te gaan gebruiken, dat wil ik afraden.

    Helaas zelf al meermaals modems na een factory reset niet meer zien bijkomen, wat best lullig over komt naar de klant die je dat hebt laten uitvoeren :(
     
  3. Nog even een update over de 'verhuis-perikelen' die ik een stukje eerder noemde:

    Woensdag de 16e augustus in de middag zou de monteur komen, dat was de vrijdag daarvoor afgesproken met klantenservice/helpdesk, en gezorgd dat hiervoor iemand thuis zou zijn.
    's Morgens werd gebeld door Multikabel of het goed was dat er vrijdag een monteur kwam, want men had gezien dat het modem nog steeds niet online kwam ..... Antwoord van degene met problemen was, nou - ik heb een afspraak voor vanmiddag, ze komen volgens afspraak. Oh, dan zal dat wel, wacht U dat dan maar even af.
    En zoals gevreesd kwam er woensdagmiddag niemand langs ..... (Multikabel rekent wel voorrijkosten als je niet thuis bent bij een afspraak, krijgt een klant die ook terug als Multikabel niet volgens afspraak langskomt ??)

    Daarna weer gebeld met helpdesk, nu komt (als het goed gaat) dinsdag 22 augustus een monteur langs, anderhalve week nadat de aansluiting verhuisd had moeten zijn en ruim 2 weken nadat gemeld werd dat de aansluiting niet wilde werken. Later meer .....

    (en gelukkig loopt bij deze persoon de telefoon via KPN)
     
  4. Update:

    22 augustus is er een monteur langsgeweest en alles werkt nu.
    Er was niet echt een 'technisch' probleem, maar eigenlijk een puur administratieve oorzaak in dit nieuwe wijkje. De upstream was niet aangezet bij het adres was nodig was. Ik denk dat de administratie van de aansluitingen niet goed bijgehouden was of zoiets.

    Jammer dat dit niet op de eerste dag dat ik belde opgepakt werd ....
     
  5. Ik moet zeggen dat ik zelf wel tevreden ben over de service en de snelheid van de monteurs van multikabel.

    Tegenwoordig als ik een storing heb duurt het 2 dagen. Is al weer een tijdje geleden maar dat is nog wel uit te houden (internet)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina