1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. theowolfs

    theowolfs New Member

    Berichten:
    3
    Re: Foutmelding 1004

    MGV ook ik ben hier al dik een week mee bezig zouden jullie mij hier ook me kunnen helpen?

    het gaat hiet om domein www.wolfsbammens.nl.
    Probleem is exact als hier boven.

    Alvast bedankt

    Theo
     
  2. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Voor zowel theowolfs en eklaassen:

    Geef mij even de volgende gegevens door :

    - inlognaam van de hoofdaccount waarmee je inlogt op de service-site
    - ip-adres wat je gebruikt
    - email-adres waaronder je bereikbaar bent
    - het domein waar het om gaat

    Dan geef ik jullie gegevens even door en wordt zsm door Multikabel/Quicknet uitgezocht wat er mis gaat en krijg je zelf van hen bericht.

    Een aantal van die gegevens heb ik al, maar zet ze even bij elkaar dan kan ik het makkelijker doorsturen.

    Zet die gegevens niet in het forum (scheelt je weer spam :wink:), maar stuur ze even via een mailtje naar mij. Klik hiervoor op de 'email-knop' onderaan mijn bericht.
     
  3. theowolfs

    theowolfs New Member

    Berichten:
    3
    bedankt voor de moeite maar de mailserver is inmiddels wel aan te maken.

    Bedankt

    Theo en zoon
     
  4. theowolfs

    theowolfs New Member

    Berichten:
    3
    echter mijn mail komt niet binnen.

    dns instellingen van domein

    0 SOA 1142847424
    6 @ A (Address) 0.0.0.0 (mijn ip)
    7 www A (Address) 0.0.0.0 (mijn ip)
    8 localhost A (Address) 127.0.0.1
    9 localhost AAAA (IPv6 Address) ::1
    10 ftp A (Address) 0.0.0.0 (mijn ip)
    11 @ MX (Mail eXchange) 10 mx.multikabel.nl.
    12 mail A (Address) 0.0.0.0 (mijn ip)

    stat er nu dan nog iets verkeerd?

    Theo
    [/quote]
     
  5. ab!

    ab! New Member

    Berichten:
    1
    ik ben nog niet geheel bekend met het instellen van een eigen server.
    mijn server draait op Clarkconnect 3.1

    ben al een tijdje bezig met een eigen mailserver tot ik gelukkig dit forum tegen kwam en iets verder ben gekomen.

    heb bij Argeweb mijn domein en mx.multikabel.nl in gevuld:

    (subdomein) @ - mx (prio)1 mx.multikabel.nl.
    (subdomein) @ -mx (prio)2 mx2.argewebhosting.nl.
    (subdomein) @ -mx (prio)3 mx3.argewebhosting.nl.
    hier staat bij TTL 617

    en er staat nog (subdomein) list@abosma.nl - mx (prio) 1 maillist1.argeweb.nl.
    hier staat bij TTL 86400

    heb bij multikabel onder eigen mailserver - domeinnaam abosma.nl staan

    gisteren heb ik 5 minuten de modem van de stroom gehaald en kreeg ik de melding als ik een mail binnen zou moeten krijgen :

    SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<naam@abosma.nl>:
    host mx.multikabel.nl [ip adres]: 550 relay not permitted

    vandaag heb ik hem een uur van de stroom gehaald en krijg nu de melding:

    SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<naam@bosma.nl>:
    host mail.bosma.nl [ip adres]: 550 5.7.1 <naam@bosma.nl>... Relaying denied

    wat is mijn probleem ?
     
  6. zieko

    zieko New Member

    Berichten:
    4
    Hoe lang duurt het voordat multikabel je gegevens goed keurt??
     
  7. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Hangt ervan af wat je daarmee bedoelt. Als je alles gedaan hebt wat in de eerste post in deze thread is beschreven moet alles geaccepteerd worden door het script wat je kunt invullen op de service-site. Als je DNS entries bij je hosting provider goed staan kun je het domein invullen en zou je geen foutmelding moeten krijgen.

    Geef even wat meer info over foutmeldingen en zo als het niet lukt.
     
  8. zieko

    zieko New Member

    Berichten:
    4
    Ik heb het waarschijnlijk al voor elkaar, Het probleem lag bij de site waar mijn doorlink loopt :D
     
  9. zieko

    zieko New Member

    Berichten:
    4
    Nog een vraagje. Ik kan mail sturen van het mail account ed@server.pilsrakkers.nl maar ontvangen kan ik het niet. Mijn pop3 server draait dus dat moet het doen
     
  10. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Zo te zien staat je DNS instelling van server.pilsrakkers.nl niet goed, daar is geen MX service ingevuld als ik die opvraag :

    Code:
    linux:~ # dig -t mx server.pilsrakkers.nl
    
    ; <<>> DiG 9.2.2 <<>> -t mx server.pilsrakkers.nl
    ;; global options:  printcmd
    ;; Got answer:
    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 35441
    ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0
    
    ;; QUESTION SECTION:
    ;server.pilsrakkers.nl.         IN      MX
    
    ;; Query time: 12 msec
    ;; SERVER: 213.73.255.52#53(213.73.255.52)
    ;; WHEN: Tue May  2 10:31:26 2006
    ;; MSG SIZE  rcvd: 39
    Bij de MX zou iets als hieronder moeten staan :
    Code:
    ;; QUESTION SECTION:
    ;pilsrakkers.nl.                        IN      MX
    
    ;; ANSWER SECTION:
    pilsrakkers.nl.         86125   IN      MX      100 mx1.hostnet.nl.
    pilsrakkers.nl.         86125   IN      MX      10 mail.pilsrakkers.nl.
    pilsrakkers.nl.         86125   IN      MX      30 mx2.hostnet.nl.
    Dit is je hoofd-domein met je normale mailservers, maar zoiets zou dus ook bij server.pilsrakkers.nl moeten staan met daarbij dan de multikabel mailservers. Vreemd trouwens dat je wel het domein kon registreren op de service-site, want die checkt of de MX goed staat. Of je moet de MX daarna weer gewijzigd hebben, maar dan zal over een tijdje je registratie ook weer vervallen .....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina