1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Multikabel Thuisservice, Spam of hoax?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Borg, 28 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kreeg onderstaande vage mail binnen. Aangezien ik niets weet van een telefoongesprek en men vraagt of ik "even" software wil installeren, komt dit niet echt vertrouwelijk over. Spam of hoax?

    Geachte Abonnee,

    Als toevoeging op het antwoord op uw telefoongesprek sturen wij u deze informatie.

    Multikabel werkt voortdurend aan de verbetering van haar diensten. Een nieuw initiatief is Multikabel Thuisservice. Met de software van Multikabel Thuisservice kunt u bij problemen met uw computer zelf een diagnose stellen en kleine problemen zelf oplossen. U kunt dus problemen met uw computer of uw verbinding zelf oplossen zonder dat u onze helpdesk hoeft te bellen.

    Om gebruik te kunnen maken van Multikabel Thuisservice dient u het programma te downloaden en te installeren op uw computer. Deze software controleert eventuele wijzigingen in instellingen en de verbinding met Multikabel. Het programma bevat geen zogeheten "spyware" en neemt een minimale hoeveelheid van uw computercapaciteit in beslag.

    U kiest er zelf voor om ThuisService op te starten, ThuisService kiest dit niet voor u.

    Indien u vragen heeft over ThuisService of u wilt graag feedback geven kan dit naar: thuisservice@multikabel.nl

    U kunt ThuisService downloaden door op de volgende URL te klikken:
    http://thuisservice.multikabel.nl/ThuisService_nl.exe
     
  2. Die thuisservice is inderdaad een nieuwe service van Multikabel. Het is een programma wat een diagnose kan stellen wat er mis is bij problemen met de computer of je verbinding. Multikabel werkt hier al een tijdje aan en blijkbaar gaat het nu 'live'.

    Ik vermoed dat dit een 'standaard-email' is die gestuurd gaat worden aan klanten die de helpdesk gebeld hebben voor een probleem. Alleen komt het een beetje vreemd over als je dat niet gedaan hebt. Misschien dat er aan mensen die een recente 'ticket' hebben staan, dus die recent contact gehad hebben met de helpdesk. Beter was het geweest om dit in een algemene mailing te melden.

    Maar het is dus geen spam-achtig iets. Op de genoemde pagina op die link staat er iets meer over en een link waar je de software zelf kunt downloaden. Er zijn enkele mensen binnen de MGV aan het testen die gisteren ook zo'n mail gehad hebben. Er zal dus binnenkort wel iets meer over gemeld worden op dit forum.
     
  3. Oke, ik wacht de resultaten wel af.

    groet
     
  4. Dit is een thuishelpprogramma'tje i.p.v. een beveiligingssuite. Er zal dus echt niet gerommelt worden in windows zelf zoals C4W deed. :)
     
  5. Wat dat betreft boezemt een bedrijf als Motive wel wat meer vertrouwen in, tenminste.. er zitten een paar motive brokken bij. Mijn eerste indrukken zijn goed. (Leonardo "Ook de UnInstaller werkt" ! :) )

    Waar ik probeer achter te komen is wat de toegevoegde waarde is van dit stukje software. Voor mij zijn het weer een 3-tal processen die op de achtergrond aan mijn CPU zitten te knabbelen, waarvan ik toch graag wil weten wat ze bij benadering uitspoken.

    Op dit moment vraag ik me af of het zinvol is om dit tool continu draaiend te hebben. Ik kan me echter voorstellen dat men wat statistische info wil vergaren van een goede verbinding en om deze dan te betrekken i.g.v. er zich problemen voordoen.

    Voorts lijkt het dat alleen Windows wordt ondersteund. In hoeverre diverse browsers worden ondersteund kan ik ook nog nergens vinden.
    Qua achtergrond informatie ontbreekt er dus imho nog het een en ander.

    Inhoudelijk biedt het tooltje toegang tot een aantal FAQ's en draagt info aan om naar bepaalde zaken te kijken als er zich problemen voordoen met email en internet-verbinding. Hoe goed deze FAQ's zijn heb ik nog niet naar gekeken, maar ik neem aan dat ze zijn afgeleid van de FAQ's op de MK-site en deze zijn behoorlijk adequaat.

    Tevens effent het tool het pad naar de Helpdesk. Het stuurt alvast een log naar de HD en geeft je een "nummer" waarmee je de HD telefonisch benadert. Ik hoop alleen dat men rekening heeft gehouden met al de "speel pogingen" waarvoor de HD niet gebeld gaat worden.

    Overigens kwam ik her en der wat info op het web tegen dat de beide motive processen door een aantal spyware proggels als "keylogger" werden aangemerkt. Onterecht uiteraard.

    Wordt vervolgd...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina